{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهار تا از ترسناک‌ترین ماسک‌های سینمایی

چهار تا از ترسناک‌ترین ماسک‌های سینمایی
کدخبر : 16423

استفاده از انواع ماسک در فیلم های ترسناک چیز چندان عجیبی نیست، اما آیا می‌دانید کدام یک از این ماسک‌ها به شهرت و محبوبیت بیشتری دست پیدا کرده‌اند؟

این روزها که فیلم ترسناک «ترساننده ۲» (Terrifier 2) بار دیگر فرصتی را در اختیار طرفداران ژانر وحشت قرار داده است تا با دلقک وحشناک با آن ماسک تهدید آمیزش همراه شوند، دوباره بازار توجه به ماسک‌های ترسناک استفاده شده در آثار سینمایی داغ شده است. قاتل در فیلم‌های ترسناک، چه در آثار کلاسیک و چه محصولات جدیدتر این ژانر، با پوشیدن یک ماسک سعی در پنهان کردن هویت واقعی خود دارد. به‌همین خاطر است که انتخاب ماسک و حتی لباس مناسب، نکته قابل تأملی است که می‌تواند تماشاگران را بیش‌ازپیش درگیر این آثار کند.

تابه‌امروز ماسک‌های مختلفی در جهان ترس و وحشت به مخاطبان معرفی شده‌اند. نقاب‌هایی که به چنان محبوبیتی دست پیدا کردند که هم در دنباله‌های همین آثار مورد استفاده قرار گرفته و هم الهام بخش دیگران برای خلق ماسک‌هایی ترسناک‌تر شدند. ماسک‌های که فضای تاریک و دلهره‌آور فیلم را تکمیل و لحن بیان داستان را تحت تأثیر خود قرار دادند. از نقاب سفید مایکل مایرز، چهره مشهور دنیای فیلم‌های اسلشر که هرگز بدون آن دیده نشد گرفته تا چهره‌ای که قرار است کوپید یا همان خدای عشق رومیان را به خاطر ما بیاورد. در ایم مقاله نگاهی به منتخبی از بهترین ماسک‌های استفاده شده در دنیای ترس و وحشت داشته می‌اندازیم.

 

فیلم خارجی

 

ماسک پارچه‌ای کودکان

فیلم یتیم‌خانه به همان اندازه‌ای که ترسناک است، حال‌وهوایی غمگین هم دارد. شخصیت اصلی این فیلم لورا گارسیا رودریگز است که با کودکی عجیب رو‌به‌رو می‌شود که صورت خود را با ماسکی از جنس گونی پوشانده است. باید اذعان کرد استفاده از این ماسک باعث غنای بیشتر زبان این فیلم شده است. به‌خصوص از این جهت که شخصیت لورا که در پی ناپدید شدن مرموز پسرش سیمون سردرگم شده، واکنش احساسی شدیدی به این ماسک و کسی که آن را به‌صورت زده است، نشان می‌دهد.

این ماسک ظاهری ناراحت کننده دارد که به‌نوعی به آسیبی اشاره دارد که خود لورا در دوران کودکی تجربه کرده است. رازی که ذهنش ماهرانه برای سال‌ها از او پنهان کرده، چون هنوز آماده مواجه شدن با آن و درک کردنش را نداشته است. فیلم یتیم‌خانه را نمی‌توان یک فیلم ترسناک معمولی دانست، چون یک هسته عاطفی هم در دل آن شکل گرفته است و البته ماسک استفاده شده هم باعث تقویت احساسات جاری در فیلم می‌شود.

فیلم خارجی

 ماسک گربر

تازه‌ترین فیلم ترسناک این روزها، فیلم تلفن سیاه است و ماسک ترسناک شخصیت گربر با بازی ایثن هاک را هم می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین ماسک‌های ترسناک این فهرست در نظر گرفت. البته شخصیت گربر در طول این فیلم از ماسک‌های مختلفی استفاده می‌کند که همگی به خوبی از عهده عمق بخشیدن به یکی از شخصیت‌های شرور این روزها برآمده‌اند. از دید برخی کاربران ردیت، این ماسک واقعا برای ترساندن مخاطب طراحی شده و انصافا هم در این مأموریت موفق عمل کرده است.

شخصیت گربر برای هر آنچه احساس می‌کند، ماسکی مناسب انتخاب می‌کند. ماسکی که گاهی پوزخندی شوم روی لب دارد و گاهی هم کمی غم‌زده به نظر می‌رسد. البته واضح است که کسی با این شخصیت چندان همدردی نشان نمی‌دهد، بااین‌حال ماسک او به یادماندنی است و نشان می‌دهد که گربر چیزهایی در ذهن دارد که مخاطبان هرگز به درستی چیزی در مورد آن‌ها نمی‌دانند.

فیلم خارجی

ماسک روح

نمی‌شود از فهرست معروف‌ترین ماسک‌های آثار ترسناک صحبت کرد اما به ماسک روح در مجموعه فیلم‌های جیغ اشاره نکرد. البته این ماسک را به‌صورت مشخص برای این فیلم طراحی نکردند و بخشی از آثار «Fun World» است که برای استفاده در ایام هالووین آماده شده است. قبل از آنکه وس کریون از این ماسک برای پوشاندن چهره قاتل در فیلم جیغ استفاده کند، ماسک روح ظاهری ساده اما فریبنده داشت. اما پس از نمایش این فیلم، مشاهده این ماسک مساوی است با احساس شنیدن صدایی که خبر از آماده شدن برای کشتار می‌دهد.

فیلم خارجی

ماسک عروسک

از دید برخی از مخاطبان ماسک دختر بلوند قاتل در فیلم غریبه‌ها یکی دیگر از ماسک‌های ترسناک است، گویی این ماسک واقعا بخشی از صورت او است. یکی از طرفداران این فیلم به این مسئله اشاره کرده و معتقد است اینکه ماسک همه صورت فرد را نمی‌پوشاند از نکات جالب آن است.

درحالی که شاید بسیاری دیگر از ماسک‌های معرفی شده در این فهرست واقعا ترسناک باشند، ماسک عروسکی چندان چشم‌انداز ترسناکی از خود نشان نمی‌دهد. بااین‌حال حتی آن‌گونه‌های صورتی رنگ هم نمی‌تواند یادآور چیزی شیرین یا معصومانه باشد، به‌خصوص وقتی بدانید که ماسک روی صورت کسی جاخوش کرده است که برای کشتن دیگران لحظه‌ای درنگ نمی‌کند.

فیلم خارجی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها