{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از بازی‌های رایانه‌ای غافل نشوید/ فیلم‌های جذابی که از روی بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده‌اند

از بازی‌های رایانه‌ای غافل نشوید/ فیلم‌های جذابی که از روی بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده‌اند
کدخبر : 14070

جذابیت بازی‌های ویدیویی اهالی سینما را به این فکر انداخت که شخصیت‌های آن‌ها را دورهم جمع کنند و یک فیلم بسازند. اخیرا فیلمی جدید از روی بازی محبوب Uncharted در سینماهای جهان به نمایش درآمده است و به همین بهانه قصد داریم 10 فیلم برتر در این حوزه را بررسی کنیم.

به گزارش هنر ام‌روز، جذابیت بازی‌های ویدیویی اهالی سینما را به این فکر انداخت که شخصیت‌های آن‌ها را دورهم جمع کنند و یک فیلم بسازند. اخیرا فیلمی جدید از روی بازی محبوب Uncharted در سینماهای جهان به نمایش درآمده است و به همین بهانه قصد داریم 10 فیلم برتر در این حوزه را بررسی کنیم.

براساس اعلام سایت gamesradar، فهرست برترین فیلم‌ها یی که از روی بازی ساخته شده‌اند به شرح زیر است:

1. Detective Pikachu

فیلم_های+جذابی+که+از+روی+بازی_های+رایانه_ای+ساخته+شده_اند

رایان رینولدز در این فیلم نقش پوکِمونی را دارد که به فردی کمک می‌کند تا پدرش را پیدا کند. بیش از هرچیز باید اذعان کرد که بازی رینولدز بسیار در موفقیت فیلم موثر بوده است اما نباید انکار کرد که جو بسیاری عالی فضای فیلم و به کار بستن تکنیک CGI جذابیت‌های زیادی برای فیلم خلق کرده تا پوکِمون یکی از بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی باشد.

2. Tomb Raider (2018)

تام+رایدر

لارا کرافت، فرزند ماجراجوی گمشده لرد ریچارد کرافت، باید به جزیره‌ای مرموز برود تا پدرش را که در آنجا ناپدید شده ‌است پیدا کند. 

فیلم Tomb Raider یک اثر بسیار خوب محسوب می‌شود که دارای روندی بسیار خوب، صحنه‌های بسیار قوی و هیجان‌های زیادی است که آدرنالین بیننده را به‌عنوان یک تعقیب کننده تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد.

3. Assassin's Creed

فیلم_های+جذابی+که+از+روی+بازی_های+رایانه_ای+ساخته+شده_اند (1)

کارگردان فیلم Assassin’s Creed رویکرد خاصی پیش گرفت و به جای اینکه از یکی از نسخه‌های بازی اقتباس کند یک داستان اورجینال از یک قاتل حرفه‌ای با نام مایکل فاسبندر را روانه بازار کرد که با یکی از اجداد خود در قرن 15 میلادی در اسپانیا زندگی می‌کند.

گرچه فیلم تا حدی در خلق فضا سبک بازی‌های Assassin’s Creed موفق عمل کرد اما عدم تطابق خط داستانی برای هواداران و مخاطبان عجیب و گیج‌کننده بود.

4. Resident Evil

رزیدنت+اویل

گرچه شاید هیچگاه سری فیلم‌های رزیدنت اویل نتوانستند به اندازه بازی‌های مجموعه محبوب و موفق باشند اما نباید انکار کرد که کیفیت بصری و تکنولوژی‌های خاصی که برای ساخت سری‌ فیلم‌های رزیدنت ایول به کار می‌رفت سبب شد تا همه علاقه‌مندان ژانر علمی تخیلی به سمت رزیدنت اویل کشیده شوند.

5. Sonic the Hedgehog

سونیک

وقتی Sonic The Hedgehog در سال 2020 معرفی شد بسیاری از طرفداران واقعی سینما و دنیای بازی انتظار نداشتند با فیلم خوبی مواجه باشند اما همه زود قضاوت کرده بودند. بلافاصله با اولین واکنش‌های هواداران بود که سازندگان دست به کار شده و برخی مسائل مورد نیاز در فیلم را تغییر دادند تا بدل به یکی از بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی شود.

6. Warcraft

وارکرفت

با وجود موفقیت نسخه سینمایی وارکرفت و همه ستایش‌هایی که از آن شد نباید فراموش کنیم که این فیلم به عنوان یکی از برترین فیلم های ساخته شده بر اساس بازی تا حدی نقایصی دارد.

برای مثال در فیلم بر خلاف بازی این احساس وجود دارد که شخصیت‌ها عموما هیچ برنامه خاصی ندارند در حالی که در بازی بدون برنامه دقیق و مشخص نمی‌توان حتی یک گام رو به جلو برداشت.

7. Mortal Kombat (2021)

مورتال+کمبت

داستان فیلم مورتال کمبت ۲۰۲۱، در ژاپن قرن هفدهم آغاز می‌شود. جنگاوری بزرگ به نام هانزو هاساشی (با بازی هیرویوکی سانادا) شکست می‌خورد و همسر و پسرش به قتل می‌رسند.

برخی صحنه‌های کشتار و خون‌ریزی را می‌توان با قوۀ تخیل توجیه کرد (مثل سوزاندن زخم با یخ، یا تبدیل کلاه به اره رومیزی!)، اما برخی قوانین آن به قدری بی‌منطق هستند که دیگر جای بحث باقی نمی‌ماند.

8. Werewolves Within

فیلم_های+جذابی+که+از+روی+بازی_های+رایانه_ای+ساخته+شده_اند (2)

این فیلم در تاریخ ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۱۴۰۰) در آمریکا اکران شد و توانست نظرات مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. روی هم‌رفته فیلم Werewolves Within به نوبه خود یکی از اقتباس‌های لذت‌بخش و منحصر به‌فرد به حساب می‌آید که با تماشای آن می‌توانید حسابی سرگرم شوید.

9. Silent Hill

فیلم_های+جذابی+که+از+روی+بازی_های+رایانه_ای+ساخته+شده_اند (3)

این فیلم با الهام از المان‌های 4 فصل اول بازی تا حد زیادی به بازی‌ها وفادار است و به خاطر فضاسازی گیرا، صحنه‌سازی قوی و جلوه‌های ویژه‌اش مورد تحسین قرار گرفت.

مدت زمان طولانی فیلم و دیالوگ‌های ضعیف سبب شد تا حدی ارزش نهایی فیلم نادیده گرفته شود.

10. Uncharted

آنچارتد

آنچارتد یک فیلم اکشن ماجراجویی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی روبن فلیشر بر اساس فیلمنامه‎‌ای از راف لی جادکینز، آرت مارکوم و مت هالووی است که بر اساس فرانچایز بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده توسط Naughty Dog است.

داستان فیلم در برخی صحنه‌ها کمی کلیشه‌ای می‌شد و قابل حدس زدن بود.

فیلم برای یک بار دیدن و سرگرم شدن مناسب است اما اگر کسی هستید که عاشق این بازی بوده‌اید اصلا انتظارات را برآورده نمی‌کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها