{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آخرین وضعیت فیلم‌های جشنواره کن در آستانه نمایش «برادران لیلا»

آخرین وضعیت فیلم‌های جشنواره کن در آستانه نمایش «برادران لیلا»
کدخبر : 14256

فیلم پارک چان ووک پیشتاز ستاره منتقدان کن شد.

به گزارش هنر ام‌روز،  فیلم «تصمیم به رفتن» ساخته پارک چان ووک،کارگردان اهل کره جنوبی در میان دوازده فیلم نمایش‌داده شده در بخش مسابقه جشنواره کن بالاترین امتیاز را از منتقدان در مجله اسکرین دیلی گرفته است. هنوز دو منتقد «تصمیم به رفتن» را ندیده و امتیاز به فیلم نداده اند، بنابراین امتیاز 3.2 فیلم پارک چان ووک می‎تواند تغییر کند.

پس از «تصمیم به رفتن» فیلم جیمز گری، «زمان آرماگدون» با امتیاز 2.8 بیشترین استقبال را از سوی منتقدان داشته است.فیلم جیمز گری در جدول منتقدان مجله فرانسوی «لو فیلم فرانسه» محبوب‌ترین فیلم هفت روز گذشته است و پنج منتقد شامل منتقدان مجلات تخصصی پوزیتیف و کایه‌دو سینما «زمان آرماگدون» را لایق نخل طلا می‌بینند.

«ایئو»(یرژی اسکولیموفسکی) با امتیاز 2.7 سومین فیلم با بالاترین امتیاز است.فیلمی که براساس «ناگهان بالتازار» (روبر برسون) ساخته شده است.
سه فیلم «جنایات آینده»(دیوید کراننبرگ)، «مثلث غم»(روبن اوستلند) و «آر.ام.ان»(کریستین مونجیو) امتیازات برابر 2.5 را بدست آوردند.
امتیاز فیلم علی عباسی، «عنکبوت مقدس» با امتیاز «برادر و خواهر»(آرنو دپلشین) و «هشت کوه»(ساخته مشترک فلیکس ون گرونینگن و شارلوت واندرمرش) برابر است و هر سه فیلم امتیاز 2.1 را گرفتند و در رتبه های پایین این جدول‌اند.

نه فیلم از بخش مسابقه جشنواره کن در روزهای باقی مانده نمایش دارند که «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی یکی از آنهاست.

هرچند نظر منتقدان الزاما با نگاه داوران جشنواره کن همسو نیست. سال گذشته جشنواره کن به «تیتان»(ژولیا دوکورنو) نخل طلا اهدا کرد. این فیلم در جدول منتقدان اسکرین امتیاز 1.6 را در میان بیست و چهار فیلم بخش مسابقه گرفته بود.بالاترین امتیاز را «ماشین من را بران»(ریوسوکه هاماگوچی) گرفته بود(3.5) که در مراسم اختتامیه برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد و در مراسم اسکار توانست اسکار بهترین فیلم بین المللی را بگیرد.
 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها