{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیمان معادی: ممیزی لطمه ای به «برادران لیلا» نمی زند

پیمان معادی: ممیزی لطمه ای به «برادران لیلا» نمی زند
کدخبر : 15001

پیمان معادی در یک لایو اینستاگرامی درباره حواشی نمایش فیلمش در جشنواره کن توضیح داد.

به گزارش هنر ام‌روز، یک ماه پس از حاشیه‌های حضور « برادران لیلا » و عوامل این فیلم در جشنواره کن ، جمعه ‌شب پیمان معادی با کیوان کثیریان منتقد سینما، در اینستاگرام به گفت‌وگو نشست و درباره همه  جنجال‌هایی که به راه افتاد صحبت کرد. نتیجه به گفت‌وگویی صریح، بدون تعارف، منطقی و البته پرتیتر ختم شد.

امید به نمایش «برادران لیلا»

پیمان معادی به طور مفصل درباره توقیف «برادران لیلا» صحبت کرد. او با اشاره به ممیزی‌ در ساخته‌های قبلی روستایی و اعمال ممیزی‌ها توسط این کارگردان، علت اتفاقاتی را که برای «برادران لیلا» افتاده، حاشیه‌های حساسیت ‌برانگیز جشنواره کن دانست. معادی همچنین از لزوم گفت‌وگو با سعید روستایی با هدف متقاعد کردن او برای اعمال ممیزی‌ها و تعامل دو طرفه برای فراهم شدن امکان نمایش «برادران لیلا» صحبت کرد و طبق نظر شخصی خودش گفت که ممیزی‌های این فیلم به آن لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

سکوت درباره ریزش متروپل

مراسم فرش قرمز و نمایش فیلم «برادران لیلا» در جشنواره کن، در حالی برگزار شد که فضای مجازی و جامعه به شدت تحت تاثیر فاجعه متروپل بود. سکوت عوامل فیلم درباره این حادثه باعث شد موجی از اعتراضات به سوی عوامل «برادران لیلا» روانه شود. معادی درباره علت این سکوت توضیح داد که آن‌ها از ابعاد وسیع ماجرا اطلاع نداشته‌اند. او اشتباه‎شان را در این مورد پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد. وی درباره صحبت‌هایش در نشست خبری «برادران لیلا» هم گفت که درباره علت مشکلات اقتصادی در ایران سوالی مطرح نشده، به همین دلیل او در پاسخ به سوالی درباره نقشش در فیلم، مثالی از ارتباط خراب شدن یخچال یک خانواده و تغییر طبقه اجتماعی آن‌ها مطرح کرده و البته غیرمستقیم به تاثیر تحریم‌ها اشاره داشته. معادی همچنین توضیح داد که نمی‌دانسته آیا باید تحریم‌ها را بیهوده و کم‌اثر جلوه می‌داده یا به تاثیرات منفی آن اشاره می‌کرده است. او   درباره فیلم «عنکبوت مقدس» نیز گفت: «من این فیلم را کامل ندیدم، اما کسانی که دیدند می‌گویند به مقدسات توهین شده و اگر این طور باشد واقعا متاسفم. هیچ کس حق ندارد به باورهای مردم توهین کند آن هم باورهای قوی مردم سرزمین خودش. اگر این فیلم توهین کرده باشد به هیچ وجه مورد تایید من نیست.»


کنایه به رائفی‌پور
پیمان معادی همچنین درباره استفاده از واژه «سلبریتی» برای افراد گفت: فرد مشهور خواه ناخواه به عنوان «سلبریتی» شناخته می‌شود و این یک انتخاب نیست. او غیرمستقیم به علی‌اکبر رائفی‌پور اشاره کرد و گفت: او که با «سلبریتی» خواندن هنرمندان به آن‌ها انتقاد می‌کند، صفحه یکی از طرفدارانش یک میلیون دنبال‌کننده دارد، بنابراین خود او بیشتر از همه «سلبریتی» است. وی در این گفت‌وگو درباره اولین سریال کمدی خود نیز توضیح داد که روزهای پایانی نگارش فیلم نامه آن را سپری می‌کند و قصد دارد آن را در 10 قسمت تولید کند. معادی ضمن اشاره به بازی خود در این سریال گفت احتمالا کارگردانی آن را به فرد دیگری می‌سپارد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها