{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج سوتی وحشتناک در مشهورترین آثار سینمایی!

پنج سوتی وحشتناک در مشهورترین آثار سینمایی!
کدخبر : 16454

گاف‌های سینمایی در فیلم های مختلفی دیده شده اند اما پنج گاف سینمایی دیگر در پنج فیلم بزرگ به تازگی کشف شده اند که کارگردانان مشهوری چون هیچکاک و مل گیبسون دارند.

اشتباهات سینمایی که پس از نمایش فیلم ها دیده می شوند موضوع تازه ای نیستند و از مدتها پیش در فیلم ها دیده شده اند. برای مثال در فیلم سقوط امپراطوری رم جایی که گلادیاتورها در حال نبردند بر مچ مردی که با شمشیر از خود دفاع می کند ساعت کامپیوتری دیده می شود! یا در فیلم ال سید در جایی که دو لشکر اسب سوار به همدیگر یورش برده اند کامیون بنزی از گوشه تپه در حال بالا رفتن است!

برخی از این گافها انقدر ظریفند که پس از مدتها دیده می شوند و سایت «این تو موویز» پنج اشتباه تازه یافته را منتشر کرده است:

شمال از شمال غربی ساخته آلفرد هیچکاک

شمال از شمال غربی*

در صحنه ای از این فیلم جایی که اوا مری سنت به کری گرانت شلیک می کند چند ثانیه قبل از شلیک پسری که سر یکی از میزها نشسته است دستش را در گوش خود کرده تا صدای شلیک اذیتش نکند!

هیچکاک غیر از این صحنه نیز پاف های متعددی در فیلم سوءظن در سکانسی دارد که لیوان قهرمان فیلم در نماهای مختلف خالی پر و نیمه پر است بدون آن که وی به ان دست زده باشد!

جنگ‌های ستاره‌ای ساخته جورج لوکاس

جنگهای ستاره ای*

معمولا توجه تماشاگر در یک نما به بازیگران جلویی است و این برای تدوینگران نیز اتفاق می افتد. 

در صحنه ورود سربازان دارت ویدر به سفینه پرنسس لیا وقتی سه سرباز از در وارد می شوند و دنبال پرنسس می گردند سرباز سمت راست پشتی سرش محکم به بالای در می خورد اما راه را ادامه می دهد و تدوینگر هم همانطور ان را تدوین کرده است.

روزهای تندر ساخته تونی اسکات

روزهای تندر*

فرو رفتن در نقش دیگران نه تنها معضلات روانی مختلفی برای بازیگران دارد که مشکلات دیگری را هم در سر صحنه فیلم به وجود می آورد و آن صدا زدن بازیگر با نام خودش در سر صحنه است.

در فیلم روزهای تندر تام کروز یک قهرمان رالی است به نام کول که وقتی در کنار نیکول کیدمن در صحنه ای از  فیلم در حال قدم زدن است یک زوج جوان - از دوستان صمیمی کول در فیلم - سر می رسند و پسر به وی سلام می کند و او جواب می دهد اما دختر می گوید: سلام تام و تام کروز بدون این که حواسش باشد می گوید سلام و تدوینگر و کارگردان نیز بدون توجه به این که وی اسمش در فیلم کول است صحنه را در فیلم گنجانده اند!

دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه ساخته گورر وربینسکی

دزدان دریایی کارائیب*

جانی دپ یکی از تواناترین بازیگران سینمای جهان است و نقش های مختلفی را به خوبی بازی کرده که یکی از بهترین آنها نقش جک گنجشکه در سری فیلم دزدان دریایی کارائیب است. 

در صحنه ای از قسمت اول این فیلم وقتی وی با حسی تمام در نقش ناخدای کشتی فرمان حمله را می دهد افراد به حرکت در می آیند و پشت سر وی مردی با کلاه کابویی و عینک دودی دیده می شود که در حال تماشای دریاست و تضاد زیادی را با این فیلم که داستان ان حداقل در ده قرن قبل از این مرد می گذرد به نمایش می گذارد.

شیردل ساخنه مل گیبسون

شیردل*

اولین ساخته مل گیبسون در مقام کارگردان فیلمی ضد استعماری و مربوط به زندگی یکی از رهبران مبارز با استعمار اسکاتلندی است که به شیردل نامیده می شود و نقش وی را خود گیبسون بازی می کند.

در صحنه ای که دو لشکر قرون وسطایی به نبرد با هم می پردازند اتومبیلی که منتظر است تا با پایان فیلمبرداری گیبسون را به هتل برگرداند در پس زمینه دیده می شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها