{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

واکنش همایون غنی زاده به توقیف فیلم "برادران لیلا": هنرمند سرمایه کشور است، برده شما نیست

واکنش همایون غنی زاده به توقیف فیلم "برادران لیلا": هنرمند سرمایه کشور است، برده شما نیست
کدخبر : 14931

یادداشت همایون غنی‌زاده در انتقاد از توقیف «برادران لیلا»: «چرا این میزان برای خودتان حق قایٔل می‌شوید؟».

به گزارش هنر ام‌روز، همایون غنی‌زاده در بخشی از یادداشتش در انتقاد از توقیف «برداران لیلا» نوشت: «خیلی واضح و روشن است که فیلمساز باید خودش حق داشته باشد تصمیم بگیرد فیلمش در چه فستیوالی شرکت کند یا نکند.فیلمسازان و هنرمندان خیلی بیشتر از کسانی که اینجا فقط برای منافعشان ریش می گذارند حق دارند به کَن و فستیوال های بین المللی بروند.سازمان سینمایی و وزیر ارشاد خودشان می داند خیلی از کسانی که اینجا روی پیشانی شان جای مهر ریا داغ می کنند در همان ایام بی آنکه هنرمند باشند با بودجه های معلوم نیست از کجا رسیده در کوچه پس کوچه های کَن غلت میزنند.لذا امثال اینها مستحق توقیف شدن هستند نه فیلم دعوت شده به فستیوال و هنرمندانش.

تا دیروز در صورت عدم شرکت در جشنواره فجر فیلم ها را اکران نمی کردید و امروز می‌خواهید بعلت شرکت در جشنواره های بین المللی فیلم ها را توقیف کنید.اصلا چه کسی گفته است فیلم ایرانی برای نمایش در فستیوال خارج از ایران نیاز به مجوز شما دارد؟ کجا نوشته اید؟ چرا نوشته‌اید؟! ماده پنج آیٔین نامه؟ کدام عقل متفکری این آیٔین‌نامه را نوشته؟ کدام کارشناسی؟ با چه استدلالی؟ اصلا چرا این میزان برای خودتان حق قایٔل می شوید؟ باید روشن کنید این آیٔین نامه از کجا آمده؟ فرایند تصویب آن چه بوده؟ شورای انقلاب فرهنگی؟ وزارت ارشاد؟ سازمان سینمایی؟

هنرمندان برعکس شما سرمایه های این سرزمین هستند.تعجبی ندارد شما که به هدر دادن هر سرمایه ای در هر حوزه ای خو گرفته اید اینجا هم همان رفتار را پیشه می کنید...سر سوزنی و با هیچ بهانه ای هیچ سیستمی حق ندارد با هنرمندان جامعه چنین رفتاری کند.ممکن است بعضی هنرمندان برده و بنده و بله قربان‌گوی شما،سیستم و آیٔین نامه های شما شده باشند اما همه آنها نمی شوند.هنر و هنرمندان از سرمایه های این جامعه هستند.دست از هدر دادن سرمایه های ما بعلت ندانم کاری و خودشیرینی بردارید.

من از سعیدروستایی و اکران فیلمش حمایت می کنم و امیدوارم بقیه هنرمندان هم درقلم وشیوا توقیف را محکوم کنند.نه تنها بعلت رفاقت و هم صنف بودن.بلکه بخاطر آنکه این میزان اعتماد بنفس سیستم درتوقیف!ممنوع الکاری!ممنوع القلمی!ممنوع التصویری وهرممنوع الچیزی که عقل ما به آن نمی رسددارد دیگر آرام آرام تبدیل به تازیانه های عصر برده داری می شود.شما علنی تر از گذشته از ما انتظار بندگی دارید و این تحمل ناپذیر است.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها