{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به مناسبت روز «دانشجو»/ معرفی پنج فیلم خارجی با محوریت زندگی دانشجویی

به مناسبت روز «دانشجو»/ معرفی پنج فیلم خارجی با محوریت زندگی دانشجویی
کدخبر : 16465

فیلم‌های دانشگاهی یکی از اصلی‌ترین موضوعات فیلم‌های سینمایی هستند و برای کسانی که با دانشگاه نوستالژی دارند و کسانی که علاقه‌مند به کمدی-درام هستند حتما می‌تواند جذاب باشد.

دانشگاه یکی از مهمترین مراحل شکل گیری زندگی بزرگسالی شماست. البته ، این زمانی است که هر فردی برای اولین بارها مسئولیت‌های بزرگی بر عهده می‌گیرد و مستقل از خانواده در اجتماع حضور پیدا می‌کند. شاید فیلم‌های دانشگاهی، در مورد زندگی در دانشگاه کمی اغراق می‌کنند، اما هیچ راهی بهتر برای احساس اینکه حضور در آن چهار دیوار دانشگاه چگونه است، وجود ندارد.

زیبایی سردرگمی که زندگی به همراه دارد، خصوصا برای جوانان، چیزی است که هرگز نمیتوان آن را به طور کامل درک کرد، اما همیشه میتوان با آن همدردی نمود؛ هنر بصری سینما همین کار را انجام می دهد. در ادامه برترین فیلم های کالجی را برایتان آماده کرده ایم.

 آپارتمان اسپانیایی (L’auberge Espagnole)

آپارتمان اسپانیایی

 

در فیلم آپارتمان اسپانیایی، یک دانشجوی دانشگاه فرانسوی برای بهبود مهارت‌های زبان اسپانیایی خود به بارسلونا می‌رود و زندگی را در خانه‌ای مملو از دانشجویان بین‌المللی تجربه می‌کند. گفته می‌شود سدریک کلاپیش فیلمنامه را در کمتر از دو هفته نوشت و فیلم را در بارسلونا با دوربین دیجیتال سبک فیلمبرداری کرد.

 پذیرفته شده (2006)

 

فیلم خارجی

 

در این فیلم ، جاستین لانگ به عنوان شخصیت اصلی، نقش یک پسر تنبل دبیرستانیرا بازی می‌کند، که توسط هر مدرسه‌ای که به آن مراجعه می کند رد می‌شود. بنابراین ، او ترجیح می دهد موسسه آموزش عالی خود ، موسسه فناوری هارمون جنوبی ، را در یک ملک متروک در نزدیکی شهر خود ایجاد کند.

این یکی از خنده دارترین فیلم های دانشگاهی در تمام دوران‌ها است، اما یک درس حیاتی را نیز ارائه می دهد. رد شدن توسط هر دانشکده‌ای که انتخاب کردید ، شما را آزار می‌دهد اما هرگز نباید تسلیم شوید.

 

هرکی یه چیزی می‌خواد ‒ Everybody Wants Some ‒ ۲۰۱۶

فیلم خارجی

 

“هر کی یه چیزی میخواد” فیلم اصلی “لینکلیتر” است: این فیلم درباره گروهی از دانشجویان دوست داشتنی و عاشق خوشگذرانی است؛ موسیقی متن به سبک راک است؛ و با احساس نوستالژیک شخصی اش کاری میکند روی پای خود بند نشوید. مانند بیشتر فیلم های “لینکلیتر”، داستان مشخصه اصلی نیست. بلکه نشان دهنده سفر شخصیت ها در مسیر جوانی است و روی لحظات شگفت انگیز زیادی که ما همه به عنوان جوانان بی تجربه و احساسی آن را تجربه کرده ایم، تمرکز دارد. داستان به طور جالبی جریان می یابد و جوری است که گویی فیلم هیچ فیلمنامه ای ندارد؛ “لینکلیتر” فقط اجازه می دهد که فیلم با سرعتی که میخواهد به جلو پیش برود. طنز آن زیباست و به زیبایی مهار شده است. زیبایی آن آنجاست که کارگردان  فضای دهه ۸۰ را به خوبی به تصویر می کشد.

به طور کلی اجرای بازیگران عالی است. خصوصا بازی “بلیک جنر”. جوری که او “جیک” را به تصویر می کشد، معرف فضای فیلم است. پس از “مات و مبهوت” (Dazed and Confused)، “هر کی یه چیزی میخواد” می تواند کم ترین فیلم تجربی “لینکلیتر” باشد. او همیشه به مبحث زمان و اینکه چگونه افراد را تغییر می دهد، علاقه داشته و این علاقه او موجب ساخت چندین شاهکار سینمایی مانند “سه گانه قبل” (Before)، “زندگی بیداری” (Waking Life) و “پسرانگی” (Boyhood) شد. اما او در اینجا همه چیز را ساده پیش می برد و به فیلمسازی کلاسیک قدیمی باز می گردد. در حالی که برخی کارگردان های کهنه کار در تلاشند که در نیمه دوم دوره شغلی خود این موضوع را بیابند، “لینکلیتر” همچنان موفق شده که با ابتکار خود در کمدی و تواناییش در انتقال ما به زمانی که همیشه دوست داریم در آن گم شویم، ما را تحت تاثیر قرار دهد.

 دانشگاه هیولا (2013)

دانشگاه هیولا ویژگی های برخی هیولا شایان ستایش را دارد که برای اولین بار به دانشگاه می روند! این هیولا ارزش کار با هم و در آخر استفاده از توانایی های منحصر به فرد خود را می آموزید ، و شما نیز همینطور.

بنابراین ، این فیلم دانشگاهی از پیکسار نگاهی انتقادی به رابطه مایک وازوفسکی و "سولی" سالیوان در طول روزهای حضورشان در دانشگاه هیولا دارد ، زمانی که آنها لزوما بهترین دوستان نبودند.

 

 تعقیب کاغذی (The Paper Chase)

تعقیب کاغذی

 

یک دانشجوی سال اول حقوق دانشگاه هاروارد تلاش می‌کند تا با قوانین سخت دانشگاه کنار بیاید و با قرار گذاشتن با دختر استاد اوضاع برایش بدتر می‌شود. این فیلم بر اساس رمان موفق تعقیب کاغذی نوشته‌ی جان آزبورن جونیور، با الهام از زندگی شخصی خود به عنوان دانشجوی حقوق هاروارد ساخته شده است. این فیلم نقدهای خوبی دریافت کرد و بعدها به یک مجموعه‌ی تلویزیونی تبدیل شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها