{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم درباره‌ی «جهان سیاست» که باید تماشا کنید

پنج فیلم درباره‌ی «جهان سیاست» که باید تماشا کنید
کدخبر : 16430

همیشه سریال‌هایی بوده‌اند که زندگی افراد شاغل در حوزه‌هایی مانند قانون یا پزشکی و سیاست را به تصویر کشیده‌اند. با وجود اخبار عجیب درباره شخصیت‌های قدرتمند و مذاکرات عجیب، منابع کافی برای داستان‌های دراماتیک (مثل “خانه پوشالی” (House Of Cards) از نتفلیکس) و داستان‌های کمدی (مثل “معاون رئیس‌جمهور” (Veep) از HBO) وجود دارد.

با وجود نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری امریکا، می‌توان گفت از زمان نمایش واشینگتن ایده آل در “بال غربی” (The West Wing)، سریال‌های مربوط به سیاست آمریکا بدبینانه شده‌اند. سریال‌های سیاسی تلویزیون تاریک‌تر شده‌اند، در ادامه به معرفی پنج تا از این سریال‌ها می‌پردازیم.

 مرگ مغزی – Braindead – ۲۰۱۶

فیلم خارجی

 

یک سریال کنایی سیاسی درباره کنگره با عناصر علمی تخیلی و طنز. لورل هیلی به عنوان همکار جدید برادرش لوک هیلی، متوجه می‌شود که بیگانه‌های مورچه مانندی به کپیتال هیل حمله کرده‌اند و از مغز اعضای کنگره تغذیه می‌کنند.

این سریال از “پارک‌ها و تفریحات” و “بال غربی” تاریک تر است، اما هرگز بیش از اندازه ناامیدانه و بدبینانه نیست.

وراثت – Succession – ۲۰۱۸

فیلم خارجی

 

مطمئنا مشاهده رقابت میان لوگان ری و چهار فرزندش بر سر آینده رسانه خودش یک دنیای سیاسی است، اما در اینجا درباره سیاست صحبت نمی‌کنیم. داستان سیاسی این سریال درباره شیو روی است، تنها فرزند از فرزندان روی که توانست خارج ز وی استار رویکو برای خود حرفه‌ای دست و پا کند.

شیو برای سناتور گیل ایویس کار می‌کند که سیاستش بر ضد سود شرکت است. معلوم نیست شیو نقش بازی می‌کند یا به کارش تعهد دارد اما وفاداری او به گیل و خانواده خودش شرایط سختی به وجود می‌آورد. با وجود اراده قوی او و البته رئیس سرسختش همه چیز سخت و سخت تر می‌شود.

 

پارک‌ها و تفریحات – Parks And Recreation – ۲۰۰۹

فیلم خارجی

 

سریالی که به سیاست‌های آمریکا دید مثبتی داشته و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ از کانال ان بی سی پخش شد. لزلی ناپ و کارمندانش در شرکت پارک پاونی با وجود کمبود بودجه و مشکلات می‌خواستند جهان را به جای بهتری تبدیل کنند. آنها سرانجام تصمیم گرفتند با مراجع بالا ارتباط برقرار کنند، گرچه لزلی با کمپین خود قبلا به آنها اعتراض کرده بود. کارمندان پیشین سرانجام توانستند به مدارج بالایی دست پیدا کنند که می‌تواند الهام بخش آغازی جدید باشد.

 

 معاون رئیس‌جمهور – Veep – ۲۰۱۲

فیلم خارجی

 

یک کمدی دیدنی از کانال اچ بی او با حضور “جولیا لوئی درایفوس” (Julia Louis-Dreyfus) که همیشه برای اجرای خاص شخصیت هایش شهرت دارد. شاید تعجب کنید که بسیاری از تماشاگران این سریال را بهترین نمایش دولت آمریکا می‌دانند. این سریال چه به ماجراهای روزمره کاخ سفید یا رسوایی‌های جهانی بپردازد، در هر صورت از تماشای آن لذت می‌برید.

 

خانه پوشالی – House Of Cards – ۲۰۱۳

فیلم خارجی

 

آندروودها یک فانتزی سیاسی هستند. پس از اینکه رئیس جمهور جدی فرانک آندروود را در ازای حمایت هایش به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب می‌کند، فرانک یک بازی قدرت را آغاز می‌کند با این هدف که به جایگاه ریاست برسد. او به همراه همسر جاهطلبش کلر آندروود ماجرای دیدنی را پدید می‌آورد.

طمع قدرت این زوج و فلسفه شک گرایی شان لزلی ناپ را هم می‌ترساند. این سریال نمای بدبینانه و تاریکی از واشینگتن را نشان می‌دهد که ما را نسبت به آینده این کشور و سیاست‌هایش ناامید می‌کند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها