{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شب ایرج کریمی در موسسه هنر فردا برپا می‌شود

شب ایرج کریمی در موسسه هنر فردا برپا می‌شود
کدخبر : 1416

مراسم شب "ایرج کریمی" کارگردان، نویسنده و مترجم ایرانی با نمایش فیلم کوتاه "تافیزیک اندوه" و رونمایی از کتاب "آن تماشاگر" در موسسه هنر فردا برگزار می‌شود.

به گزارش هنرام‌روز مراسم شب "ایرج کریمی" با نمایش فیلم کوتاه "متافیزیک اندوه" ساخته "سینا سلیمی" و رونمایی از کتاب "آن تماشاگر" که شامل گزیده نقدهای "ایرج کریمی" است و از سوی "نشر پنجره" منتشر شده است، در موسسه هنر فردا برگزار می‌شود.

در این مراسم "هوشنگ گلمکانی، خسرو دهقان، بهناز جعفری، سعید قطبی زاده، کامران یراقچی و علی دهباشی" سخنرانی می‌کنند.

"ایرج کریمی" کارگردان، منتقد، نویسنده و مترجم معاصر در خرداد ماه ١٣٣٢ به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک تهران بود. علاقه وافر او به سینما و ادبیات باعث شد که هرگز در رشته تحصیلی خود فعالیت نکند. او سال‌ها به عنوان نویسنده و منتقد با مجله فیلم همکاری کرد. در این سال‌ها همچنین به ترجمه، داستان نویسی و فیلمسازی هم مشغول شد.

کریمی در طول فعالیت هنری خود شِش کتاب را ترجمه کرد. آخرین ترجمه او کتاب "تولستوی و مرگ" بود که سال گذشته منتشر شد. هچنین او هفت کتاب را به نگارش درآورد که آخرین نوشته او به اسم "ملال جدول باز" امسال انتشار یافت.

"ایرج کریمی" در طول فعالیت سینمایی خود 6 فیلم را کارگردانی کرد. آخرین ساخته کریمی فیلم سینمایی "نیمرخ‌ها" بود که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تندیس بهترین فیلم بخش هنرو تجربه را دریافت کرد. او بعد از ساخت این فیلم در شهریور سال 94 در اثر بیماری سرطان مغز استخوان فوت می‌کند.

"ایرج کریمی" فیلم‌هایی چون "باغ‌های کندلوس و نسل جادویی" بوده است. "نسل جادویی" که در سال 85 ساخته شده بود، سال‌ها در انتظار پروانه نمایش به‌سر برد و سرانجام بدون فرصتی برای اکران عمومی، در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

 

این مراسم عصر امروز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه ساعت ۱۷ در موسسه هنر فردا به نشانی اتوبان حقانی، نرسیده به چهارراه جهان کودک، نبش دیدار شمالی، پلاک ۲۷ برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها