{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انتقاد امیلی بلانت از اصطلاح «نقش اول زن قدرتمند»

انتقاد امیلی بلانت از اصطلاح «نقش اول زن قدرتمند»
کدخبر : 16376

بلانت از اصطلاح «نقش اول زن قدرتمند» بیزار است.

«امیلی بلانت» در مصاحبه با «تلگراف» فاش کرده است که چه فیلمنامه‌هایی را فوراً کنار می‌گذارد. بلانت که به تازگی در مینی‌سریال «انگلیسی» آمازون پرایم ویدیو نقش‌آفرینی کرده، از شخصیت‌هایی انتقاد می‌کند که برچسب «نقش اول زن قدرتمند» می‌خورند.

بلانت می‌گوید: «بدترین اتفاق ممکن است که فیلمنامه‌ای را باز کنی و واژه‌های «نقش اول زن قدرتمند» را ببینی. باعث می‌شود روگردان شوم. از همان جا دلسرد می‌شوم. بی‌حوصله می‌شوم.» او اضافه می‌کند: «چنین نقش‌هایی را به‌شدت بی‌احساس می‌نویسند، تمام مدت باید محکم بازی کنید و حرف‌های محکم بزنید.»

بلانت در «انگلیسی» نقش زنی به نام کورنلیا را بازی کرده که به دنبال گرفتن انتقام مرگ پسرش است. او ادامه می‌دهد: «شخصیت‌های رازدار را خیلی دوست دارم. و عاشق نشاط کورنلیا شدم، امیدواری او و بی‌تزویری او... کورنلیا غافلگیرکننده‌تر از این است. او زنی معصوم است بی‌آنکه ساده‌لوح باشد و این باعث می‌شود نیروی او را به حساب بیاورند.»

«تاتیانا مسلنی» بازیگر سریال «شی-هالک» (She-Hulk) مارول نیز اخیراً اظهاراتی مشابه بلانت بیان کرده و برچسب «زن نقش اول قدرتمند» را «تقلیل‌دهنده» دانسته بود: «تقلیل‌دهنده است. آن را از نکات ظریف تهی می‌کند، و مثل یک کلیشه است. قالبی است که هیچ‌کس در آن نمی‌گنجد. حتی تعبیرش آزاردهنده است. انگار ما باید خوشحال باشیم که چنین شخصیتی می‌شویم.»

این اصطلاح برای توصیف شخصیت‌هایی به کار برده می‌شود که کلیشه «دوشیزه درمانده» را نمی‌پذیرند و در فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی به قهرمان تبدیل می‌شوند.

بلانت این روزها در حال فیلمبرداری «سوداگران درد» (Pain Hustlers) مقابل «کریس اوانز»‌ دیده شده و اخیراً فیلمبرداری «اپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان»‌ را به پایان رسانده است.

سریال «انگلیسی» ۱۱ نوامبر از پرایم ویدیو پخش شد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها