{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سازمان سینمایی : «کسی که فیلم توقیفی دارد، نمی‌تواند فیلم جدید بسازد!»

 سازمان سینمایی : «کسی که فیلم توقیفی دارد، نمی‌تواند فیلم جدید بسازد!»
کدخبر : 16496

به گفته رئیس سازمان سینمایی، کارگردان‌‌هایی که فیلم‌شان توقیف شده تا وقتی مشکل آن را برطرف نکنند اجازه ساخت فیلم جدید را ندارند.

عباس رافعی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده که سازمان سینمایی به کارگردان‌هایی که یک فیلم توقیفی دارند مجوز تولید فیلم جدید نمی‌دهد.

رافعی سه سال است که موفق به گرفتن پروانه نمایش برای فیلم «غیبت موجه» نشده و حالا بعد از اینکه برای ساخت فیلم «سلوک» پروانه گرفته به او گفته‌اند به دلیل آنکه یک فیلم توقیفی دارد، فعلا اجازه ساخت فیلم جدیدش را ندارد.

این کارگردان توضیح داده: «سال گذشته برای فیلم جدیدم درخواست پروانه ساخت داده بودم که سرانجام حدود چهار ماه قبل این مجوز به نام فیلم «سلوک» و به تهیه‌کنندگی علی اوجی صادر شد اما گفتند چون یک فیلم توقیفی دارید، تا تکلیف آن مشخص نشود نمی‌توانید فیلم جدید بسازید.»

رافعی گفته که با محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی صحبت کرده و او از قانونی صحبت به میان آورده که پیش از این خبری از آن نبوده است: «من با آقای خزاعی صحبت کردم و گفتند قانونی وجود دارد که تا حال به آن توجه نشده است و ما می‌خواهیم به آن عمل کنیم. براین اساس کارگردان‌هایی که فیلم‌شان دچار مشکل نظارتی است تا وقتی آن مشکل را برطرف نکنند اجازه ساخت فیلم جدید ندارند.»

سعید روستایی، حمید نعمت اله ، عبد الرضا کاهانی، سامان مقدم و… از جمله کارگردانانی هستند که آثارشان توقیف شده و اجازه نمایش عمومی ندارند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها