{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دو مراسم بزرگداشت برای اصغر فرهادی در ایتالیا در طول هفته گذشته برگزار شد

دو مراسم بزرگداشت برای اصغر فرهادی در ایتالیا در طول هفته گذشته برگزار شد
کدخبر : 15659

نخستین مراسم بزرگداشت در ایتالیا، در شهر فلورانس برگزار شده است. در این مراسم که سابقه ای ۶۰ ساله دارد، هر سال جایزه‌ای با نام «استاد سینما»به هنرمندان تاثیرگذار جهان اهدا می‌شود؛ این جایزه امسال در این مراسم با رونمایی از کتابی به زبان ایتالیایی درباره سینمای اصغر فرهادی با عنوان «حقایق پنهان: سینمای اصغر فرهادی» به این فیلمساز ایرانی داده شد. این جایزه پیش از فرهادی به هارولد پینتر،اینگمار برگمان، استنلی کوبریک، میکل آنجو آنتونیونی، تئو آنجلوپلوس، پائولو سورنتینو، ماریو مارتونه، ویتوریو استورارو، داریو آرجنتو و… تعلق گرفته است. اصغرفرهادی پس از «کوراساوا» دومین چهره غیرآمریکایی و غیر اروپایی است که این جایزه را دریافت کرده.

به گزارش هنر ام‌روز، دومین بزرگداشت روز نوزدهم جولای در شهر گوریتزیای ایتالیا و در چهل و یکمین مراسم جوایز بین‌المللی سرجیو آمیدی برگزار شد. این جایزه که به نام جایزه‌ی «مولف»شناخته شده، به کارگردان یا فیلمنامه‌نویسی اهدا می‌شود که مسیر سینمایی‌اش به طور خاص سینمای جهان را تحت تاثیر قرار داده است. برگزارکنندگان این مراسم در بیانیه اهدای این جایزه به فرهادی نوشته‌اند:"امسال جایزه «مؤلف» به اصغر فرهادی اهدا می‌شود. این جایزه در راستای هنر استثنایی وی در حکایت کردن از انسان‌های حقیقی در دنیایی واقعی، به او تعلق می‌گیرد. اصغر فرهادی توانسته از لابلای روایت شخصیت‌هایی که در تردیدها، اختلاف‌ها و تضادها غرق هستند، مفاهیم و ارزش‌هایی جهانی را حکایت کند “

پیش از فرهادی، این جایزه به افرادی نظیر
ویم وندرس، کن لوچ، برتران تاورنیه، فابیو کارپی،عباس کیارستمی،ادگار ریتز،سیلویو سولدینی و…… اهدا شده است. فرهادی پیش از این در مراسم جوایز سرجیو آمیدی، با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه بهترین فیلمنامه سال ۲۰۱۲ این مراسم شده بود.

stream (1)

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها