{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نخل طلا به «ای‌او» با بازی یک خر می‌رسد/ شاید «برادران لیلا» شگفتی‌ساز شود

نخل طلا به «ای‌او» با بازی یک خر می‌رسد/ شاید «برادران لیلا» شگفتی‌ساز شود
کدخبر : 14264

منتقد فرانسوی گمانه زنی کرد نخل طلای هفتاد و پنجمین دوره جشنواره کن به فیلم «ای‌او» ساخته یژی اسکولیموفسکی برسد.

به گزارش هنر ام‌روز، جروم ورملین منتقد شبکه تلویزیونی ت‌اف۱ فرانسه که در جشنواره کن دوره هفتادوپنجم حضور دارد معتقد است نخل طلای جشنواره را باید به فیلم «ای‌او» (EO) ساخته یژی اسکولیموفسکی لهستانی که درباره مشقت زندگی یک الاغ است، اعطا کرد.

ورملین در این باره تاکید کرد: همانطور که هیات داوران می توانند نظر خود را برای بهترین فیلم مطرح کنند، من هم نظرم را اعلام می کنم. من معتقدم نخل طلای هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین المللی کن به فیلم باورنکردنی «ای‌او» ساخته یژی اسکولیموفسکی می رسد.

این منتقد افزود: من از اولین تا آخرین ثانیه فیلم اسیر داستان بی رحمانه حیوان آزاری این اثر بودم. هرگز فکر نمی کردم روزی بگویم که یک الاغ می تواند به همان اندازه البته اگر نگویم بهتر از ایزابل هوپر بازی کند.

ورملین معتقد است چون سازنده این فیلم ۸۴ سال سن دارد و اینکه این فیلم را بعد از یک سکته و بستری شدن در بیمارستان ساخته است پس جایزه نخل طلایی جشنواره می تواند یک هدیه خوب برای بهبودی اسکولیموفسکی باشد.

این منتقد فرانسوی البته تاکید می کند که ممکن است تا پایان نظرش را تغییر دهد و اینکه انتظار دیدن دو فیلم  دیگر جشنواره را دارد که یکی از این دو فیلم، «برادران لیلا» سعید روستایی است.

ورملین در پایان تاکید کرد: اما جادوی جشنواره کن این است که منتقد هم مانند اعضای هیات داوران حق دارد که تا آخرین لحظه نظرش را تغییر دهد. مثلا ممکن است فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی کارگردان ایرانی فیلم «متری شیش و نیم» یا فیلم «نزدیک» دومین ساخته فیلمساز جوان بلژیکی لوکاس دونت پیش بینی من را به هم بریزد. یا شاید هم برادران داردن اولین کسانی باشند که به لطف فیلم تازه شان «توری و لوکیتا» در گرفتن نخل طلا هت تریک کردند. کسی چه می داند این جا هر نمایش فیلمی نوید یک شگفتی بزرگ است که همه چیز را زیر سوال می برد. همانطور که جاناتان کوهن در مجله لافلیم می گوید: هنوز برای انتخاب بهترین فیلم کمی زود است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها