{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کارِ سینما به کجا می‌رسد؟/ آیا سینماها جان می‌گیرند؟

کارِ سینما به کجا می‌رسد؟/ آیا سینماها جان می‌گیرند؟
کدخبر : 14055

سینمای ایران در سومین بسته اکران خود در سال ۱۴۰۱، از صبح امروز، فیلم «چند می‌گیری گریه کنی ۲» و از ابتدای هفته آینده فیلم «علفزار» را به روی پرده می‌فرستد.

به گزارش هنر ام‌روز، سینمای ایران پس از اکران نوروز و اکران عیدفطر، از صبح امروز با نمایش فصل دوم کمدی چند می‌گیری گریه کنی و از ابتدای هفته آینده با علفزار، از سومین بسته اکران خود طی دوماه ابتدایی امسال رونمایی می‌کند.

پس از ناکامی‌های جدی که در دو اکران ابتدایی امسال رقم خورد و سبب شد تا گیشه سینماها، انتظارات را برآورده نکند، حالا این دو فیلم جدید، امیدواری‌ها نسبت به افزایش میزان استقبال مخاطبان را بیشتر کرده است.

چند می‌گیری گریه کنی ۲

فصل نخست این کمدی در سال ۸۴ ساخته و در همان سال نیز فرم جشنواره را پر کرد. کمدی بی‌ادعایی که با انتخاب شدن در بخش رقابتی جشنواره بیست‌وچهارم، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. فیلم در همان سال با اقبال بالایی از جانب منتقدان مواجه شد و توانست سیمرغ نقش مکمل را برای حمید لولایی و دیپلم افتخار هیات داوران را برای شاهد احمدلو، کارگردان فیلم به ارمغان بیاورد.

فصل دوم این کمدی، در سال ۹۸ جلوی دوربین رفت. در این فصل، علی‌توکل‌نیا که در فصل اول فیلم در مقام تهیه‌کننده بود، کارگردانی را بر عهده دارد. البته که فیلم دو بازیگر اصلی خود یعنی ابوالفضل پورعرب و حمید لولایی را در این فصل حفظ کرده است. اشپیتیم آرفی، حامد آهنگی، محیا دهقانی و عباس جمشیدی‌فر، دیگر بازیگران این فیلم هستند.

داستان این فیلم به پسر آقای شایسته مربوط است که پس از ۳۰ سال دوری از وطن، در سودای به دست آوردن ارثیه پدری، به ایران بازمی‌گردد غافل از اینکه نمی‌داند برای تصاحب ارثیه، باید ۷ مراسم عزا برای ۷ خانواد بی‌بضاعت بگیرد به‌طوری که خودش هم در این ۷ مراسم، حضوری تاثیرگذار داشته باشد.

با توجه به استقبال خوبی که از فصل نخست این فیلم به عمل آمد و خاطره خوبی که مخاطبان از این فیلم دارند، احتمال موفقیت فصل دوم فیلم هم بسیار بالاست. پیش‌فروش بلیت‌های فیلم تا صبح امروز، به مرز ۳۰ میلیون تومان رسید که این مبلغ، از فروش روزانه برخی فیلم‌هایی که اکنون در حال نمایش هستند، بیشتر است.

169685815

علفزار

نخستین ساخته سینمایی کاظم دانشی در حالی قرار است از ابتدای هفته آینده به روی پرده برود که قرار بود اکران رسمی فیلم از ۱۸ خرداد رقم بخورد اما به دلیل پائین بودن کف فروش فیلم‌ها، اکران این فیلم، به ابتدای هفته آینده تغییر کرد.

فیلمی که در جشنواره سال گذشته فجر حسابی درخشید و با ۱۳ نامزدی و دریافت ۴ سیمرغ، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت. فیلم همچنین در نظرسنجی مردمی جشنواره نیز با اختلاف بسیار اندکی، در رتبه سوم جدول ایستاد و در فروش جشنواره نیز بسیار خوش درخشید.

علفزار که پیش از این خود را برای اکران نوروزی آماده می‌کرد، ۴ روز قبل از اکران عمومی، از فهرست اکران بیرون آمد و با دریافت پروانه نمایش جدید، خود را برای اکران عمومی آماده می‌کند. فیلمی که با توجه به استقبال قابل‌توجهی که از آن در زمان جشنواره به عمل آمد، یکی از امیدهای گیشه در این روزهای نه‌چندان مطلوب سینماها به شمار می‌رود.

در تجربه جدید تهیه‌کنندگی بهرام رادان، پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی و ترلان پروانه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

169685821

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها