{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اولین دشت برادران لیلا از کن/ سعید روستایی جایزه فیپرشی را به آبادان تقدیم کرد

اولین دشت برادران لیلا از کن/ سعید روستایی جایزه فیپرشی را به آبادان تقدیم کرد
کدخبر : 14341

هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان (فیپرشی)، جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی اصلی را به فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی اعطا کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، ساعاتی پیش از مراسم اختتامیه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن، هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی)، آثار برگزیده خود در بخش‌های مختلف را معرفی کرد و فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم در بخش رقابتی اصلی انتخاب شد.

 

سعید روستایی بعد از کسی این جایزه گفت: «ممنونم از بابت این جایزه خیلی مهم. این جایزه از بابت‌های زیادی برایم ارزشمند است که یکی این است که بزرگان تاریخ سینما این جایزه را بدست آوردند و خوش شانس بودم که من هم توانستم به آن دست پیدا کنم. همچنین برایم با ارزش است که جایزه را از منتقدین می‌گیرم که یکی از پایه‌های مهم سینما هستند. از طرف خودم و همه اعضای فیلم این جایزه بسیار مهم را تقدیم می‌کنم به مردم داغ‌دار کشور عزیزم در شهر آبادان»

هیات داوران فیپرشی، به ریاست احمد شوکی، سینماگر مصری در بیانیه‌ای اعلام کرد فیلم «برادران لیلا» به دلیل «توانایی کارگردان در ساختن داستانی جذاب، بینش‌های فرهنگی بسیار متراکم، ترسیم دنیای کوچکی از مردسالاری ناکارآمد و تغییرات آزادانه و شادی‌بخش بین لحن‌ها» به عنوان بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی جشنواره کن انتخاب شده است.

همچنین فیلم‌ «خفتان آبی» ساخته مریم توژانی به عنوان بهترین فیلم بخش نوعی نگاه و «عشق بر اساس دالوا» ساخته امانوئله نیکوت هم بهترین فیلم در بخش‌های هفته منتقدان و دو هفته کارگردانان جشنواره کن به انتخاب هیات داوران فیپرشی شدند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها