{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«ابرقهرمانان» در لباس‌های قرن شانزدهمی

«ابرقهرمانان» در لباس‌های قرن شانزدهمی
کدخبر : 16329

یک عکاس به اسم ساشا گلدبرگ اقدام به تلفیق کاراکترهای ابرقهرمان با زمینه‌ی هنر فلامانی کرده و نتیجه‌ی جالب توجهی حاصل شده است.

ادغام کردن واقعه‌هایی که در دوران مختلف تاریخی اتفاق می‌افتند، یا جابه‌جا کردن شخصیت‌ها در خط زمانی، یکی از تم‌های رایج داستان‌پردازی است. در تخیل نویسنده‌ای که این داستان‌ها را نوشته، گاهی یک کاراکتر در طول زمان سفر می‌کند یا اتفاق‌ها با هم تلاقی پیدا می‌کنند.

 

فیلم خارجی

 

این درون‌مایه‌ی رایج به هنرهای دیگر هم سرایت کرده و تصویرسازها و عکاس‌ها هم با یک ذهن فراواقعی گاهی اقدام به تلفیق و به هم ریختن وقایع تاریخی می‌کنند. تصور کنید سوپرمن با همین توانایی‌های ابر-انسان‌اش در قرن ۱۶ میلادی زندگی می‌کرد. چه‌طور لباس می‌پوشید و چه تصویری از او نقاشی می‌شد که ما امروز می‌دیدیم؟ بتمن و رابین را در همین وضعیت تصور کنید. می‌توانید تصور کنید کت‌وومن برای نقاشی شدن چه ژستی می‌گرفت؟ جوکر با آن گریم نقاب‌گونه چه طور؟ تمام این ابرقهرمان‌ها متعلق به فرهنگ قهرمان-پرست آمریکاست، در حالی که نقاشی‌های قرن ۱۶ سبک و سیاق اروپایی دارند.

یک عکاس  به اسم «ساشا گلدبرگ» (Sacha Goldberg) اقدام به تلفیق کاراکترهای ابرقهرمان با زمینه‌ی هنر فلامانی (Flemish) کرده و نتیجه‌ی جالب توجهی حاصل شده. سبک نقاشی فلامانی از اوایل قرن ۱۵ در اروپا آغاز شد و تا قرن ۱۷ ادامه داشت. در دل این سبک، عناوینی مانند گوتیک، رنسانس و باروک دیده می‌شود.

فیلم خارجی

یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه می‌گوید: "وقتی که داستان‌های علمی-تخیلی با تاریخ هنر برخورد می‌کنند، در تک تک ما عطشی سیری ناپذیر برای اسطوره و افسانه به وجود می‌آید."
بیش از ۱۱۰ نفر، از جمله ۵ هنرمند طراح لباس، ۷ طراح گریم، ۵ آرایشگر و ۶۰ بازیگر در اجرای این پروژه نقش داشته‌اند. با اینکه از ادیت دیجیتالی در عکس‌ها استفاده شده، اما در آن ها هیچ گونه روتوش و ادیتی برای تغییر دادن چهره افراد صورت نگرفته، و تمامی لباس‌ها و افراد واقعی هستند که با جادوی گریم، به شکل بازیگران معروف درآمده‌اند.

این مجموعه عکس‌ها در گالری دانشکده‌ی هنرپیشگی اولیویر (Olivier School Castaing Gallery) در پاریس به نمایش درآمدند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها