{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برای بازگشت مردم به سینماها، این فیلم‌ها را اکران کنید

برای بازگشت مردم به سینماها، این فیلم‌ها را اکران کنید
کدخبر : 14966

مدیر یک پردیس سینمایی بعد از سقوط مخاطبان اکران بهار:«اگر فیلم خوب روی پرده نباشد، بلیت ۱۰ هزار تومانی هم اوضاع را عوض نمی‌کند».

به گزارش هنر ام‌روز، مدیر پردیس سینمایی مگامال پیشنهاد داد فیلم‌های «قاتل و وحشی»، «برادران لیلا»، «صد سال به این سالها»، «شیشلیک» و «چپ راست» برای بازگشت مردم به سینما اکران شوند.

محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال در گفت و گو با ایسنا درباره دلیل افت مخاطبان سینما گفت: «اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال آشتی مردم با سینماست باید فیلم‌های خوب و مخاطب‌پسند را اکران کنند نه اینکه مانع صدور پروانه نمایش آن‌ها شود.

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مخاطب سینما از قشر متوسط جامعه هستند. از آنجا که فشار اقتصادی و تورم روی قشر متوسط وحشتناک است، این قشر توان رفتن به سینما را از دست داده چر ا که یک بار سینما رفتن هزینه پارکینگ و تنقلات و شام را به نیز همراه دارد که دست‌کم به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

البته این تنها دلیل سینما نرفتن مردم نیست و یک دلیل دیگر به فیلم‌های در حال اکران برمی‌گردد، متاسفانه در بهار امسال فقط دو، سه فیلم پتانسیل استقبال مخاطبان را داشتند.برای برون‌رفت از این وضعیت یک راه‌حل می‌تواند این باشد که در یک بازه زمانی، دو فیلم کمدی و دو فیلم اجتماعی که قابلیت جذب مخاطب را داشته باشند اکران کنیم. اگر وزارت ارشاد مجوز فیلم‌هایی مثل «قاتل و وحشی»، «صد سال به این سال‌ها»، «چپ راست» و «شیشلیک» را صادر کند، قطعاً آشتی مخاطب با سینما را به همراه خواهد داشت.

اگر قبل از محرم فیلم‌های کمدی پرمخاطب اکران شوند، پس از پایان عزاداری‌های دهه اول می‌توان نمایش آن‌ها را در کنار فیلم‌های اجتماعی خوب ادامه داد، مثل «برادران لیلا» که اگر مشکل آن حل شود یا فیلمی همچون «ابلق» حتما دیده خواهند شد.

طرح‌هایی مثل کاهش قیمت بلیت و بلیت شناور هم زمانی می‌تواند موثر باشد که فیلم خوب اکران شود و اگر فیلم خوب روی پرده نباشد قیمت بلیت ۱۰ هزار تومان هم شود، باز مخاطب نخواهد داشت.»
 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها