{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

این مجید صالحی آن مجید صالحی نیست/ مجید صالحی: وام‌دار سینمای کیمیایی هستم

این مجید صالحی آن مجید صالحی نیست/ مجید صالحی: وام‌دار سینمای کیمیایی هستم
کدخبر : 15349

کارگردان فیلم «پیتوک» با بیان اینکه فیلمش را در ژانر نوار ساخته گفت: من شاگرد مسعود کیمیایی بودم و علاقه بسیاری به این ژانر دارم، اما بدان معنا نیست که فیلمی با مقتضیات سینمای او بسازم و مسیر فیلمسازی خودم را دارم.

به گزارش هنر ام‌روز، این روزها فیلم «پیتوک»اولین ساخته بلند سینمایی مجید صالحی که همنام با مجید صالحی بازیگر است، روی پرده سینماها رفته و او درباره ساخت و به اکران رساندن این فیلم به ایسنا گفت: تولید فیلم «پیتوک» را سال ۱۳۹۸ آغاز کردیم که به علت افزایش هزینه‌های تولید، پروژه برای مدتی متوقف شد و کارهای فنی پس از تولید را  اواخر سال ۱۳۹۹ به پایان رساندیم. البته تصمیم داشتیم در سال گذشته فیلم را در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآوریم اما به دلیل این که یک سال قبل از آن متقاضی حضور در جشنواره شده بودیم، درخواست ما رد شد. 

وی افزود: پس از آماده‌سازی نسخه نهایی فیلم برای اکران عمومی، به علت همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی مداوم سینماها دست نگه داشتیم، هرچند پیشنهاد برای اکران‌ آنلاین هم وجود داشت اما این کار را نکردیم چرا که فیلم باید روی پرده سینما دیده می‌شد، این روند ادامه یافت تا امروز که در نهایت فیلم روی پرده سینماها رفته است.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا از زمان اکران فیلم «پیتوک» رضایت دارد یا خیر؟ توضیح داد: تهیه‌کننده زمان اکران پس از عید فطر را پیشنهاد داده بود، که میسر نشد تا در نهایت به این مقطع رسیدیم. من خودم شخصا از این زمان برای اکران فیلمی که بیش از یک سال است کارهای پس‌تولید آن تمام شده راضی نیستم، چرا که زمان بسیار اندکی برای تبلیغات به نسبت سایر آثار در اختیار داشتیم و تعداد سالن‌ها و سانس‌هایی که به فیلم ما داده شده نیز بسیار کم است در حالی که فیلم «پیتوک» از دل سینمای مستقل بیرون آمده و نیازمند حمایت بیشتری است.

سید مجید صالحی با اشاره به مضمون فیلم سینمایی «پیتوک» بیان کرد: ژانر فیلم، نوآر و قهرمان‌محور است و داستان درباره پسری از طبقه پایین جامعه است که از سربازی برمی‌گردد و درگیر ماجرایی خانوادگی می‌شود. 

وی با تاکید بر این که سال‌هاست فیلمی در ژانر نوآر در سینمای ایران ساخته نشده است، ادامه داد: من شاگرد مسعود کیمیایی بوده‌ام و علاقه بسیاری به این ژانر دارم، اما بدان معنا نیست که فیلمی با مقتضیات سینمای او بسازم. کمااینکه در فیلمسازی، وام‌دار سینمای مسعود کیمیایی هستم؛ اما همان‌طور که گفتم مسیر فیلمسازی خودم را دارم. 

صالحی درباره تجربه کارگردانی نخستین فیلم بلند داستانی خود نیز گفت: سال‌ها در زمینه‌های مختلف حوزه سینما تجربه کسب کرده بودم و برای ساخت «پیتوک» از آن‌ تجربه‌ها استفاده کردم. در عین حال کارگردانی فیلم سینمایی، شرایط متفاوت خودش را هم دارد. در «پیتوک» بازیگران چهره‌ای همچون هادی حجازی‌فر، مهتاب کرامتی و حسن پورشیرازی به من اعتماد کردند و حضور داشتند. البته تجربه کار کردن با بازیگران چهره را پیش از این داشتم و همکاری با این ترکیب بازیگران نه تنها دشوار نبود که لذت‌بخش هم بود. در فیلم سینمایی «پیتوک»، نقش اول فیلم را به بازیگر جوانی به نام احسان بذلی سپردم که به خوبی توانست از عهده ایفای نقش برآید و چهره جدیدی به سینما معرفی شد که امیدوارم از این فرصت سایر فیلمسازان نیز استفاده کنند تا چهره‌های جوان و جدید به سینمای ایران معرفی شوند.  

این هنرمند در پایان و در پاسخ به این سوال که ایا می‌خواهد در این ژانر ادامه فعالیت دهد یا خیر، گفت: قطعا با قدرت فیلمسازی در ژانر نوآر را ادامه می‌دهم. ضمن این که این روزها نیز با امیررضا نوری پرتو و صادق خوشحال در حال نگارش فیلمنامه دیگری در همین ژانر هستیم. 

در این فیلم سینمایی «پیتوک» مهتاب کرامتی، هادی حجازی‌فر، احسان بذلی، حسن پورشیرازی، الناز حبیبی، شاهرخ فروتنیان، شیرین آقاکاشی، هادی عطایی، روناک قاسمی، ترمه فرح‌مرزی و یزدان کوکبی‌صبا بازی کرده‌اند و در خلاصه داستان آن هم آمده است: وقتی میز بیلیارد، از توپ‌ها خالی می‌شه، پیتوک وسط میز تنها می‌مونه، تنهای تنها...

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: کارگردان: سید مجید صالحی، تهیه‌کننده: سید محمد قاضی، جانشین تهیه‌کننده: سید جواد قاضی، سرمایه‌گذار: کوروش اسدالهی، نویسندگان: امیررضا نوری پرتو و صادق خوشحال، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، مدیر صدابرداری: مسیح حدپورسراج، مدیر تولید: رحیم عرب‌امینی، مجری طرح: نوشین رضایی، مدیر تدارکات: رامین بهزادی، سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه‌ریزی: عقیل‌تقی‌زاده، دستیار اول کارگردان: ساسان صلواتی، منشی صحنه: سمانه دالوند، اجرای استوری‌بُرد: اَوِستا فروردین، طراح چهره‌پردازی: نوید فرح‌مرزی، طراح صحنه: حسن روح‌پروری، طراح لباس: نیسا نادری، تدوین: کاوه ایمانی، آهنگساز: کارن همایون‌فر، مدیر طراحی و ترکیب صدا: علی‌رضا علویان، جلوه‌های ویژۀ میدانی: آرش آقابیگ، جلوه‌های ویژۀ بصری: علی تصدیقی، تهیه کننده اجرایی: علی مردانی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای پروژه: سمیرا افتخاری، عکاس: مسعود پورهاجریان، فیلم‌بردار پشت صحنه: سالار مجد.

کارگردان «یپتوک»:‌ وام‌دار سینمای کیمیایی هستم

موسسه گویا فیلم پخش «پیتوک» را برعهده دارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها