{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دغدغه نمایندگان سه صنف در در روزهای بحران اقتصادی سینما: نگرانی از metoo در سینما!

دغدغه نمایندگان سه صنف در در روزهای بحران اقتصادی سینما: نگرانی از metoo در سینما!
کدخبر : 14493

در روزهایی که سینمای ایران پایین‌ترین آمار فروش و مخاطب را پشت سر می‌گذارد، قیمت بلیت عملا سینما رفتن را برای طبقات پایین جامعه ناممکن کرده، با وجود پایان کرونا همچنان فیلم‌ها نتوانسته‌اند مردم را به سینما برگردانند، چند نام بزرگ سینما پشت سد پروانه ساخت مانده‌اند، چندین فیلم سینمایی قاچاق شده‌اند، احتمال توقیف نماینده سینمای ایران در جشنواره کن مطرح شده ‌دغدغه نمایندگان سه صنف سینمایی در دیدار با رییس سازمان سینمایی نگرانی از جریان metoo در سینما بوده!

به گزارش هنر ام‌روز، کریم نیکونظر(منتقد سینما) در این مورد نوشته:« یک گروه ازسینماگران رفتند دیدار رئیس سازمان سینمایی و سه نفر از آن‌ها، از سه صنف مختلف، خواستار برخورد با افشاگران آزار جنسی شدن. به‌جای اصلاح، به‌جای پافشاری روی مطالبات برای پاک کردن زنگار، درخواست‌شون برخورد بوده.»

شنیده می‌شود نمایندگان سه صنف کانون کارگردانان، انجمن بازیگران و مدیران تولید افرادی بودند که در این مورد صحبت کردند. هرچند در گزارش رسمی روابط عمومی سازمان سینمایی تنها نام حسن مصطفوی (صنف مدیران تولید) منتشر شده که نسبت به تبعات metoo برای سینمای ایران ابراز نگرانی کرده.

مهدی خرمدل (خبرنگار و مستندساز) درباره این جلسه نوشته:«حسن مصطفوی در این جلسه نسبت به تبعات metoo ابراز نگرانی کرد و محمدرضا عرب (نماینده کانون کارگردانان) این جریان را به سناریوی غربی علیه ایران نسبت داد».

هنوز مشخص نیست چرا دغدغه و درخواست نمایندگان این صنوف بجای کمک به سالم‌سازی روابط حرفه‌ای در سینمای ایران جلوگیری از این جریان است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها