{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«انفرادی» ۶۰ میلیاردی شد

«انفرادی» ۶۰ میلیاردی شد
کدخبر : 15999

گیشه سینمای ایران در نخستین روزهای شهریورماه، آماری بسیار خوب به جا گذاشت.

به گزارش هنر ام‌روز، گیشه سینمای ایران در نخستین روزهای شهریورماه، آماری بسیار خوب به جا گذاشت زیرا مطابق داده‌های سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) در این هفته از چهارشنبه ۲ شهریورماه تا سه‌شنبه ۸ شهریورماه، سینمای ایران در مجموع ۳۷۷ هزار مخاطب داشت و به گیشه هفتگی مجموع ۱۲ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومانی دست یافت. در این هفته نسبت به هفته گذشته، میزان مخاطب و میزان فروش هفتگی ۴٫۵ درصد رشد پیدا کرد.

فروش بسیار خوب سینمای ایران در این هفته، باعث وقوع یک اتفاق ویژه شد؛ چراکه بر اساس آمار سمفا، در این هفته گیشه مجموعه فیلم‌های سینمای ایران رکورد بهترین فروش هفتگی پس از نوروز ۱۴۰۱ را شکست. در هفته دوم نوروز از ۱۰ تا ۱۶ فروردین ماه، سینمای ایران ۱۲ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان فروخته بود که با آمار هفته اخیر، فاصله کمی دارد.

در این هفته فیلم تازه‌ای اکران نشد، اما پویانمایی بلند سینمایی «پسر دلفینی» که تاریخ نمایش رسمی آن ۹ شهریورماه اعلام شده است، در روز ۴ شهریورماه (که جزو این هفته است) ۵ سانس اکران محدود را تجربه کرد.

فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار، در دومین هفته نمایش صدرنشینی خود را بر گیشه حفظ و این بار با رشد فروش، آن را تثبیت کرد. این فیلم ۱۱۶ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۳ میلیون تومان فروخت. «ابلق» که با افزایش ۱۷ درصدی میزان مخاطب و ۱۶ درصدی میزان فروش، در مجموع ۳۱ درصد بلیت‌های به‌فروش‌رسیده سینماها در این هفته را به خود اختصاص داد، به صورت میانگین ۳۷ صندلی خود را در هر سانس پر کرد.

فیلم «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در سومین هفته اکران با رشد ۲ درصدی مخاطب و ۴ درصدی فروش، ۹۲ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳ میلیارد و ۹۸ میلیون تومان فروخت. روی ۲۵ درصد بلیت‌های فروخته‌شده سینماها در این هفته، ناما این فیلم درج شده بود.

«انفرادی» اثر سیدمسعود اطیابی با فروش ۷۲ هزار قطعه بلیت به ارزش ۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان، توانست مجموع فروش خود را از مرز ۶۰ میلیارد تومان عبور بدهد و در رتبه سوم جدول جا خوش کند. این فیلم نیز با ۶ درصد افزایش مخاطب و ۵ درصد افزایش فروش هفتگی، آمار خوبی در این هفته نیز ثبت کند. «انفرادی» با پر کردن ۳۴ صندلی در هر سانس، از این لحاظ بالاتر از «دوزیست» قرار گرفت.

فیلم «تی‌تی» ساخته آیدا پناهنده در این هفته با فروش ۳۴ هزار بلیت و یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان، در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. سهم این فیلم از میزان مخاطب هفتگی کل فیلم‌ها، برای نخستین بار از زمان آغاز نمایش عمومی آن به زیر ۱۰ درصد رسید. «تی‌تی» بین ۱۰ فیلم نخست جدول فروش هفتگی، بیشترین افت میزان مخاطب را در این هفته تجربه کرد.

فیلم سینمایی «علف‌زار» اثر کاظم دانشی با گیشه ۷۹۴ میلیون تومانی ناشی از فروش ۲۳ هزار قطعه بلیت، در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. این فیلم با افزایش ۸ درصدی مخاطب هفتگی و ۹ درصدی فروش هفتگی، توانست ۶ درصد مخاطبان کل هفته سینمای ایران را به خود اختصاص دهد.

پس از این ۵ فیلم که ۹۰ درصد بلیت‌فروشی این هفته سینماها را به خود اختصاص دادند، فیلم‌های «چند می‌گیری گریه کنی ۲»، «کوزوو»، «بازیوو»، «سگ‌بند»، «زالاوا»، «شب طلایی»، «بدون قرار قبلی»، «برای مرجان»، «رویای سهراب» و «هناس» در رتبه‌های ششم تا پانزدهم جدول فروش قرار گرفتند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها