{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رییس سازمان سینمایی: زمانی که داشتیم اذهان‌ را نسبت به سینما درست می‌کردیم یکباره جنبش «می تو» راه افتاد/ هنوز این مشکل حل نشده بیانیه سیاسی می‌دهند

رییس سازمان سینمایی: زمانی که داشتیم اذهان‌ را نسبت به سینما درست می‌کردیم یکباره جنبش «می تو» راه افتاد/ هنوز این مشکل حل نشده بیانیه سیاسی می‌دهند
کدخبر : 14468

رییس سازمان سینمایی می گوید حاشیه هایی که هر روز در سینمای یا برای سینما ایجاد می شود، فرصت مدیریت را گرفته است.

به گزارش هنر ام‌روز، نشست مشترک هیات مدیره، مدیرعامل، روسا و نمایندگان اصناف خانه سینما با محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور شامگاه روز دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ در باغ‌ زیبا(تهران) برگزار شد و در این نشست خزاعی نکات شفاف و مهمی را درباره وضعیت امروز سینمای ایران مطرح کرد.

رییس سازمان سینمایی درباره فشارها و حاشیه هایی که اجازه کار اصولی را نمی دهد اینگونه گفت: در طول این مدت کوتاه که از ریاست من بر سازمان سینمایی می‌گذرد هر روزی که من برای رفع مشکل و یا اجرای سیاستی پیش‌قدم شدم فضای منفی علیه سیاست‌های سازمان شکل گرفته و مهم‌تر از آن، از همان ابتدا، جوسازی وحشتناکی مبنی بر توقیف و اکران نشدن برخی فیلم‌ها و جریان سازی رسانه‌ای در این زمینه شکل گرفت که کار را برای بنده و همکارانم سخت می‌کرد.

خزاعی گفت: این در حالی بود که اکثر فیلم‌ها برای ساخت و اکران مسیرشان را طی می کردند و مجوز می گرفتند و مشکلات دو سه فیلم مسئله دار را هم برای اکران حل کردیم. اگر با آن فضا و ذهنیت می بود قطعا، دو سه فیلم مسئله دار مشکلات شان حل نمی شد و در جدول جشنواره فجر و بعد اکران عمومی قرار نمی‌گرفتند.

وی ادامه داد: به دلیل ورود بسیاری از نهادها و تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای آنها سینما با چالش‌هایی روبرو بوده و هست. برای این که حقوق سینماگران پایمال نشود بارها با بسیاری از این نهادها گفتگو کردیم. همنیجا در جمع شما تاکید می‌کنم که ما تا آخر  پای فیلم‌هایی که از ما مجوز دریافت کرده‌ باشند، ایستاده‌ایم.

خزاعی در بخش دیگر صحبت هایش گفت: برخی به اسم کار صنفی با انگیزه‌های گوناگون دوست دارند کار سیاسی کنند و چوب بی تدبیری این افراد معدود را سینما می‌خورد. حاشیه سازی‌های جورواجور و بیانیه نویسی‌ها و خوداظهاری‌های بعضی‌ها، فضا و ذهینتی را ایجاد می‌کند که طیف‌های مختلف اجتماعی نگاهی دیگر به جامعه سینمایی و صنفی داشته باشند.

وی اضافه کرد: درست زمانی که ما باید نگرش اذهان‌عمومی و مسئولان را نسبت به سینما درست کنیم به یکباره جنبش me too راه می‌افتد که امنیت شغلی و روانی و آبروی اجتماعی و خانوادگی بسیاری از سینماگران را دچار خطر کرده است. هنوز این مشکل حل نشده از طرف چند تا سینماگر بیانیه تند سیاسی منتشر می‌شود و همه این اتفاق‌ها امنیت روانی مدیریت را هم از سینما می‌گیرد. معتقدم این حاشیه‌ها راهبردها را قفل می‌کند و ضررش را خود سینما می‌بیند. اگر حواشی را کنار بگذاریم با تعامل و تکامل به رشد و رونق سینما می‌رسیم.

این مدیر سینمایی اظهار کرد: شما از بنده به عنوان همکار خودتان انتظاراتی دارید. تردید نکنید که قصد من همراهی شما است، اما نمی‌دانم در یک فضای آشفته و پرچالش توقع چه اتفاقاتی را دارید؟

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها