{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سعید زمانیان: هزینه تولید فیلم کوتاه به ۳۰۰ میلیون رسید

سعید زمانیان: هزینه تولید فیلم کوتاه به ۳۰۰ میلیون رسید
کدخبر : 14000

سعید زمانیان فیلمساز می‌گوید در سال جاری هزینه تولید فیلم کوتاه به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش هنر ام‌روز، سعید زمانیان کارگردان فیلم کوتاه «سوربز» که با حضور در جشنواره‌ها مختلف بین المللی توانست موفقیت‌هایی را بدست آورد، گفت: در حال حاضر شرایط تولید فیلم کوتاه با توجه به گرانی‌های موجود و فشارهای اقتصادی که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم بسیار سخت شده و اگر بخواهیم یک فیلم کوتاه آن هم در سطح یک اثر استاندارد تولید کنیم باید هزینه بالایی برای تولید آن در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: درباره میزان افزایش بودجه تولید یک فیلم کوتاه در سال جاری، می‌توانم بگویم که فیلم کوتاه «سوربز» در سال ۱۳۹۸ با بودجه ۶۰ میلیون تومانی ساخته شد، اما اگر بخواهیم امسال یک فیلم کوتاه که استانداردهای لازم برای حضور در جشنواره‌های خارجی را داشته باشد، تولید کنیم باید بودجه‌ای نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم.

این کارگردان فیلم کوتاه ادامه داد: به همین دلیل تهیه و یا سرمایه گذاری برای فیلم کوتاه بخصوص توسط بخش خصوصی به یک ریسک تبدیل شده و اگر هم تهیه کنندگانی در این حوزه وجود دارند به خوبی می‌دانند که ممکن است هیچ بازگشت سرمایه‌ای برای فیلم کوتاه وجود نداشته باشد.

وی توضیح داد: البته این را هم باید بگویم که اگر یک اثر کوتاه به خوبی و با استانداردهای لازم تولید شود می‌تواند در بازگشت سرمایه موفق باشد. اما مساله این است که مگر چند فیلم کوتاه می‌تواند در این زمینه موفق باشد؟ به همین دلیل فیلم کوتاه نیازمند حمایت از سوی نهادهای داخلی است.

زمانیان گفت: در واقع بسیاری از بخش‌های صنعتی در کشور می‌توانند از تولید آثار کوتاه حمایت کنند، حتی نهادها و یا مراکز فرهنگی با مسئولیت‌های اجتماعی، می‌توانند در این زمینه ورود پید کنند. چرا که فیلم کوتاه عرصه‌ای است که می‌تواند در سطح جهانی بسیار موفق باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از کارگردانان جوان، جدی و موفق سینمای امروز ایران از جمله برادران ارک، محمد کارت، پدرام دوماری، کاوه مظاهری و …همگی از جریان فیلم کوتاه وارد عرصه سینمای بلند شدند و این نشان می‌دهد که جریان فیلم کوتاه در سینمای ایران، یک جریان بسیار مهم و جدی است که می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند.

زمانیان در پایان درباره حمایت نهادهای دولتی سینما از تولید فیلم کوتاه گفت: «سوربز» با حمایت انجمن سینمای جوانان تولید شده است، اما مساله این است که درصدی که برای حمایت از تولید فیلم کوتاه در نظر گرفته شده بسیار اندک است و دلیل آن هم این است که بودجه نهادهایی این چنین بسیار محدود بوده و این بودجه قرار است سراسر کشور را مورد حمایت قرار دهد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها