{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

لیلا حاتمی: در فیلم جدیدم هیچ صحنه‌ای بدون من وجود ندارد

لیلا حاتمی: در فیلم جدیدم هیچ صحنه‌ای بدون من وجود ندارد
کدخبر : 16054

لیلا حاتمی درباره فیلم جدیدش به کارگردانی مهدی نوروزیان با ورایتی گفتگو کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، لیلا حاتمی بازیگر ایرانی که خارج از کشور بیشتر به دلیل نقش آفرینی در فیلم برنده اسکار «جدایی» ساخته اصغر فرهادی شناخته می شود، به زودی با درام متافیزیکی «زمانی در ابدیت» ساخته مهدی نوروزیان که به تازگی در ایران تولیدش به پایان رسیده است، به سینماهای بین المللی باز خواهد گشت.

حاتمی درباره این فیلم گفت: در فیلم «زمانی در ابدیت» یک سکانس بدون حضور من وجود ندارد.

نوروزیان فیلمساز مستقر در لندن است که برای فیلم کوتاه «کشتن جو» در سال ۱۹۹۹ نامزد اسکار شد و متعاقب آن در سال ۲۰۰۲ فیلم «لئو» را با بازی جوزف فاینز، الیزابت شو، دنیس هاپر و سم شپرد کارگردانی کرد و از آن زمان به یک کارگردان برجسته در ساخت فیلم های تبلیغاتی تبدیل شد. او به تازگی برای ساخت فیلم «زمانی در ابدیت» به ایران برگشته است تا اولین فیلم بلند سینمایی اش را پس از دو دهه کارگردانی کند.

لیلا حاتمی در این فیلم در نقش زنی به نام مریم ایفای نقش می کند که شوهرش سعید به طرز مرموزی گم شده و مریم و دختر ۱۲ ساله شان را در حالتی همراه با تعلیق ترک کرده است. مریم و دخترش امید دارند که سعید زنده باشد و یک روز برگردد.

زندگی مریم به دلیل آمدن برادر شوهرش (وحید) که به طور پنهانی عاشق مریم است و اصرار دارد که باید نقش رییس خانواده را ایفا کند، پیچیده تر می شود.

حاتمی در این باره گفت: ما نمی دانیم که آیا او (سعید) درگذشته یا به دلایل دیگری ما را ترک کرده است. غیب شوهر باعث می شود که مریم به نوعی ارتباطش را با این جهان از دست بدهد آن هم درست زمانی که باید از دختر نوجوانش مراقبت کند.

بازیگر نقش سیمین در فیلم «جدایی» خاطرنشان کرد: آنچه درباره این فیلم بسیار خوب است این است که ما دو جهان موازی داریم که یکی نبودن شوهر است که موجب آزار مریم می شود و دیگری زندگی اجتماعی است که این شخصیت مجبور به رهبری آن است که آن هم به آداب و رسوم و سنت های ایران گره خورده است.

بازیگر ایرانی عضو هیات داوران ونیز هفتادونهم در پایان تاکید کرد: فیلمنامه این فیلم دو سطح از تجربه شخصی را بررسی می کند؛ دنیای بیرونی و درون شخصیت مریم و این برای من بسیار جالب است.

سپیده قربانی و علی عسگری فیلمنامه این فیلم را در کنار نوروزیان به صورت مشترک نوشته اند. فیلم توسط جوی فیلمز کمپانی مستقر در دوبی تولید شده است. ضمنا مدت زمان فیلمبرداری فیلم ۸۷ روز بوده که در لوکیشن های مختلف در تهران انجام شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها