{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگر نقش باب دیلن معرفی شد

بازیگر نقش باب دیلن معرفی شد
کدخبر : 1434

"تیموتی شالامی" به عنوان بازیگر نقش "باب دیلن" خواننده و ترانه‌سرای امریکایی در فیلم زندگی‌نامه این ستاره موسیقی به کارگردانی "جیمز منگلود" بازی خواهد کرد.

به گزارش هنرام‌روز، "جیمز منگولد" پس از ساخت فیلم "فورد در مقابل فرای" قصد دارد فیلم زندگی‌نامه "باب دیلن" خواننده و ترانه‌سرای مشهور و برنده نوبل ادبیات آمریکایی را به سینما بیاورد و برای این نقش سراغ "تیموتی شالامی" رفته است.

این فیلم بر اساس کتابی با عنوان "دیلن الکتریک می‌شود" نوشته "الیجا والد" و با فیلمنامه‌ای "جی کاکس" ساخته می‌شود و به زندگی "باب دیلن" و به گذر موسیقی او از فولک به راک می‌پردازد. 

"باب دیلن" تهیه‌کنندگی اجرایی این فیلم را بر عهده دارد و کمپانی فاکس سرچ‌لایت نیز حق ساخت این فیلم را در اختیار گرفته است. 

"تیموتی شالامی" هم‌اکنون با فیلم "زنان کوچک" به کارگردانی "گرتا گرویگ" در سینما حاضر است و قرار است در فیلم "تل‌ماسه" به کارگردانی "دنیس ویلنوو" که بازسازی فیلم "فرستاده فرانسوی" ساخته "وس اندرسون" است نیز مقابل دوربین برود.

فیلم زندگی‌نامه "باب دیلن" از جدیدترین فیلم‌هایی است که درباره ستاره‌های دنیای موسیقی ساخته می‌شود. سال گذشته فیلم "راپسودی بوهمی" درباره زندگی "فردی مرکوری" فروش جهانی 900 میلیون دلاری را گیشه ثبت کرد و "رامی مالک" برای بازی در نقش اصلی این فیلم برنده اسکار شد. روز گذشته نیز "تارون اگرتون" هم بر بازی در نقش "التون جان" در فیلم "راکت‌من" برنده گلدن گلوب شد. 

همچنین قرار است فیلمی جدید درباره زندگی "مایکل جکسون" با تهیه‌کننده فیلم "راپسودی بوهمی" یعنی "گراهام کینگ" ساخته شود.

*

"رابرت آلن زیمرمن" متولد 24 مه در سال 1941 است. باب دیلن خوانند ه آهنگساز و نویسنده امریکایی است که ابتدا با موسیقی بومی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1960 به موسیقی راک گرایش پیدا کرد. در همین راستا اشعار عاشقانه راک اند رول را با با اشعار ادبی و روشنفکرانهٔ کلاسیک در هم آمیخت. بعضی از کارهای دیلن به عنوان سرود جنبش‌های اجتماعیِ دههٔ 60 مطرح شده‌است. دیلن در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی معاصر امریکا به حساب می‌آید.

مجله "رولینگ استون" ترانه معروف "باب دیلن" به اسم "چون یک خانه‌ به‌دوش" به عنوان برترین ترانه تمام زمان‌ها انتخاب کرد. بسیاری خواننده‌های مطرح ترانه‌های او را بازخوانی کردند؛ دو ترانه "کوبیدن بر در بهشت" و "در مسیر برج دیده‌بانی" را به ترتیب "گانز ان روزز" و "جیمی هندریکس" خواندند. 

"مارتین اسکورسیزی" در سال 2005 مستند "راهی به خانه نیست" را درباره دیلن و تاثیری که بر موسیقی و فرهنگ عامه پسند قرن بیستم گذاشته را ساخته است. نام این مستند از ترانهٔ مشهور باب دیلن، "همچون یک خانه به‌دوش"، برداشته شده است. 

"باب دیلن" در سال 2008 دیلن جایزه ویژه پولیتزر را برای تأثیر ژرفی که با آفرینش اشعاری با قدرت شاعرانه فوق‌العاده بر موسیقی عامه پسند و فرهنگ آمریکا گذاشت به دست آورد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها