{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انصراف تعدادی دیگر از هنرمندان از جشنواره فجر

انصراف تعدادی دیگر از هنرمندان از جشنواره فجر
کدخبر : 1515

تعدادی دیگر از هنرمندان از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر انصراف دادند.

هنرام‌روز-زهرا ره‌گشای: در ادامه انصراف هنرمندان از جشنواره فیلم فجر به دلیل سقوط هواپیمای اکراینی، در این چند روز گذشته سینماگرانی دیگری اعلام کردند که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حتی برای تماشای آثار حضور نمی‌یابند.

بازیگرانی که از جشنواره انصراف دادند

"بابک حمیدیان" : حمیدیان که امسال دو فیلم سینمایی "مغز استخوان" به کارگردانی "حمیدرضا قربانی" و "روز بلوا" به کارگردانی "بهروز شعیبی" در جشنواره فیلم فجر دارد، اعلام کرد که از این جشنواره انصراف می‌دهد. به این ترتیب این دو فیلم سینمایی از داوری بخش بهترین بازیگر مرد خارج شد.

"سعید آقاخانی" : آقاخانی که در فیلم سینمایی "خون شد" به کارگردانی "مسعود کیمیایی" ایفای نقش کرده است، با انتشار متنی اعلام کرد که از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر  انصراف می‌دهد:

"بی تردید هنرمند واقعی و اصیل، هیچگاه از خاستگاه و مردمش جدا نبوده و نیست. این روزها که حوادث مترقبه و غیرمترقبه گوناگونی جو روانی جامعه و مردم شریف میهنم را یک به یک با بی رحمی نشانه گرفته اند، صلاح دیدم ضمن بیان همدردی صمیمانه خودم و آرزوی شکیبایی برای خانواده های داغدار و تمنای مغفرت برای از دست رفتگان از پیشگاه پروردگار، انصراف خودم را از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کنم".

به این ترتیب بعد از انصراف آقاخانی و مسعود کیمیایی از حضور در جشنواره فجر، "خون شد" در دو رشته کارگردانی و بهترین بازیگر مرد خارج شد.

"پگاه آهنگرانی ": آهنگرانی قرار بود با دو فیلم سینمایی "شیرجه بزرگ" و "زنبور کارگر" در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد که در نهایت این دو فیلم انتخاب نشد. او با انتشار متنی اعلام کرد که در جشنواره حضور نمی‌یابد:

"با وجود این همه مصیبت که در ایام اخیر کام ما مردم را تلخ کرده، با دیگر دوستان و همکارانم همراه می‌شوم و در ⁧‫جشنواره فجر‬⁩ با هیچ عنوانی حضور پیدا نمی‌کنم".

"حمید فرخ‌نژاد" : او که امسال اثری در جشنواره فیلم فجر ندارد، با انتشار متنی بعد از صحبت‌های حجت الاسلام پژمانفر در خصوص محرومیت فعالیت بازیگرانی که از جشنواره فجر انصراف دادند، اعلام کرد که به‌خاطر حمایت از همکارانش و مردم ایران جشنواره فجر را تحریم خواهد کرد:

"جناب آقای حجت السلام پژمانفر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس،

من حمید فرخ نژاد بازیگر سینمای ایران به جهت تهدید حضرتعالی در جلوگیری از فعالیت هنری اندسته از همکارانی که در همصدایی با مردم عزادار و معترض ایران جشنواره فجر را تحریم کرده اند ، علیرغم نداشتن اثر در جشنواره فیلم فجر ، در جهت حمایت از همکارانم و مردم معترض این جشنواره را تحریم مینمایم ،باشد که یاد بگیرید با اصحاب هنر با زبان زور و تهدید صحبت ننماید".

"ترانه علیدوستی" : علیدوستی که آخرین حضورش در فجر به سال 91 با فیلم سینمایی "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" بود با نتاشار پستی اعلام کرد دیگر در جشنواره فجر حضور نخواهد داشت:

"شش سال حتی به عنوان مهمان هم به جشنواره فجر نرفتم. امسال هفتمین سال است. خوشحالم که امروز ماهیت این پروپاگاندای غیر سینمایی و دولتی برای تعداد زیادی از همکارانم روشن شده است. با افتخار در کنار آن‌ها، بعد از این هم فجر و افتخاراتش را به اهل خودش واگذار می‌کنم".

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها