{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی فیلم برای آخر هفته

معرفی فیلم برای آخر هفته
کدخبر : 16494

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟

از آنجایی که اکثر ما در طول هفته با دغدغه‌ها و مشغله‌های زیادی سروکار داریم، معمولا تلاش می‌کنیم برنامه آخر هفته‌مان به گونه‌ای باشد که نهایت استفاده را از آن ببریم. یکی از بهترین سرگرمی‌ها تماشای فیلم و سریال است که برای لحظاتی هرچند کوتاه ما را از روزمرگی دور می‌کند.

اما چه فیلمی ببینیم! احتمالا شما هم هر بار که تصمیم گرفته‌اید با دوستان یا خانواده خود فیلمی را تماشا کنید این سوال را از خود پرسیده‌اید زیرا در چنین مواقعی معمولا انتخاب و تصمیم‌گیری سخت می‌شود. برای همین ترجیح می‌دهیم به ما تعدادی فیلم خوب معرفی شود و از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنیم یا یک شخص را مسئول انتخاب فیلم کرده و با اعتماد به او شروع به دیدن فیلم ‌کنیم . در ادامه به معرفی چهار فیلم می‌پردازیم. 

 

فیلم My Left Foot

فیلم خارجی

My Left Foot داستان زندگی کریستی براون را روایت می‌کند و با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته شده است. پای چپ من پس از اولین اکران نظرات مثبت بسیاری از منتقدان و تماشاگران را به خود جذب کرد. همچنین در شصت و دومین دوره جوایز اسکار، دو بازیگر اصلی این فیلم یعنی دی لوئیس و فریکر ترتیب برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شدند.

خلاصه  فیلم: یک مرد ایرلندی به مام کریستی براون که با فلج مغزی متولد شده است، تنها می‌تواند پای چپ خود را کنترل کند.

 

فیلم شماره 2037

فیلم خارجی

 

یون یانگ 19 سال سن دارد و به همراه مادرش زندگی می‌کند. در کنار کار پاره‌وقتی که انجام می‌دهد، برای آزمون خدمات مدنی نیز آماده می‌شود. او دوست دارد که همانند دیگر دوستانش به مدرسه برود، اما به خاطر مادرش که مشکل شنوایی دارد، امتحان را در اولویت قرار می‌دهد تا هر چه زودتر در آن قبول شود.

صرف نظر از قلب خوب و اراده صادقانه یونگ، حوادث غیرمنتظره او را از یک قربانی به قاتل تبدیل می‌کند. زندانی می‌شود و در آنجا با نام زندانی شماره “2037” به جای “یون یانگ” خطاب می‌شود.

در یک موقعیت ناامید کننده، همبندانش در سلول شماره 12، که هر کدام داستان‌ خاص خودشان را دارند، دست یاری برای محافظت از یون یانگ دراز می‌کنند. این فیلم در سایت My Dreama List امتیاز 9.6 را از 10 دریافت کرده است و در لیست بهترین فیلم های کره ای 2022 قرار می‌گیرد.

 

 

فیلم مالیخولیا

فیلم خارجی

اگر به دنبال دیدن یک فیلم علمی تخیلی برای آخر هفته هستید مالیخولیا می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در مالیخولیا شاهد دو ماجرا متفاوت در روایت قصه هستیم. داستان اول مربوط به دختری به نام جاستین است که در آستانه ازدواج با مرد مورد علاقه‌اش قرار دارد. وی پس از ازدواج دچار یک افسردگی شده و تمام اتفاقات پیرامون خود را به شکل بعد تعبیر می‌کند و رابطه ناخوشایندی با خواهر خویش دارد. در پی تعبیر این اتفاقات سیاره‌ای به نام مالیخولیا به زمین در حال نزدیک شدن است. این در حالی است که شوهرخواهر وی یک ستاره‌شناس است که از نزدیک شدن مالیخولیا به زمین آگاهی دارد.

 

فیلم Nightmare Alley

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟

وقتی نام گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) مطرح می‌شود، بسیاری از سینما دوستان به یاد‌ آثاری نظیر Hellboy ،Pan’s Labyrinth ،Pacific Rim و The Shape of Water می‌افتند. این کارگردان معروف که دو بار هم برنده جایزه اسکار شده، در سال گذشته فیلمی را روی پرده سینما برد که بسیاری از افراد شدیدا منتظرش بودند. شاید تا به حال آثاری نظیر The Illusionist یا The Prestige را دیده باشید. در این فیلم‌ها شعبده‌بازی محوریت دارد و در اثر جدید دل تورو هم این موضوع نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

فیلم Nightmare Alley یک اثر نئونوآر (Neo-noir)، روان‌شناختی و مهیج بوده که دل تورو فیلم‌نامه آن را با همکاری کیم مورگان (Kim Morgan) نوشته است. البته باید بگوییم که این فیلم از نظر فیلم‌نامه مشکلاتی دارد که شاید بتوان آن را تنها نقطه ضعف اثر به حساب آورد. فیلم‌نامه این اثر اقتباسی از یک رمان به همین نام، نوشته ویلیام لیندسی گرشام (William Lindsay Gresham) است و باید اشاره کنیم که چاپ این کتاب به سال 1946 برمی‌گردد. قابل ذکر است که در سال 1947 نیز یک فیلم با اقتباس از این رمان ساخته شده بود. اما در نسخه جدید ساخته شده بازیگران برجسته‌ای نظیر بردلی کوپر (Bradley Cooper)، کیت بلانشت (Cate Blanchett)، تونی کولت (Toni Collette)، ویلم دفو (Willem Dafoe)، رونی مارا (Rooney Mara) و ران پرلمن (Ron Perlman) نقش آفرینی می‌کنند.

در فیلم Nightmare Alley ما با شخصیتی به نام استنتون (Stanton)، با بازی بردلی کوپر، همراه می‌شویم. او در ابتدا به یک گروه شعبده‌بازی می‌پیوندد و سعی می‌کند از این راه امرار معاش کند. او که یک فرد بلند پرواز است، در این بین با دختری به نام مالی (Molly)، با بازی رونی مارا، آشنا می‌شود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند از گروه جدا شده و به دنبال رویای‌شان بروند. استن و مالی پس از مدتی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کنند و وضعیت زندگی‌شان دگرگون می‌شود. اما اوضاع از جایی پیچیده می‌شود که استن با روان‌پزشکی به نام دکتر لیلیت ریتر (Dr. Lilith Ritter) مواجه می‌شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها