{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج ماسک به یادماندنی سینما

پنج ماسک به یادماندنی سینما
کدخبر : 16503

مردم کمتر به اهمیت ماسک‌هایی که در فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرند واقفند. این ابزار‌ها علاوه بر آنکه چهره بازیگر را پنهان می‌کنند هویتی طولانی را به وجود می‌آورند که شاید تا ابد برای هر فردی قابل تشخیص خواهد بود.

در بسیاری از فیلم‌های سینمایی «ماسک» برای بازیگران نقش حیاتی دارد و روی اجرای آن‌ها تاثیر بسزایی می‌گذارد. در برخی موارد حتی «ماسک» یک عنصر مهم در فیلمنامه است که داستان و شخصیت‌ها حول محور آن‌ می‌چرهند. در ادامه به معرفی پنج تا از مشهورترین ماسکهای سینمایی می‌پردازیم. 

 ماسک لوکی (در فیلم ماسک)

۱۵ ماسک به‌یادماندنی تاریخ سینما از گذشته تا امروز

این ماسک جیم کری بازیگر نقش اول فیلم ماسک را به کاراکتری با پوست سبز رنگ و بازو‌های کشسان تبدیل می‌کرد و رفتار‌هایی شبیه به شخصیت‌های کارتونی را در او ایجاد می‌کرد. البته از این ماسک در فیلم کمدی پسر ماسک نیز استفاده شد که وجهه ماسک لوکی را تا حدود زیادی خراب کرد.

 ماسک دیوید آدامز (فیلم آسمان وانیلی)

۱۵ ماسک به‌یادماندنی تاریخ سینما از گذشته تا امروز

شخصیت اصلی فیلم آسمان وانیلی که تام کروز آن را بازی می‌کند بعد از تصادفی که به خاطر کامرون دیاز اتفاق می‌افتد دچار آسیب جدی در صورت می‌شود و مجبور می‌گردد که روی چهره اش ماسک بگذارد. او در ادامه شروع به ترساندن مردم با ماسک خود می‌کند که بسیار تداعی کننده ماسک مایکل مایرز است.

ماسک هانیبال (سکوت بره ها)

۱۵ ماسک به‌یادماندنی تاریخ سینما از گذشته تا امروز

آنچه در بالا می‌بینید یک ماسک نیست بلکه سلولی است برای بستن دهان هانیبال لکتر که در ادامه به یکی از ترسناک‌ترین ماسک‌های تاریخ سینما بدل شد. در واقع این ماسک جلوی خورده شدن صورت مردم توسط هانیبال را می‌گیرد که البته چندان هم موثر نبود. اما یکی دیگر از ماسک‌های جالب در فیلم سکوت بره‌ها ماسک نگهبان است که هانیبال با کمک آن از زندان فرار می‌کند.

ماسک دارث وادر (جنگ ستارگان)

۱۵ ماسک به‌یادماندنی تاریخ سینما از گذشته تا امروز

کلاهخود لرد وادر پیش از آنکه شکل و شمایل نهایی خود را پیدا کند دستخوش تغییرات فراوانی شد و نمونه‌های مفهومی متعددی از روی آن ساخته شد و جایگاه نخست فهرست ما را دارد.

 

ماسک مایکل مایرز (شخصیت خیالی سری فیلم‌های هالووین)

 

۱۵ ماسک به‌یادماندنی تاریخ سینما از گذشته تا امروز

ماسک مایکل مایرز (از کاراکتر‌های سری فیلم‌های هالووین) قطعا یکی از بیادماندنی‌ترین هاست. با نگاه کردن به این نقاب اینطور تصور خواهید کرد که صورت یک مانکن چوبی را از بدنش جدا کرده اند و روی بدن مایکل مایرز چسبانده اند. در هر حال نمی‌توان این ماسک را ترسناک‌ترین نمونه در مورد ماسک‌های دنیای سینما دانست.

 

 

 

 

 

منبع: tvovermind

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها