{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برای شناخت کامل «مکتب نازی‌ها» این فیلم‌ها را ببینید

برای شناخت کامل «مکتب نازی‌ها» این فیلم‌ها را ببینید
کدخبر : 16350

فیلمهای با موضوع جنگ نازی ها و فیلم های درباره هیتلر از جمله غم‌انگیزترین آثار سینمایی هستند.

با ظهور مکتب نازی، تاریک‌ترین حوادث ممکن دیده شدند. از کشوری که در سلطه کامل شیطان قرار گرفت تا مردمی که به نام خالص کردن نژاد سلاخی شدند، پس شکی وجود ندارد که خود شیطان به زمین آمده بود. اگرچه شکی وجود ندارد که تخیل انسان بتواند گوشه ای از این اتفاقات را تصور کند، اما برخی از فیلمسازان تلاش کرده اند این دوره ها را به فیلم بدل کنند. اگرچه برخی  از آن ها در خلق چنین فیلم های تاریخی موفق بودند، دیگران چندان موفق نشدند. با این حال، این فیلم ها توانستند دوره ی نازی را به زیبایی نشان دهند. این فیلم ها جنگ، مرگ، هجران و غم را نشان می دهند. اگرچه مسلما برخی  از این فیلم ها از نظر سینمایی موفق ترند اما این فهرست براساس معرفی مضامین نازی طبقه بندی شده نه تمثیل های سینمایی. در ادامه به پنج فیلم ساخته شده در این مورد می‌پردازیم. 

فیلم A Hidden Life – یک زندگی پنهان

a hidden life . فیلم سینمایی جنگی آلمان نازی

یک زندگی پنهان داستان کشاورزی است که زندگی آرام و بی‌دردسری در اتریش به همراه همسر و فرزندانش می‌گذراند. هنگامی که جنگ شروع می‌شود، او به دوره‌های آموزشی فراخوانده می‌شود و ماه‌ها از خانواده خود دور می‌ماند. او به دلایلی تصمیم می‌گیرد از جنگیدن برای ارتش نازی سر باز زند و به همین دلیل با خطر اعدام روبه‌رو می‌شود. فیلم زندگی پنهان در سال 2019 به کارگردانی ترنس مالیک ساخته شد و برای اولین بار در هفتادودومین جشنواره کن به نمایش در آمد و در نهایت در همان سال در آمریکا اکران شد.

Fury (خشم)

 

تعداد بسیار زیادی از فیلم‌هایی که درباره آلمان نازی ساخته شده روایت‌هایی تاریخی و درام هستند. با این حال «خشم» یک اکشن ماجراجویانه است که تاریخ را در حاشیه قرار می‌دهد تا به یکی از بهترین فیلم‌های جنگی چند سال اخیر سینما تبدیل شود. بنابراین با عنوانی هالیوودی مواجه هستیم که تفاوت زیادی میان روایت‌های تاریخی و اکشن‌های هیجان‌انگیز قائل شده اما در مدت زمان ۱۳۵ دقیقه‌ای فیلم‌نامه‌اش در عین حال که تلاش زیادی برای سرگرم‌کردن تماشاگرش می‌کند ترسی هم از روایت ویرانی‌های ارتش هیتلر ندارد.

داستان فیلم «خشم» به ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم تعلق دارد. جایی که آتش جنگ در برخی نقاط اروپا در حال خاموش‌شدن است اما متفقین برای ضربه‌زدن به ارتش آلمان همه نیروی خود را به کار گرفته‌اند و در میان آخرین ضربات جنگ وحشتناک جهانی، یک فرمانده و نیروهایی که در اختیار دارد سوار بر تانکی فولاد زره به دل آتش حمله‌ور می‌شوند.

خداحافظ بچه‌ها – Au revoir les enfants – ۱۹۸۷

فیلم خارجی

 

یک فیلم زندگی نامه ای درباره دو دانش آموز که در مدرسه تحت اشغال نازی در فرانسه با هم دوست شده اند و مشخص می شود که یکی از آن ها یهودی است و از دست سربازان نازی مخفی می شود. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی “لویی مال” (Louis Malle) حقایق تلخ و مرگ معصومانی را نشان می دهد که در این رژیم سیاسی سرکوب شدند. “گاسپارد مانه” در نقش “جولین کوئنتین” و “رافائل فجو” در نقش «ژان کیپل استاین»، توانستند معصومیت و دوستی کودکانه در زمان جنگ را نشان دهند.

فیلمبرداری «رناتو برتا» توانسته به خوبی فضای غم آلود و استبدادی این مدرسه تحت تسلط نازی را نشان دهد. مضمون کودکی و معصومیت باعث موفقیت هنری و تجاری این اثر شد. فیلمنامه این اثر توسط گالیمارد منتشر شد و فیلم هم با دریافت ۷ جایزه سزار به عنوان یکی از مهم ترین فیلم های نازی شناخته می شود.

 

ارتش سایه ها – Army of Shadows – ۱۹۶۹

فیلم خارجی

 

فیلمی به کارگردانی “ژان پیر ملویل” (Jean-Pierre Melville) درباره زندگی اعضای گروه مقاومت در فرانسه اشغال شده توسط نازی ها. این فیلم مستند گونه داستان زندگی سه تن از این اعضا را نشان می دهد و می توان آن را یک تریلر، یک داستان جاسوسی و یک فیلم قهرمانی نامید. اگرچه شخصیت ها به عنوان قهرمان نمایش داده می شوند اما فیلم به مقاومت نگاه رمانتیکی دارد و با آن همدردی نمی کند. اگرچه نمایش فرانسه اشغال شده ممکن است در صحنه هایی آزاردهنده باشد، اما فیلم در نمایش ظلم های رژیم نازی موفق عمل می کند.

این اثر موفق با انتقادهایی هم مواجه شد. به طوریکه متتقدان فرانسوی فیلم را طرفدار ژنرال دو گل معرفی کردند و در نتیجه فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست در سطح جهانی اکران شود. با این حال در سال های ۱۹۹۰ مجله سینمایی Cahiers du cinema درباره آن مقاله ای منتشر کرد که باعث شد فیلم احیا شده و در سال ۲۰۰۶ مجددا اکران شود. این احیا به فیلم جایگاه ویژه ای بخشید و باعث شد به عنوان یکی از برترین آثار سینمایی معرفی شود.

فیلم Inglourious Basterds – پست‌فطرت های لعنتی

Inglourious Basterds . بهترین فیلمهای درمورد هیتلر / فیلم های درباره هیتلر

 

 

فیلم پست‌فطرت‌های لعنتی با داستان مهیج و بازی فوق‌العاده بازیگرانش جز فهرست انتخابی ما از 12 فیلم درباره جنگ جهانی دوم و هیتلر است. داستان فیلم در اولین سال اشغال فرانسه توسط آلمان اتفاق می‌افتد؛ زمانی که افسری به نام آلدو رائین شروع به جمع‌آوری گروهی از سربازان یهودی برای مقابله با ارتش نازی می‌کند. در این راه آن‌ها متحدان زیادی پیدا می‌کنند؛ کسانی که به دلایل مختلف قصد دارند از نازی‌ها انتقام بگیرند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها