{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ادامه برخوردهای عجیب با بهرام بیضایی/ فیلم‌های آقای کارگردان حذف شد

ادامه برخوردهای عجیب با بهرام بیضایی/ فیلم‌های آقای کارگردان حذف شد
کدخبر : 14207

بیضایی پس از انقلاب ۶ فیلم بلند سینمایی ساخت که اکنون اثری از هیچ‌کدام این آثار در پلتفرم‌ها دیده نمی‌شود.

به گزارش هنر ام‌روز، تنها چند روز پس از لغو بحث برانگیز مراسم نکوداشت بهرام بیضایی، خبرها حاکی از آن است که آثار این استاد عرصه تئاتر و سینما از پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال حذف شده است.

 

پیش از این اعلام شده بود که قرار است آیین نکوداشت بهرام بیضایی به همراه یک سمینار درباره سانسور برگزار شود که این برنامه به شکل عجیبی لغو شد و اعتراضاتی از جمله اعتراض محمد رحمانیان را نیز به دنبال داشت.

در ادامه این برخوردها با خالق آثار ماندگار سینما و تئاتر، برخی از رسانه‌های سینمایی اعلام کردند که تمامی آثار بیضایی از پلتفرم‌ها حذف شده و تنها فیلم «روز واقعه» در برخی پلتفرم‌ها باقی مانده که بیضایی در این فیلم به عنوان فیلمنامه‌نویس حضور دارد.

بیضایی پس از انقلاب ۶ فیلم بلند سینمایی ساخت که از بین این شش اثر، سه فیلم «شایدوقتی دیگر»، «مسافران» و«سگ‌کشی» در پلتفرم‌ها بارگذاری شده بودند و کاربران می‌توانستند با مراجعه به آنها به تماشای این فیلم‌ها بنشینند، اما اکنون هیچ فیلمی از بیضایی در پلتفرم‌ها موجود نیست.

بهرام بیضایی سال ۱۳۸۹ برای استادی دانشگاه استنفورد به آمریکا رفت. این هجرت دیرانجام‌ترین اقامت بیضایی دور از ایران بوده است. او در آمریکا نیز پُرکار بوده و غیر از تدریس، به نوشتن و نمایش پرداخته‌ است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها