{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلمی که عاشقان «فوتبال» باید تماشا کنند

پنج فیلمی که عاشقان «فوتبال» باید تماشا کنند
کدخبر : 16431

ایام جام جهانی فوتبال در قطر بهترین زمان برای تماشای فیلم و مستندهای مرتبط با فوتبال این پدیده‌ی جذاب و دیدنی‌است. مسلما می‌شد آثار بیشتری را هم در لیست زیر قرار داد ( آثاری همانند « مارادونا » به کارگردانی اِمیر کاستاریکا ) اما در نهایت لیستی که در ادامه آن را خواهید خواند، انتخاب شدند که پنج تا از بهترین و پرطرفدارترین فیلم‌ها هستند.

فیلم Bend It Like Beckham – مثل بکام کات‌دار بزن

فیلم سینمایی فوتبالی جدید

مثل بکام کات‌دار بزن، برترین فیلم فوتبالی خارجی کمدی است. در این فیلم داستان دو دختر را دنبال می‌کنیم که علیرغم خواسته خانواده‌هایشان، سعی می‌کنند در دنیای فوتبال پیشرفت کنند و حرفه‌ای شوند. این فیلم در سال 2002 منتشر شد و پس از انتشار نیز با نظرات مثبت متعددی مواجه شد. منتقدان فیلمنامه، روند داستان و انتقاد آن به استانداردهای اجتماعی و فرهنگ آسیای جنوبی را تحسین کردند. این فیلم همچنین عملکرد موفقی در باکس آفیس داشت و با 76.6 میلیون دلار فروش، عنوان پرفروش‌ترین فیلم فوتبالی را به خود اختصاص داد.

فیلم Mean Machine – ماشین باهوش

جدیدترین فیلم فوتبالی

​فیلم مین ماشین با بازی بازیکن سابق فوتبال وینی جونز  یکی دیگر از بهترین فیلمهای ورزشی فوتبالی است. این فیلم اقتباسی از فیلم Longest Yard (سال تولید 1974) محسوب می‌شود. کاپیتان سابق تیم ملی انگلستان دنی میهان بعد از درگیری با پلیس در زندان به سر می‌برد. او که از رویاهای فوتبالی خودش دست نمی‌کشد، حالا در زندان سعی دارد گروهی از زندانیان را رهبری کند تا در مقابل نگهبانان زندان مسابقه دهند. این فیلم نیز از برترین فیلم های فوتبالی خنده دار است.

یونایتد نفرین‌شده The Damned United

یونایتد نفرین‌شده

تام هوپر در سال 2009 با همکاری استودیو کلمبیا پیکچرز و بی بی سی فیلمز کتابی که دیوید پیس در سال 2006 و در 327 صفحه درباره منچستریونایتد نوشته بود را به فیلمی سینمایی تبدیل کرد. این فیلم که با بودجه نسبتا هنگفت 10 میلیونی دلار ساخته شد، کمتر از پنج میلیون دلار فروش جهانی را تجربه کرد. فیلم‌نامه این عنوان به قلم پیتر مورگان (کارگردان و نویسنده سریال تاج) درباره 44 روز ناکامی برایان کلاف، سرمربی مشهور فوتبال انگلیس در باشگاه لیدز یونایتد است.

برایان کلاف پس از سیزده سال جانشین دان ریوری  می‌شود و این تغییر از همان ابتدا هم نگران‌کننده به نظر می‌رسد. چرا که بازیکنان لیدزیونایتد از این تغییر استقبال نکرده‌اند. کلاف از دربی کانتی، تیمی فقیر در قعر جدول لیگ دوم انگلستان آمده و شرایط کاری‌اش در لیدز، درگیر کینه‌ها و رفتارهایش غیرعادی‌اش می‌شود.

فیلم همه تلاشش را می‌کند تا بهترین اقتباس ممکن را از کتاب دریافت کند و در این فرایند، موفقیت زیادی به دست آورده است. مایکل شین به لطف شخصیت‌پردازی دقیقی که از شخصیت برایان کلاف دریافت کرده، سرمربی ناموفق لیدز را به خوبی در معرض نمایش قرار می‌دهد. ساخته نسبتا موفق تام هوپر، تاثیر زیادی از فضای جامعه بریتانیا در دهه 70 میلادی گرفته و فیلم‌برداری رنگ‌پریده بن اسمیت‌هارد روزهای تاریک برایان کلاف را به خوبی توصیف می‌کند.

 

گل! رویا آغاز می شود (Goal! The Dream Begins ) 

 اولین قسمت از سری فیلمهای « گل » اثری قابل قبول درباره فوتبال بود. این فیلم درباره جوانی به نام سانتیاگو مونز بود که از یک کلوب منطقه ای به باشگاه نیوکاسل انگلستان منتقل می شد و زندگی فوتبالی اش تغییر می کرد. « گل » علی رغم اینکه در بخش سینمایی اثر چندان قابل اعتنایی نبود، اما با اینحال به عنوان یکی از بیاد ماندنی ترین فیلمهای " فوتبالی " در ذهن تماشاگران سینما باقی ماند. بعدها قسمت های دوم و سوم فیلم هم به نمایش درآمد که هیچکدام از آنها نتوانستند به موفقیت قسمت اول دست پیدا کنند. در این بین قسمت سوم یک فاجعه تمام عیار بود!

 پیروزی (Victory ) 

 داستان زندانیانی که با طرح نقشه انجام مسابقه فوتبال قصد دارند از زندان فرار کنند، ایده جذابی بود که در سال 1981 در فیلم « پیروزی » مطرح شد. در این فیلم که بازیگران مطرحی همچون سیلوستر استالونه و مایکل کین حضور داشتند، چهره های مطرح دنیای فوتبال از جمله " پله " و " بابی مور " نیز دیده می شدند. « پیروزی » اثر شاخصی در سینما محسوب نمی شود اما یکی از بهترین فیلمهایی هست که به فوتبال ارتباط دارد!

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها