{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کسانی که از داخل کشور با «عنکبوت مقدس» همکاری کرده‌اند، دستگیر می‌شوند؟

 کسانی که از داخل کشور با «عنکبوت مقدس» همکاری کرده‌اند، دستگیر می‌شوند؟
کدخبر : 14480

معاون حقوقی وزیر ارشاد با اشاره به اتخاذ تصمیماتی پیرامون فیلم «عنکبوت مقدس» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید تصمیم گرفته‌اند هر کسی را که با هر عنوانی در ساخت این فیلم همکاری داشته است، اگر در داخل کشور باشد، با روش‌های قانونی و حقوقی دنبال کنند.

به گزارش هنر ام‌روز، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی با حضور سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

هاشمی در ابتدای سخنرانی خود گفت: «تمام تاریخ هنر ایرانی اسلامی ما، از سینما تا تئاتر تا عکس و نقاشی و غیره همه و همه پر است از اشارات رضوی و این نشان‌دهنده لطف، ارادت و جان‌نثاری مردم و همچنین هنرمندان نسبت به ساحت مقدس امام رضا(ع) است. این ارادت در آثار هنری متعددی هویداست، از مستند «رضای رضوان» مجید مجیدی تا فیلم «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی تا تابلوی «سلسلة‌الذهب» حسن روح‌الامین و بی‌شمار آثار هنری که از این دست وجود دارد.»

معاون وزیر ارشاد در ادامه با تاکید بر این که توجه و ادب هنرمندان به امام رضا(ع) نشأت گرفته از باور همه مردم ایران است افزود: «جشنواره‌های مختلف هنری رضوی جلوه‌ای از همان ارادت عمیقی است که مردم و هنرمندان کشور ما به امام رئوف (ع) دارند.»

سیدمحمد هاشمی ادامه داد: «باید همگان بدانند که هر اثر به ظاهر هنری‌ای که در آن توهین به امام رضا(ع) وجود دارد از جامعه هنری ایرانی اسلامی ما به دور است. این فیلم اخیری که در یکی از جشنواره‌های خارج از کشور مطرح شده است، ناراحتی‌های بسیاری را در جامعه ایرانی ایجاد کرده که امروزه انعکاس آن را به طرق مختلف می‌بینیم و می‌شنویم. بدانید که این فیلم هیچ ارتباط و نسبتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته و هیچ گونه پروانه‌ای از جمله پروانه ساخت یا نمایش از این وزارتخانه دریافت نکرده است و تولید آن همگی در خارج از کشور انجام شده است.»

معاون حقوقی وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به اتخاذ تصمیماتی پیرامون این فیلم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «تصمیم گرفتیم که هر کسی، با هر عنوانی در ساخت این فیلم همکاری داشته است -در صورتی که داخل کشور باشد- را با روش‌های قانونی و حقوقی دنبال کنیم.»

هاشمی ادامه داد: «لازم به یادآوری است که وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محافظت، معاضدت و حمایت حقوقی از هنرمندان است. گاهی دیده می‌شود، برخی از هنرمندان رفتارهایی انجام می‌دهند که بار حقوقی سنگینی در پی دارد و متاسفانه نسبت به آن غافل‌اند، بنابراین توقع می‌رود که هنرمندان، در اقدامات و کنش‌های مختلف خود، چهارچوب‌های قانونی و حقوقی را رعایت کنند.»

معاون وزیر ارشاد در پایان، از زحمات متولیان و دست‌اندرکاران جشنواره عکس رضوی تقدیر و تشکر کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها