{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عذرخواهی آکادمی اسکار از زن سرخپوست فرستاده مارلون براندو پس از پنجاه سال

عذرخواهی آکادمی اسکار از زن سرخپوست فرستاده مارلون براندو پس از پنجاه سال
کدخبر : 15933

ساشین لیتل فدر، زن سرخپوستی که در سال ۱۹۷۳ به عنوان فرستاده مارلون براندو، از دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد سرباز زد، بعد از نزدیک به پنجاه سال عذرخواهی رسمی از آکادمی اسکار دریافت کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، در اسکار سال ۱۹۷۳ مارلون براندو او را به نشانه بایکوت اسکار برای تصویر منفی‌ای که هالیوود از سرخپوستان به نمایش گذاشته، به روی سن فرستاد. مخصوصا اینکه اسکار آن سال در نزدیکی سالگرد کشتار «زانوی زخمی» یکی از وحشتناکترین کشتارهای سرخپوستان به دست آمریکایی ها برگزار شد. لیتل فدر سخنرانی‌ای در این باب ادا کرد که تماشاگران را به دو دسته تقسیم کرد، دسته‌ای او را هو کردند و دسته‌ای به شدت تشویق کردند. حتی بعدها شایعه شد که جان وین بازیگر مشهور فیلم‌های وسترن، قصد بیرون کشیدن او از سن و آسیب فیزیکی به او داشته و تنها مانع شدن شش مامور امنیتی مراسم جلوی او را گرفته است.

لیتل فدر قرار است روز 17 سپتامبر در مراسمی با نام «عصری با ساشین لیتل فدر» در آکادمی اسکار مورد تقدیر قرار بگیرد که در موزه آکادمی اسکار در لس آنجلس برگزار خواهد شد. لیتل فدر نامه‌ عذرخواهی آکادمی را در ماه ژوئن دریافت کرده که در آن آماده:«هزینه عاطفی که شما زندگی کرده‌اید و برایتان به قیمت کارنامه حرفه‌ای‌تان در این صنعت تمام شده غیرقابل بازگشت است. رشادت شما برای مدت زیادی درنظر گرفته نشده. برای همین ما تقدیر و عذرخواهی عمیق خودمان را به شما عرضه می‌کنیم.» ریک روبین ریاست آکادمی نویسنده این نامه بوده‌است.
لیتل فدر که حالا 75 سال دارد، از دریافت این نامه شوکه شده و گفته:«هرگز فکر نمی‌کردم روزی برسد که این را بشنوم و تجربه کنم. وقتی در 1973 بر روی آن سن ایستادم، تنها بودم.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها