{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم درباره‌ی افرادی که به اشتباه محکوم شده و سال‌ها در زندان مانده‌اند!

پنج فیلم درباره‌ی افرادی که به اشتباه محکوم شده و سال‌ها در زندان مانده‌اند!
کدخبر : 16438

ژانر جنایی در سینما همواره از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین ژانرهای بوده‌است.

ژانر جنایی ویژگی‌های فرائوانی دارد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن درباره جنایت‌هایی ست که شما را از ذات انسان آزرده می‌کند و به خاطر برقراری عدالت از سیستم قضایی سپاس‌گزاری می‌کنید یا در موارد دیگر با ماجراهای پلیسی لاینحلی طرفید که کارآگاهان از پس آن برنمی‌آیند. اما در بخشی از ژانر جنایی با داستان‌های روبه‌رو می‌شوید که برای چند شب خواب را از چشمانتان می‌رباید؛ داستان‌هایی درباره محکومیت‌های اشتباه و حتی باور نمی‌کنید چطور تحقیقات حقوقی می‌تواند با شکست مواجه شود و بیگناهان محکوم شوند. 

 

Paradise Lost: The Child Murders At Robin Hood Hills

winter_2012_issue_image

 

این مستند داستان گروهی از کودکان است که به جرم قتلی که ربطی به آن‌ها ندارد، محاکمه می‌شوند و سیستم قضایی به اشتباه آنها را گناهکار می‌داند.

 An Unreal Dream: The Michael Morton Story

 

این مستند داستان غیرقابل‌باور و تأثیرگذار «مایکل مورتون» است. او درحالی‌که بی‌گناه است به قتل همسرش متهم شده و 25 سال از عمرش را در زندان می‌گذراند و با اشتباه سیستم قضایی، عمرش تباه می‌شود.

131201233633-unreal-dream-3-00004420

 Double Jeopardy

 

این فیلم جنایی هیجان‌انگیز داستان زنی (با بازی اشلی جاد) است که به دنبال همسرش است. همسر این زن او را به‌دروغ قاتل معرفی کرده و سیستم قضایی نیز شواهد را بر علیه این زن می‌بیند و قصد محاکمه او را دارد، بی‌آنکه فکر کند شاید اشتباه می‌کند.

MV5BMTQ1MTU3MDY3OF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDU4MjgxNA@@._V1_

 In The Name Of The Father

 

این فیلم بر اساس زندگی‌نامه‌ای داستان مرد جوانی است که اجباراً به بمب‌گذاری اعتراف کرده است در حالی که به هیچ‌وجه این اتفاق ربطی به او نداشته است. «دانیل دی لوئیس» و «اما تامسون» در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

q4wR7WnWqmyplrcXpvBvepPIUbD

 

The Green Mile 

 

این فیلم کلاسیک بر اساس یکی از نوشته‌های «استیون کینگ» ساخته‌شده است و داستان مامور اعدامی است که در زمان خدمتش با زندانی سیاه‌پوستی (مایکل کلارک دانکن) آشنا می‌شود و می‌فهمد این مرد قوی‌هیکل قدرت‌های ماورا الطبیعه ای دارد و نه‌تنها هیولایی که او تصور می‌کرد نیست بلکه بسیار مهربان و دوست‌داشتنی است. این فیلم یکی از غم‌انگیزترین آثار این لیست به حساب می‌آید.

AAAABZ76lL4CH2HSfifC6hx4xGf5ax4xwta_dlSJUrnxdfoscgz75iRqdctbBq2olhwcK9SBt1x0LhlCVIcPPhC0uHefNaZXFKe1zHDe

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها