{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

‌‌‌ماندگارترین کاراکترهای سینمای داریوش مهرجویی/ از عزت‌الله انتظامی تا بهرام رادان

‌‌‌ماندگارترین کاراکترهای سینمای داریوش مهرجویی/ از عزت‌الله انتظامی تا بهرام رادان
کدخبر : 13900

مروری بر کاراکترهای ماندگار سینمای داریوش مهرجویی، کسی که در کاراکترسازی، در ساخت شخصیت‌های ماندگار توانایی زیادی دارد.

مش حسن

مش حسن عاشق است، از نوع عشق انسان به حیوان. او که توان رویارویی با نبود گاوش را ندارد، نبودش را انکار می‌کند، به‌تدریج وجود خود را نیز انکار می‌کند و به گاو تبدیل می‌شود. بازی زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی در این نقش فراموش‌نشدنی است.

stream (1)

 

حمید هامون

حمید هامون نماد نسل روشنفکر و سرگشته‌ و حتی شکست‌خورده‌ای شد که هر چه می‌دود کمتر می‌رسد، اندوهش، پوشش و افکارش گریبان نسلی را گرفت. زنده‌یاد خسروشکیبایی با این فیلم ستاره شد.

stream (2)

 

بانو

«بانو» زنی است که در عشق شکست‌خورده و به دنبال تسکین است. هنر مهرجویی و بازی بیتافرهی در کنار سایر بازیگران باعث شده اوج و فرود‌های اخلاقی بانو به ظرافت تصویر شود.

stream (3)

 

سارا

داریوش مهرجویی در ساخت دنیای زنانه تبحر دارد، در اقتباس ساختن مهارت بیشتر. فیلم «سارا» با بازی نیکی کریمی از زنی حرف می‌زند که در حصار آبرو نادیده گرفته شده و نهایتاً تمام آنچه برایش تلاش کرده بود را جا می‌گذارد و می‌رود.

stream (4)

 

لیلا

لیلا زنی‌ست آرام و فداکار. همسری که بچه‌دار نمی‌شود و به‌اجبار برای شوهرش به خواستگاری می‌رود. نکته غم‌انگیز فوت علی حاتمی، پدر لیلاحاتمی، در میانه فیلم‌برداری این فیلم بود. مسئله‌ای که انگار غم لیلا را در گفتار و رفتار دوچندان کرده است و همدلی بیننده را برمی‌انگیزد.

stream (5)

 

میم

داریوش مهرجویی در این فیلم به ستایش عشق می‌پردازد و با خلق کاراکتر جسور، سرخوش و سرزنده میم با بازی گلشیفته فراهانی عاشقانه‌ترین فیلم خود را ساخته است.

stream (6)

 

عفت

مادری نگران که به دنبال سرخ نگه‌داشتن صورتش با سیلی است، غم سفره دارد و می‌خواهد آبروداری کند. گلاب آدینه با بازی در نقش عفت چنان در ذهن مخاطب نقش بست که همین برای اثبات توانایی‌اش در بازی کافی بود.

stream (7)

 

علی سنتوری

علی سنتوری یکی از شاه نقش‌های سینما بود که به بهرام رادان رسید. صدای محسن چاوشی همراه با موسیقی کامکار قدرت فیلم را دوچندان کرده است، صدایی که مثل هایلایتی است که بازی بهرام رادان، تنهایی، ناکامی و خستگی‌اش را پررنگ‌تر می‌کند.

stream (8)

 

نمی‌توان از داریوش مهرجویی سخن گفت و از کمدی ماندگارش حرفی نزد؛ «اجاره‌نشین‌ها». کمدی که تاریخ انقضا ندارد. گروه بازیگران فیلم یک کلیت واحد ساخته که همه با هم ماندگار هستند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها