{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«ونزدی» هرگز پلک نمیزند!/ جالبترین نکات سریال «ونزدی»

«ونزدی» هرگز پلک نمیزند!/ جالبترین نکات سریال «ونزدی»
کدخبر : 16508

سریال «ونزدی» که به تازگی از نتفلیکس منتشر شده است توانسته استقبال بسیار خوبی را از طرف مخاطبانش به دست آورد.

سریال ونزدی یکی از جدیدترین آثار شبکه نتفلیکس  به کارگردانی تیم برتون است که به شدت مورد استقبال طرفداران قرار گرفته و مخاطبین زیادی. را جذب داستان منحصر به فرد خود کرده است. اسپین‌آف خانواده آدامز که تنها ۹ قسمت دارد، داستان دختر مرموز و معروف خانواده آدامز را روایت می‌کند که پس از اینکه به صورت مداوم از دبیرستان‌های متفاوت اخراج می‌شود، در نهایت با اصرار پدر و مادر خود به آکادمی مورمور فرستاده شده و در آنجا به تحصیل می‌پردازد

ونزدی دختر بسیار متفاوتی است و هیچ شباهتی به دیگر دانش‌آموزان هم سن و سال خود در آکادمی ندارد. او نگاه تاریکی به دنیا داشته و مسائل روز را عمیق‌تر از دیگران بررسی می‌کند. به طور مثال هنگامی که با پرونده قتل‌های پیاپی در شهر جریکو که آکادمی مورمور در آن قرار دارد مواجه می‌شود، تلاش می‌کند تا در حل این پرونده به کلانتر شهر کمک کند، اتفاقی که باعث می‌شود تا او با اسراری عجیب که به پیشینه خانواده خود او مربوط است دست یافته و در گیر بازی‌های عجیب و غریب و خطرناکی شود. با این حال نه تنها داستان خود این مجموعه پر است از رازهای پر پیچ و خم بلکه در پشت صحنه ساخت این اثر نیز اتفاقات بسیار عجیبی رخ داده است که شنیدن آن‌ها بدون شک می‌تواند برای طرفداران جالب باشد.

لاریسا وییمز در لباس تیپی هدرن

تقریباً همه شخصیت‌های سریال ونزدی حس و سبک خاص خود را دارند و لاریسا ویمز نیز با بازی گوندولین کریستی تفاوتی ندارد. وقتی نوبت به طراحی ظاهر ویمز برای فصل اول رسید، کالین اتوود، طراح لباس برنده اسکار، الهام زیادی برای طراحی او از هدرن و نقش برجسته‌اش در فیلم پرندگان اثر آلفرد هیچکاک گرفت. آتوود درباره آوردن این دیدگاه به کریستی به Variety گفت من پوستر قدیمی تیپی هدرن را در فیلم پرندگان خریدم، عکسی از آن را به او نشان دادم و گفتم راه متفاوتی را در پیش بگیریم. به نظر من این همان کسی است که فکر می‌کنم تو هستی و  شخصیت تو را مانند او دوست دارم. جالب است بدانید که ماتیاس دوپفنر، مدیر عامل شرکت مادر Business Insider، اکسل اسپرینگر، یکی از اعضای هیئت مدیره نتفلیکس است.

فیلم خارجی

 

 رقص عجیب ونزدی 

هر چند ویدیو رقص ونزدی نمادین شده باشد، نتفلیکس پس از اعتراف اورتگا مبنی بر ابتلای او به کووید-۱۹ در حین تولید و احساس بیماری در هنگام فیلمبرداری صحنه، با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شد. اورتگا به NME گفته است که این موضوع دیوانه کننده است، زیرا اولین روز من برای فیلمبرداری این صفحه با کووید شروع شد، و فیلمبرداری افتضاح بود و من شدیدا بدن درد داشتم. من احساس می‌کردم با ماشینی برخورد کرده‌ام و اجنه کوچکی در گلویم رها شده و دیواره‌های مری من را می‌خراشد. من در فاصله بین فیلمبرداری قسمت‌های مختلف تا زمانی که نتیجه تست مثبت شد مرتب دارو مصرف می‌کردم. شرکت سازنده این سریال، MGM، به نوبه خود به رسانه NME گفته است که پروتکل‌های سختگیرانه COVID دنبال شده و پس از تایید تست مثبت است بازیگر، تیم تولید جنا را از مجموعه خارج کرده است.

فیلم خارجی

جنا هرگز به یک ویالون سل دست نزده بود

اگرچه اورتگا در طول سریال با صدای نواختن ویولن سل خود بینندگان را حیرت زده کرد، او در طول مصاحبه خود با Wired اذعان کرد که در واقع هیچ تجربه قبلی در نواختن این ساز که کنترل آن بسیار دشوار است، نداشته است .در حقیقت، اورتگا آموزش نواختن ویولن سل را تقریباً دو ماه قبل از شروع فیلمبرداری، شروع کرده و حتی چندین عکس از جلسات تمرین خود را توییت کرده است.

فیلم خارجی

«ونزدی» شخصیتی از نسل زد است

ونزدی به‌عنوان دختر کوچک ترسناک خانواده آدامز، همواره محبوبیت بالایی داشته است. در فیلم‌های خاطره‌انگیز دهه‌ی ۹۰ میلادی، «کریستینا ریچی» نقش او را برعهدۀ داشت و برداشت وی از این شخصیت به نسخه‌های کلاسیک نزدیک بود. اینجا اما شخصیت مذکور با تغییرات مشخص، به «نسل زد» نزدیکی دارد و «جنا اورتگا»، بازیگر نوظهور ۲۰ ساله نقش وی را ایفا می‌کند (برای اینکه بدانید چرا این سریال برای نسل زد است، به این دیالوگ که ونزدی می‌گوید توجه داشته باشید: «وقتی بهت نگاه می‌کنم، این ایموجی‌ها به ذهنم می‌رسه: طناب، بیل، گودال»). با گونه‌های رنگ‌پریده، هیکلی نحیف، موهای بافته و چانه‌ی برآمده، ونزدیِ مدرن را باید همزاد خواننده‌ی پاپ، «بیلی آیلیش» بدانیم. چهره‌ی غمگین دخترک با افسردگی‌های نوجوانان این روزها هم‌سو است اما از نظر شخصیت‌پردازی، نشانه‌هایی از آثار ترسناک کلاسیک هالیوودی هم در او به چشم می‌خورد.

فیلم خارجی

 

 


 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها