{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هفت فیلم ایرانی در جشنواره گوتنبرگ سوئد

هفت فیلم ایرانی در جشنواره گوتنبرگ سوئد
کدخبر : 1648

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد امسال در چند بخش فیلم‌های داستانی و غیرداستانی ایرانی را به روی پرده می‌برد.

به گزارش ایسنا، مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی پس از درخشش در جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی و دعوت به چند جشنواره از جمله کراکو لهستان، جشنواره مستند موزه هنر نیویورک، بیگ اسکای کانادا و همچنین جشنواره هلسینکی فنلاند، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود میهمان جشنواره گوتنبرگ سوئد است. 

«سایه‌های بی‌خورشید» به همراه فیلم‌های «پسر- مادر» ساخته مهناز محمدی، مستند «کودتای ۵۳» به کارگردانی تقی امیرانی، «در میان تپه‌ها» به کارگردان رضا کیوان‌فر و «یک ماه برای پدرم» به کارگردانی مانیا اکبری و داگلاس وایت محصول مشترک ایران، انگلیس و آلمان در بخش "پنج قاره" جشنواره گوتنبرگ به روی پرده می‌روند. 

«مردچادر» ساخته کاوه تهرانی محصول مشترک ایران و نروژ و «ژیرله» از بهار روحانی نیز در بخش "تمرکز: فمینیسم" این جشنواره نمایش دارند.

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوی از تاریخ ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) آغاز شده و تا ۳ فوریه (۱۴ بهمن) ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها