{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

همه چیز درباره‌ی سه حلقه «الف‌ها»

همه چیز درباره‌ی سه حلقه «الف‌ها»
کدخبر : 16468

در پایان فصل اول The Lord of the Rings: The Rings of Power شاهد ساخته شدن سه حلقه الف ها در ارباب حلقه ها توسط کلبریمبور بودیم‌. اینجاست که سرزمین میانه دیگر هرگز مثل قبل نخواهد بود. ممکن است مشتاق باشید که اطلاعات بیشتری در مورد این حلقه ها بدانید. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید. 

فصل اول ارباب حلقه‌ها

میدانیم که سریال حلقه‌ های قدرت، پیش درآمد مجموعه‌ی ارباب حلقه‌هاست. از این رو، انتظار می‌رود که این سریال روند ساخته شدن حلقه ها به تصویر کشیده شود. و ما تا کنون با سه حلقه الف ها آشنا شده‌ایم. بنابراین در طول سریال شاهد ساخت 19 حلقه دیگر، بین نژادهای مختلف سرزمین میانه خواهیم بود.

یادداشت های جی آر. آر. تالکین تاکید می کند که حلقه های الف ها به این دلیل ایجاد شده اند که الف ها از گذشت زمان می ترسند. ارباب حلقه‌ ها: حلقه‌ های قدرت نشان داد که الف‌ ها در حال مرگ (یا بهتر است بگوییم محو شدن.) هستند. این بدان معناست که یا باید سرزمین میانه را ترک کنند یا ناپدید شوند. یک الف باهوش به نام کلبریمبور، یک راه حل کشف کرد. تا با استفاده از میتریل یک تاج بسازد و از این حادثه جلوگیری کند.

با این حال، تا حدودی به دلیل دخالت سائورون، (که با نام مستعار هالبراند، اعتماد کلبریمبور را به دست آورده بود.) برنامه ها تغییر کردند. داستان به طرز ماهرانه ای با آنچه در یادداشت های تالکین برای ارباب حلقه ها گفته می شود متفاوت است. اما با این وجود شباهت هایی میان آنها دیده می شود. در ادامه به بررسی تمامی نکاتی می پردازیم که بینندگان باید در مورد سه حلقه الف بدانند. ویلیا، ننیا و ناریا.

چگونه کلبریمبور سه حلقه الف‌ها را ساخت؟

کلبریمبور یکی از بزرگ‌ ترین آهنگرهای تمام دوران بود. اما حتی او هم کار با میتریل را غیر ممکن می دانست. با این حال، ظاهرا سائورون مدتی بود که این نوع جادو را آزمایش کرده است. او می‌ توانست در مورد نحوه استفاده از میتریل او را راهنمایی کند. او ابتدا یک آلیاژ و سپس یک ابزار ملایم‌ تر برای آهنگری به جای روش‌ های قوی‌ تری که Celebrimbor انجام داده بود، پیشنهاد کرد. ایده اولیه، ایجاد یک تاج از میتریل بود. که احتمالاً Celebrimbor قصد داشت آن را برای پادشاه الف ها، گیل گالاد بسازد. اما میزان میتریل برای انجام این کار بسیار کم بود. بنابراین در عوض کلبریمبور ساخت حلقه‌ها را انتخاب کرد.

فیلم خارجی

در این بین، گالادریل کسی بود که تصمیم گرفت سه حلقه ساخته شود. او که متوجه شد هالبراند همان سائورون است، دریافت که الف ها فریب داده شده اند. او اصرار داشت که نباید یک حلقه وجود داشته باشد. زیرا این امر باعث ایجاد یک حاکم و یک ظالم بالقوه می شود. و همچنین نباید دو حلقه باشند. زیرا این باعث تقسیم مساوی نیرو می شود. در عوض، باید سه حلقه ساخته شود. تا امکان تعادل وجود داشته باشد. چه هوشمندانه!

سه حلقه الف با جواهرات Fëanor تزئین شده اند. این سه جواهر معروف به Silmarils هستند. که حاوی مقداری از نور دو درخت والینور هستند. همچنین از زیباترین جواهرات در سرزمین میانه به حساب می آمدند. استفاده کردن از این جواهرات حتما دلیلی داشته است. این دلیل می تواند کنترل کردن گذر زمان توسط الف‌ها باشد‌. (چون حاوی قدرت قلمرو جاودانه والینور هستند.).

این جواهرات به طرز چشم‌گیری جاودانگی الف‌ها را بازیابی می‌کنند. همچنین تضمین می‌کنند که آنها محو نخواهند شد. باید دید آیا آسیبی که قبلاً به الف‌ها وارد شده را هم جبران می‌کند یا خیر. اگر اینگونه باشد که نور علی نور می‌شود.

نیروهای خاص هر کدام از حلقه‌ها

بر اساس جواهرات Fëanor که روی هر حلقه قرار دارد، این حلقه ها نام گذاری شده‌اند. ناریا قرمز، ننیا سفید و ویلیا آبی است. جالب است بدانید که مجموعه ارباب حلقه‌ ها: حلقه‌ های قدرت، اهمیت میتریل در ساخت حلقه ها را مهم تر از باقی عوامل می داند. در صورتی که در آثار جی آر. آر. تالکین، فقط ننیا از میتریل ساخته شده بود. چون همانطور که در تصاویر دقت می کنید، رنگ ننیا با دیگر حلقه ها متفاوت است. به نظر شما دلیل این بزرگ نمایی و وابستگی حلقه ها به میتریل چیست؟

به کارگیری میتریل برای ساخت هر سه حلقه در سریال، باعث می‌ شود تا با ادامه سریال، خازاد-دوم، شهر دورف‌ ها از اهمیت بسیاری برخوردار شود. چون این گونه، اهمیت خازاد دوم سه برابر خواهد شد.

فیلم خارجی

القاب هر کدام از حلقه‌ها

جالب است بدانید که هرکدام از این حلقه ها، یک لقب دارند. که در ادامه می توانید بخوانید:

ناریا

  • لقب: حلقه آتش
  • دلیل نام گذاری: تزئین این حلقه با جواهر فینور قرمز رنگ.

ویلیا

  • لقب: حلقه هوا. حلقه‌ی یاقوت کبود. حلقه آبی
  • دلیل نام گذاری: فضیلتی بیشتر از سایر حلقه‌ های الف ها. ویلیا قدرتمند ترین حلقه در میان سه حلقه‌ی الف‌ ها است

ننیا

  • لقب: حلقه آب. حلقه‌ی تزلزل‌ ناپذیر
  • دلیل نام گذاری: قدرت ننیا در حراست، نگهداری و پنهان شدن از شَر بود.

 

 

وظایف حلقه‌های الف چیست؟

هر یک از سه حلقه الف‌ها دارای قدرت جلوگیری از محو شدن مداوم الف‌ها هستند. و باعث می‌شود که الف‌ها برای ادامه حیات به آنها نیاز داشته باشند. اما علاوه بر آن، این حلقه ها توانایی‌های متفاوتی دارند. به گونه‌ای که باعث می‌شود به عنوان ابزار بسیار قدرتمندی در برابر سائورون محسوب شوند.

برای مثال، ناریا به دیگران الهام می‌بخشد تا در برابر استبداد مقاومت کنند. ننیا موجودات را از دید شیطان پنهان می‌کند. ویلیا هم دارای قدرت شفا است. بدون شک هر سه حلقه الف در فصل دوم The Lord of the Rings: The Rings of Power استفاده خواهند شد. اما چگونه؟ باید منتظر انتشار فصل دوم باشیم.

البته اینها فقط اولین حلقه‌ های قدرت هستند. نه حلقه های اصلی! چون در نهایت سائورون حلقه واحد را برای حکومت بر همه آنها خواهد ساخت. بنابراین، حلقه‌ های قدرت به اراده سائورون وابسته می‌‌شوند. اما خوشبختانه، حاملان حلقه های الف‌ ها درست در لحظه‌ای که سائورون حلقه واحد را به انگشت خود می‌اندازد، وجود آن را احساس می‌کنند. و قبل از اینکه تحت کنترل او قرار گیرند، آن‌ ها را در می‌آورند. اما این رویدادها که ما در فیلم های ارباب حلقه ها شاهد آنها بودیم، در طول چندین فصل به تصویر خواهند کشید.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها