{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج تا از مشهورترین و به یادماندنی‌ترین کلاه‌های سینما

پنج تا از مشهورترین و به یادماندنی‌ترین کلاه‌های سینما
کدخبر : 16498

کلاه از دیرباز جزوی از پوشش افراد جامعه بوده است و در گذشته می‌توانست نشانگر موقعیت اجتماعی و شغلی افراد جامعه باشد. از همین رو، بسیاری از افراد همچنان هم مشتاق استفاده از کلاه در استایل خود هستند تا امضای خاص خود را داشته باشند.

بسیاری از فیلم‌سازان و بازیگران برای خلق شخصیت‌های به‌یادماندنی در هر فیلم و سریال و ایجاد یک وجهه متمایز از کاراکتر خود، به سراغ المان‌های جذاب می‌روند که یکی از این المان‌ها، کلاه است.

کلاه و شخصیت‌های فیلم از زمان ساخت فیلم‌های وسترن رابطه بارزی با یکدیگر داشته‌اند. در حقیقت، بسیاری از طراحان لباس فیلم و سریال‌ها به عنوان یک پوشش مناسب برای سر یک کاراکتر، کلاهی را استفاده می‌کنند. پس از آن، محبوبیت فیلم و آن کاراکتر باعث می‌شود تا آن کلاه به نمادی از آن شخصیت تبدیل شود و افراد جامعه، آن کلاه را تنها منسوب به آن کاراکتر بدانند. در ادامه این مطلب به معرفی چند مورد از معروف‌ترین کلاه های فیلم و سریال می‌پردازیم.

الیزا دولیتل- بانوی زیبای من

فیلم خارجی

کلاه بزرگ و به‌یادماندنی به همراه چهره معصوم آدری هپبورن در فیلم بانوی زیبای من ازجمله تصاویری است که به‌سختی می‌توان آن را فراموش کرد. کلاه های خاصی که در این فیلم بر سر بانوان بود، همگی نشان از اشرافیت و تجمل بالای زندگی این اشراف‌زادگان داشت. کلاه هایی آراسته با گل، روبان، پر فراوان و پارچه و حصیر از لوکس‌ترین انواع کلاه در میهمانی‌های اشرافی انگلیسی است که یافتن آن‌ها کاری دشوار است.

آفرد- سرگذشت ندیمه

فیلم خارجی

تن‌پوش قرمزرنگ و  کلاه بی لبه سفیدرنگ شخصیت‌های ندیمه در این سریال جذاب به یکی از المان‌های شناخته‌شده در میان مردم تبدیل‌شده است. این سریال منحصربه‌فرد که در هر دقیقه بینندگان خود را غافلگیر می‌کند و داستان کابوس‌واری که در این شهر خیالی رواج دارد، با طراحی لباس‌های شخصیت‌های داستان همخوانی عالی دارد. کلاه شخصیت‌های ندیمه برای تأکید بر این نکته است که ندیمه‌ها در قفس‌هایی قرار دارند که به‌صورت ذهنی، جسمی و احساسی در آن اسیر هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند چهره آن‌ها را ببیند.

 شرلوک هولمز

فیلم خارجی

شرلوک هولمز، کارآگاه خصوصی و توانای انگلیسی با قدرت بی‌نظیر خود برای حل معماها و جنایات از محبوب‌ترین شخصیت‌های خیالی دنیای فیلم و سریال است. او که لقب بهترین کارآگاه دنیای خیالی برای خود به دست آورده است، در کتاب رکوردهای گینس به عنوان شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی، نام خود را ثبت نموده است. محبوبیت بالای این شخصیت خیالی باعث شده است تا از نظر بسیاری از افراد، او یک فرد واقعی در دنیا حقیقی باشد. کلاه شرلوک هولمز، نوعی کلاه دیراستاکر است که همراه پیپ از المان‌های شناخته‌شده شخصیت شرلوک هولمز است.

 

چارلی چاپلین

فیلم خارجی

هرگاه نام چارلی چاپلین به میان می‌آید، تصویر مردانه و نوستالژیک او به همراه کلاه لبه‌گرد و برآمده و کاپ گرد آن در ذهن تداعی می‌شود. این کلاه انگلیسی با نام دربی یا بولر در صنعت مد شناخته‌شده است و در ساخت آن از پشم باکیفیت استفاده می‌شود.

وی فور وندتا

فیلم خارجی

شخصیت اصلی فیلم علاوه بر ماسک بسیار مشهوری که در فیلم به چهره دارد، یک کلاه خاص بالبه‌های باریک نیز بر سر می‌گذارد که تصویر آن در ذهن مخاطب می‌ماند. فیلم وی مثل وندتا محصول سال ۲۰۰۵ کشور انگلستان به کارگردانی جیمز مک‌تیگو می باشد. فیلم V for Vendetta در ژانر اکشن , فانتزی , درام با هنرمندی ناتالی پورتمن , هوگو ویوینگ , استیون ری , استیون فرای , جان هرت , تیم پیگات-اسمیت , روپرت گراوس می باشد. فیلم روایتگر در آینده ای نه چندان دور، و در دورانی که دولتی دیکتاتوری بر انگلیس حکومت می کند، یک جنگجوی آزادی خواه که تنها با نام وی شناخته می شود، تصمیم می گیرد تا با کمک یک زن جوان از طریق اقدامات تروریستی، انقلاب کرده و حکومت را سرنگون کند و…

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها