{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج تا از بزرگترین فداکاری‌های ابرقهرمانان دنیای مارول

پنج تا از بزرگترین فداکاری‌های ابرقهرمانان دنیای مارول
کدخبر : 16262

ابرقهرمانان علاوه بر قدرت‌های بدنی و ذهنی عجیب و شگفت انگیز، شجاعت و روحیه‌ی فداکاری بالایی دارند.

معمولا خطرات برای ابرقهرمانان فیلم‌های مارول بالاست، معمولا شهرت و اعتبار آن‌ها در خطر است. تصمیمات بسیاری از قهرمانان دنیای سینمایی مارول (MCU)، با هزینه همراه بود. آنها معمولا در شرایطی قرار می‌گرفتند که برای نجات دیگران یا تغییر مسیر یک شرور جان خود را از دست بدهند.

همه فیلم‌های MCU با مرگ یک ابرقهرمان محبوب به پایان نرسیدند بلکه بسیاری از آن‌ها در جریان قوس شخصیتی‌شان پایان یافتند. با این حال، آنهایی که جان خود را برای یک عمل خیر بزرگ فدا کردند، دوستان خود را در غم مرگشان رها کردند و گاه با عواقب اعمال خود در قسمت‌های بعدی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مواجه شدند.

Ant-Man با فداکاری وارد قلمرو کوانتومی می‌شود!

پل راد در Ant-Man and the Wasp (2018)، با وجود مسئولیت‌هایش به عنوان یک پدر و به عنوان مرد مورچه‌ای مبارزه می‌کرد. این بار او با Wasp (Evangeline Lilly) همکاری کرد تا روح را پیدا کند. Ant-Man تصمیم مخاطره آمیزی برای ورود به منطقه کوانتومی ‌می‌گیرد تا ذرات کوانتومی‌ لازم را برای کمک به روح جمع آوری کند.

Ant-Man خطرات مرتبط با قلمرو کوانتومی‌ را ار پیش می‌دانست، در حالی که خانواده ون داین وضعیت او را زیر نظر داشتند، او تنها کسی بود که به منطقه کوانتومی ‌بازگشت. او از نزدیک دید که چگونه جانت ون داین برای چندین سال در قلمرو گیر افتاده بود. پایان Ant-Man and the Wasp چیزی نبود که او انتظارش را داشت، زیرا خانواده Van Dyne ناپدید شدند و Ant-Man در منطقه کوانتومی ‌به دام افتاد. Ant-Man and the Wasp در دیزنی پلاس موجود است.

AntmanArt_article_story_large

 

واندا از واقعیت زندگی خود در “WandaVision” مارول دست می‌کشد

در WandaVision (2021)، بینندگان شاهد باز شدن زندگی واندا ماکسیموف (الیزابت اولسن) در Westview بودند. واندا با همسرش ویژن (پل بتانی) زندگی می‌کند که در آنجا روزهای خود را به کار و دعوت از همکاران خود برای شام می‌گذرانند. در هر قسمت، واندا شروع به زیر سوال بردن دنیای اطرافش کرد.

واندا با واقعیت به ظاهر کامل خود روبرو می‌شود. اما وقتی متوجه شد که هیچ کدام واقعی نیستند، ساکنان وست ویو را از طلسم خود رها کرد و بدین ترتیب شانس خود را برای زندگی به همان شکل دلخواهش قربانی کرد؛ اقدامات او عواقب بدی داشت. در پایان این مجموعه، او با The Darkhold، یک کتاب نفرین شده آشنا می‌شود. این با وقایع Doctor Strange در Multiverse of Madness (2022) مرتبط بود. WandaVision و Doctor Strange در Multiverse of Madness در Disney پلاس در دسترس هستند.

ham1280_106_comp_v020_20210112_r709_bf65ee9c.0

مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home تاریخچه خود را پاک کرد

 

مرد عنکبوتی (تام‌هالند) ممکن بود میستریو (جیک جیلنهال) را در “مرد عنکبوتی: دور از خانه” (۲۰۱۹) شکست دهد، اما مردم او را به عنوان یک قهرمان مارول نمی‌دیدند. در عوض، Mysterio یک اعتراف ویدئویی منتشر کرد که در مدعی شد که مرد عنکبوتی “به دلایلی به او حمله کرده” و فاش کرد که مرد عنکبوتی پیتر پارکر است. در فیلم Spider-Man: No Way Home (2021)، پیتر از دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) خواست تا به پیکربندی طلسمی او ‌کمک کند تا همه فراموش کنند که او مرد عنکبوتی است.

طلسم دکتر استرنج نتیجه معکوس می‌دهد و دنیای چندگانه‌ای را که شامل شرورها و دیگر مردهای عنکبوتی می‌شود را باز می‌کند. در اواخر فیلم، دکتر استرنج دوباره طلسم را امتحان کرد و این بار این طلسم جواب داد. هیچکس پیتر پارکر را به یاد نمی‌آورد، پیتر پارکر خاله می ‌(ماریسا تومی) را پس از کشتن گرین گابلین از دست داد و دوستانش را نیز که دیگر او را به یاد نمی‌آورند از دست داد.

spider-man-far-from-home-ending-explained

گروت جان خودش را به عنوان سپر در “نگهبانان کهکشان” فدا کرد!

راوجرها؛ شامل پیتر کویل (کریس پرت)، موجودی درخت مانند به نام گروت (با صدای وین دیزل)، راکون به نام راکت (با صدای بردلی کوپر)، دراکس ویرانگر (دیو باوتیستا) و گامورا (زوئه سالدانا) بودند. آن‌‌ها با هم به دنبال گوی قدرتمندی بودند که رونان داشت. رونان از دادن گوی به تانوس امتناع کرد و به “زاندر” گریخت. پیتر کویل و تیمش برای شکست دادن رونان به زاندر سفر کردند.

وقتی کشتی Dark Aster سقوط کرد، گروت از شاخه‌های خود برای محافظت از بقیه گروه استفاده کرد. در نهایت گروت دچار جراحات خطرناکی شد که منجر به مرگ وی شد. این آخرین باری نبود که بینندگان فرصتی برای دیدن گروت داشتند. راکت بخشی از گروت را کاشت و توانست دوباره رشد کند. Guardians of the Galaxy در دیزنی پلاس در دسترس است.

HD-wallpaper-baby-groot-marvel-guardians-of-galaxy

ناتاشا زندگی خود را با سنگ روح در فیلم Avengers: Endgame عوض می‌کند

یکی از شش سنگ بی‌نهایتی که قدرت دستکش اینفینیتی را تامین کرد، “سنگ روح” بود. با این حال، برای بازیابی سنگ روح، یکی از قهرمانان دنیای مارول مجبور شد جان خود را در Vormir فدا کند. پیش‌تر از آن، کلینت بارتون (جرمیرنر) پذیرفته بود که جان خود را برای به دست آوردن این سنگ فدا می‌کند. ناتاشا رومانوف (اسکارلت جوهانسون) وقتی همسر و فرزندانی داشت که مجبور به ترک می‌شد، از اتخاذ این تصمیم خودداری کرد. در حالی که آن دو سعی ‌کردند یکدیگر را متوقف کنند، در نهایت ناتاشا قبل از اینکه خودش را از صخره هل دهد به کلینت گفت: “اشکال ندارد”.

در حالی که همه قهرمانان از مرگ ناتاشا غمگین بودند، اتفاقات پس از Avengers: Endgame (2019) همچنان کلینت را تسخیر کرده بود. در طول فیلم‌های مارول، ناتاشا و کلینت با هم دوست بودند. حتی در یکی از فیلم‌ها قرار بود که یکی از فرزندان کلینت به نام او نامگذاری شود. در سریال تلویزیونی Hawkeye (2021)، یلنا بلوا (فلورانس پوگ) شهر نیویورک را زیر و رو کرد تا کلینت را بکشد و انتقام مرگ خواهرش را بگیرد. فیلم “Avengers: Endgame” در دنیای مارول در دیزنی پلاس در دسترس است.

0_urNYo4ILwQ6UAPW5

فداکاری مرد آهنی در فیلم مارول «انتقام جویان: پایان بازی» 

علاوه بر جمع آوری تمام سنگ‌های بی نهایت، موضوع معکوس کردن از جمله کارهایی بود که تانوس (جاش برولین) در پایان فیلم Avengers: Infinity War (2018) انجام داد. در پایان فیلم Avengers: Infinity War، تانوس جانش را از دست داد و نیمی ‌از جمعیت در مقابل چشمانشان متلاشی شدند. آنهایی که باقی مانده بودند نیز با بقیه انتقام جویان متحد شدند تا تانوس و ارتشش را نابود کنند.

Avengers: Endgame فقط با ناتاشا (بیوه سیاه) پایان نپذیرفت، قهرمانان باید با تونی استارک (رابرت داونی جونیور) خداحافظی می‌کردند. در حین اینکه او سنگ‌های بی نهایت را به دست می‌گرفت تا دستکشش را تقویت کند، تونی انگشتانش را به هم زد و نظم را برقرار کرد؛ تانوس و ارتشش نیز ناپدید شدند. در پایان فیلم، تونی راه خود را از عزیزانش جدا می‌کند.

فیلم خارجی

جین می‌میرد تا به ثور در «ثور: عشق و تندر» کمک کند

چیزی که برای خیلی‌ها تعجب آور بود، دگرگونی دکتر جین فاستر (ناتالی پورتمن) بود؛ آخرین باری که بینندگان و ثور (کریس همسورث) دکتر فاستر را در فیلم Thor: The Dark World (2013) دیدند. آنها تصمیم گرفتند جدا شوند اما در فیلم Thor: Love and Thunder محصول ۲۰۲۲ دوباره با هم متحد شدند. در فیلم Thor: Love and Thunder، جین از Mjolnir، چکش استفاده کرد و تبدیل به ثور توانا شد. همانطور که Mjolnir را در دست داشت، تمام توانایی‌های خداگونه را داشت.

او برخلاف اینکه قدرت مافوق بشری را تحت کنترل گرفته بود، این قدرت‌ها او را ضعیف کردند و درمان سرطان او را معکوس کردند. با این حال، این مانع از تلاش او برای نجات ثور و آسگارد نشد. نبرد نهایی بین گور (کریستین بیل) و ثورها منجر به مرگ جین شد، با این حال تمام کارهایی که تا این لحظه انجام شد بر اقدامات قهرمانانه جین تأکید داشت. “ثور: عشق و تندر”

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها