{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم تئاتر جذاب که حتما باید ببینید

پنج فیلم تئاتر جذاب که حتما باید ببینید
کدخبر : 16515

دیگر نیازی نیست برای تماشای تئاتر حتما در سالن حاضر شوید.

تمشایا تئاتر همچون فیلم لذت بسیار زیادی برای مخاطبان ایجاد می‌کند. امابسیاری از افراد به دیلیل نداشتن وقت یا سختی حضور در ساعت معین در سالن معین نمی‌توانند بسیاری از تئاترهای جذاب را تماشا کنند. امروزه خوشبختانه بسیاری از گروه‌های تئاتری از اجرای خود فیلم نیز تهیه می‌کنند که آن را پس از اتمام اجرا از طریق پلتفرم‌هیا آنلاین در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. در ادامه به معرفی پنج تئاتر جذاب که می‌توانید به صورت آنلاین تماشا کنید، می‌پردازیم. 

شکلک 

«شکلک» به کارگردانی کیومرث مرادی و با بازی امیر جعفری، پانته آ بهرام، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده نمایش برگزیده سال ۱۳۸۳ بود که با استقبال مواجه شد. قصه که در گذشته می‌گذرد حکایت زوج سنتی‌ و میانسالی است که با دختر و پسر جوانی آشنا می‌شوند و با وجود تمام مشکلات و اختلافات سعی در کمک به آن‌ها را دارند.

poster_200352__1387

 
 
هنر کیمیاگری 

فیلم تئاتر هنر کیمیاگری (Alchemia) به طراحی MOMIX و آهنگسازی رالف زورمول (Ralph Zurmühle) ، یک اجرای رقص مدرن (Contemporary Dance) است که از سال 2013 به مدت سه سال متوالی در کشورهای مختلف به اجرا درآمده است. این اجرا با ترکیب استعاری از چهار عنصر اصلی حیات، طراحی شگفت‌انگیزی در خلق زیبایی هنر رقص را به نمایش می‌گذارد.

فششفثق

فیلم تئاتر هنر کیمیاگری (Alchemia) مخاطب را به دنیایی افسونگر ، جادویی ، اثیری و رویایی وارد می‌کند. دنیایی که با الهام گرفتن از ادبیات یونگ ، ییتس و کیمیاگری چهار عنصر کلاسیک ، سعی دارد تا به دنیای ناخودآگاه مخاطبینش وارد شده و تاثیر شگرفی را در او ایجاد کند. منطق او با ضربه زدن به سطح ناخودآگاه ، رویاها است. جریانی درست زیر واقعیت که جادویی و مرموز است. تاریک و سبک است. آتش را با آب و زمین را با هوا مخلوط می‌کند.

خشکسالی و دروغ

«خشکسالی و دروغ» به کارگردانی محمد یعقوبی و با بازی احمد مهرانفر، باران کوثری، سحر دولتشاهی، علی سرابی، آیدا کیخایی است. «خشکسالی و دروغ»، از همان ابتدا قرار خود را به تاکید در رفتار‌ها و نوع شخصیت مرد‌ها و زن‌ها و تفاوت‌های فیزیکی و رفتاری آن‌ها می‌گذارد. داستان بین زوج شخصیت‌ها اتفاق می‌افتد: آرش و آلا، امید و میترا، امید و آرش، آرش و میترا. «خشکسالی و دروغ» روایت زندگی طبقه متوسطی است که مدام به دنبال تغییر است، نشان می‌دهد.

چند فیلم‌تئاتر جذاب که آنلاین می‌شود تماشا کرد

داستان این نمایش به تأثیر دروغ بر روابط بین افراد در خانواده می‌پردازد. شیوه روایت غیرخطی داستان، طراحی صحنه مینی‌مال و در عین حال جذاب و کاربردی، حال و هوای طنز حاکم بر فضای تراژیک اثر و بازی‌های جذاب بازیگران نمایش از جمله آیدا کیخایی و علی سرابی این نمایش را به اثری دیدنی تبدیل کرده است.
 

مری پاپینز

داستان این نمایش دقیقا شبیه ماجرای فیلم مری پاپینز است. آقا و خانم بنکس که به دنبال یافتن پرستاری جدید برای مراقبت از فرزندانشان هستند، با مری پاپینز آشنا شده و او را استخدام می‌کنند. از لحظه ورود پاپینز به خانه بنکس‌ها، رویدادهای عجیب رقم می‌خورند که زندگی همه اعضای خانواده را متحول می‌سازد و...

فیلم خارجی

ستوان اینیشمور 

 ستوان اینیشمور فیلم‎‌تئاتری محصول سال ۱۳۹۴ که کارگردانی آن برعهده «حسن معجونی» بوده‌است و بازیگرانی چون «رضا بهبودی»، «سعید چنگیزیان»، «مازیار سیدی»، «هوتن شکیبا»، «امیرحسین طاهری»، «به‌آفرید غفاریان»، «فربد فرهنگ» و «نوید محمدزاده» در آن به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. در این نمایش همه چیز مبتنی بر تنافض و پارادوکس است و همین خصوصیت آن را نامتعارف و خاص جلوه می‌دهد؛ خود موضوع که عبارت از شوخی و هجو یک مقوله بسیار جدی و سیاسی است عملأ یک پارادوکس به شمار می‌رود…

 

IMG_2030_r.9238bd

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها