{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

غلامرضا موسوی: حمایت صداوسیما از سینمای کودک فقط در حد شعار است/ از خیر دو نوبت تیزر تلویزیونی گذشتیم

غلامرضا موسوی: حمایت صداوسیما از سینمای کودک فقط در حد شعار است/ از خیر دو نوبت تیزر تلویزیونی گذشتیم
کدخبر : 15347

تهیه کننده فیلم «بازیوو» با بیان این که حمایت صداوسیما از سینمای کودک فقط در حد شعار است گفت: تلویزیون فقط دو نوبت تیزر (تبلیغات) برای فیلم ما در نظر گرفت که چون کم بود و تاثیرگذاری نداشت، ما از خیر آن گذشتیم.

به گزارش هنر ام‌روز، غلامرضا موسوی، تهیه کننده‌ای که هم اکنون فیلم بازیوو را در گونه کودک و نوجوان در حال اکران دارد در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا درباره تبلیغات این فیلم گفت: به دلیل گرانی وحشتناک بهای آگهی در تلویزیون امکان پخش اگهی نداریم. بنابراین من در فضا مجازی از همه در فضای مجازی خواستم برای حمایت از این گونه سینما، اکران فیلم در تهران و شهرستانها را اطلاع رسانی کنند.

وی با یادآوری این نکته که در زمان ریاست عزت الله ضرغامی بر صداوسیما ۱۰۰ یا ۲۰۰ نوبت تبلیغاتی به فیلم‌ها می‌دادند اظهار داشت: در حال حاضر مدیر بازرگانی سازمان بین یک تا دو نوبت به فیلم فرصت تیزر می‌دهد. در ظاهر اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی می‌دهند که رقم درشتی است. ولی در عمل آن ۱۵ میلیارد تومان شامل دو بار پخش تیزر می‌شود و دو ریال هم نمی‌ارزد.

موسوی افزود: ضمن این که تعهد محضری می‌گیرند که آگهی شما در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش نشود. بعضی وقت‌ها شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت رایگان خودشان تبلیغات فیلم‌ها را پخش می‌کنند. در این وضعیت ما باید برویم ثابت کنیم که آگهی را خودمان به جایی نداده‌ایم. بنابراین ما ترجیح دادیم با این همه دردسر سراغ تیزر تلویزیونی نرویم و از خیر آن بگذریم.

تبلیغات تلویزیون باید مستمر باشد

وی با بیان این که هیچ فیلمی با دو سه نوبت تیزر دیده نمی‌شود و تبلیغات باید مستمر باشد تاکید کرد: الان بیشتر تهیه‌کننده‌ها دیگر منت صداوسیما را نمی‌کشند و دنبال تعهد دادن و تیزر گرفتن نمی‌روند. تلویزیون هم آگهی فیلم‌های مستقل و بخش خصوصی را پخش نمی‌کند و چند فیلم خاص را تبلیغ می‌کند. یک فیلم معمولی ۱۵ میلیارد تومان نمی‌فروشد که ما بخواهیم علاوه بر آن دو نوبت برای تیزرش هزینه کنیم.

این تهیه کننده افزود: این رویه خلاف آن چیزی است که آقای دکتر جبلی در روز اول قول داد. او خودش می دانست که آگهی فرهنگی را باید از آگهی تجاری جدا کند و باکسی جداگانه برای تبلیغ سینما، تئاتر، کتاب و کالاهای فرهنگی در نظر بگیرد. اما در عمل صاحبان کالاهای تجاری چون تبلیغات دراز مدت می‌دهند تخفیف‌های خوبی از صداوسیما می‌گیرند و اهالی فرهنگ باید پول‌های کلان پرداخت کنند. الان بهترین فیلم ها بین تا ۳۰ میلیارد تومان می‌فروشند و فروش بقیه فیلم ها زیر ۱۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان این که تلویزیون در خرید فیلم‌های سینمایی هم انحصاری عمل می‌کند اظهار داشت: تلویزیون فیلم‌های سینمایی پربیننده را با قیمت های پایین می خرد و به عنوان مثال برای یک فیلم سینمایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند. در حالی که باید یک و نیم میلیارد تومان بخرد تا فیلم بخشی از هزینه هایش در بیاورد. در سینمای دنیا همه هزینه‌های فیلم از اکران جبران نمی‌شود و راه‌های زیادی برای درامدزایی وجود دارد.

169786977

 بازیوو، نخستین ساخته سینمایی امیرحسین قهرایی، سال ۹۸ جلوی دوربین رفت و در همان سال نیز در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نمایش داده شد و توانست چندین جایزه این رویداد ازجمله پروانه زرین بهترین کارگردانی سینمایی ایران، بهترین فیلمنامه سینمایی ایران، جایزه ویژه دبیر جشنواره در بخش کسب و کار و دیپلم افتخار جایزه مرکز توسعه سینمای کودک را از آن خود کند.

در این فیلم  پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی، برزو ارجمند، لیندا کیانی، رضا شفیعی‌جم و سحر زکریا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها