{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج شباهت « رینیرا تارگرین» و «دنریس تارگرین»

پنج شباهت « رینیرا تارگرین» و «دنریس تارگرین»
کدخبر : 16416

شخصیت رینیرا تارگری در سریال خاندان اژدها، نقش دنریس در بازی تاج و تخت را برای ما پر کرده و ما می‌خواهیم شباهت‌های بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین بگوییم.

سریال House of Dragon که پریکوئل مجموعه‌ی محبوب بازی تاج و تخت می‌باشد، توانست در دو هفته‌ی اول پخش خود، رکورد جدیدی را در شبکه‌ی HBO بزند وبا 10 میلیون بیننده، به عنوان پُر بیننده‌ترین سریال این شبکه لقب بگیرد. این آمار در حالی است که قسمت ابتدایی سریال بازی تاج و تخت، تنها 2.2 میلیون بیننده را به خود اختصاص داده بود.

اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این سریال، به علت داستان‌سُرایی آقای جورج آر. مارتین است و جدای آن، شخصیت‌ها و روایات اصلی هر کارکتر هستند که به داستان نیز روح می‌بخشد. داستان‌های مارتین، همیشه بخش بزرگی از خاندان‌های بزرگ را معرفی می‌کند و به همین علت، شخصیت‌های زیادی را خلق کرده که هر کدام پیشینه‌ی بزرگی و تاریخی دارند.

در این مطلب با بررسی دو شخصیت رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین به معرفی شباهت‌های جالب این دو می‌پردازیم. 

 

زیر سایه یک مرد هستند 

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

نزدیک به دو قرن قبل از دنریس تارگرین، رینیرا خانواده‌ای را در پشتوانه‌ی خود داشت که باعث می‌شد او در سایه‌ی همه‌ی مردان خانواده‌اش قرار داد و همانطور که در قسمت دوم نیز مشاهده کردید، پادشاه صرفاً برای جانشین نکردن برادر کوچکش، او را به جایگزینی، برمی‌گزیند. اگرچه او به عنوان شاهزاده‌ی خانم مورد احترام است، اما اغلب مواقع نادیده گرفته می‌شود یا از او انتظار می‌رود که سکوت کند.

در بازی تاج و تخت نیز، مشاهده می‌کردیم که برادر دنریس تارگرین، به او اهمیتی نمی‌داد و حرفای دنریس را با رزش تلقی نمی‌کرد. اگرچه که ویسریس سوم، برادر بزرگ دنریس، تنها تارگرین مرد باقی مانده است، اما صرفاً سعی داشت، از خواهرش یک برده بسازد.

 

وارث اصلی هستند

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

در سریال خاندان اژدها، تمرکز اصلی قسمت اول، بر روی بارداری است و دلیلش این می‌باشد که بتواند وارثی مرد را جایگزین دیمون تارگرین کند. اگرچه رینیرا تنها فرزند ویسریس است، اما تا زمانی که شاهزاده‌ی شیرخوار در بدو تولد فوت نکند، او وارث تلقی نمی‌شود و امکان کمی برای وارث مرد دیگر باقی می‌ماند.

 

این اتفاقات احساسی که یادآور زندگی خود دنریس است و سریال نیز، تجربه‌ی رینیرا را به اشتراک می‌گذارد. زیرا او به طور پیش فرض، پس از مرگ برادرش وارث است و او را به عنوان آخرین تارگرین خطاب می‌کنند. به نظر می‌رسد که این تغییر برای دنریس بهتر عمل می‌کند، اما رینیرا نیز این اتفاق را در زیر نظر دارد و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین شباهت های بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین تبدیل شود.

 

باهوش

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

در سریال خاندان اژدها، فرهنگ مردم تارگرین، یکی از مهم‌ترین اِلِمان‌هایی می‌باشد که بیان می‌شود و در کنار اتفاقات سیاسی این خاندان در جریان است. یکی از فرهنگ دختران تارگرین، هوش بسیاری است که دارند و می‌توانند با ذهن خود، همه چیز را تحت کنترل بگیرند. اگرچه هر دو دختر خاندان تارگرین باهوش هستند و در سزاوار حکومت کمتری هستند، اما دنریس بارها و بارها ثابت می‌کند که استعداد خاصی در کشیدن نقشه‌های بزرگ، بدون حتی ذره‌ای خون و خونریزی دارد.

همچنین رینیرا در قسمت دوم سریال و هنگامی که می‌خواهد تخم اژدها را از عموی خودش بگیرد، نشان می‌دهد که چقدر می‌تواند سیاست و هوش خود را در این سریال نشان دهد.

 

 

شجاعت

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

هیچ کدام از این دو دختر، جنگجو نیستند و با این حال، هر دوی آن‌ها شجاعت قابل توجهی از خود را در داخل سریال نشان می‌دهند. آن دو نه ترسی از جنگیدن برای آنچه به آن اعتقاد دارند و نه وحشتی برای دفاع از خود و آنچه در دهنشان دارند. رینیرا این عنصر را در همان اوایل سریال نشان می‌دهد و به ملکه می‌گوید که ترجیح می‌دهد به عنوان یک شوالیه خدمت کند تا اینکه صرقاً زایمان کند.

دنریس نیز مانند رینیرا در سریال بازی تاج و تخت، در موقعیت‌های شجاعانه‌ی زیادی قرار می‌گیرد و برجسته‌ترین آن‌ها، زمانی است که بر سر برادر سرکش‌اش داد می‌زند و او را تهدید می‌کند که اگر دوباره او را بزند، دستانش را قطع خواهند کرد.

 

مورد تمسخر دیگران قرار می‌گرفتند

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

این دو شخصیت بزرگ سریال، علیرغم این واقعیت که هردوی آن‌ها باهوش هستند و در موقعیت‌های شجاعانه‌ی زیادی قرار می‌گیرند، در اوایل حضورشان، مورد تمسخر هم قرار می‌گرفتند. حتی پس از اینکه رینیرا وارث پادشاهی شد نیز، به دلیل صحبت در جلسه‌ی شورا مورد سرزنش قرار گرفت. دنریس نیز پیش از اینکه اژدهایانش را به‌دنیا بیاورد و پیش از اینکه آن‌ها از تخم در بیایند، اکثراً توسط برادرش، و دیگر خادمین ظالم، مورد تمسخر و اذیت قرار می‌گرفت.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها