{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج پیشنهاد جذاب برای تماشا در شب یلدا

پنج پیشنهاد جذاب برای تماشا در شب یلدا
کدخبر : 16517

برای اینکه شب یلدایمان بد نگذرد ۵ فیلم جدید را معرفی می‌کنیم که می‌توانید یلدای امسال را با آن‌ها سر کنید.

تماشای یک فیلم جذاب برای شب یلدا همیشه ایده خوبی است، خیلی ها علاوه بر صحبت کردن با اعضای خانواده ترجیح می دهند با تماشای یک فیلم خنده دار  با اعضای خانواده شان شاد باشند، به همین دلیل ما تعدادی فیلم مناسب برای شب یلدا را به شما معرفی می‌کنیم.

اما / Emma

فیلم «اما» اقتباسی از یکی از داستان‌های جین آستین است. این رمانش به اندازه‌ی «غرور و تعصب» به لحاظ ادبی مشهور نیست اما تقریبا همه‌ی رمان‌های آستین شیرینی و سادگی دارند که فیلم‌سازان را وسوسه می‌کنند سراغشان بروند. داستان «اما» هم خیلی سرراست و شیرین است. اما دختری است که همان اول فیلم و کتاب روشن می‌شود زیبا و باهوش و متین است و چیزی در این دنیا کم ندارد و کنار پدرش و معلمش روزگار می‌گذراند.

فیلم خارجی

از قرار اما واسطه‌ی آشنایی معلمش با مردی می‌شود و آن‌ها با هم ازدواج می‌کنند. بعد از رفتن معلم اما در خانه خیلی تنها می‌شود اما حالا سرگرمی تازه‌ای پیدا کرده. اینکه برای دیگران جفت پیدا کند اما متاسفانه همیشه هم نقشه‌هایش درست از کار درنمی‌آید و خیلی اوقات نشان می‌دهد که چندان عقل سلیمی هم ندارد.

در دل فیلم شوخ‌طبعی نهفته است که به خصوص با بازی آنیا تیلور جوی از کار درمی‌آید. هر چند بعضی‌ها مثل من که نسخه‌ی ۱۹۹۶ فیلم «اما» را به کارگردانی داگلاس مک‌گراث و با بازی گویینت پالترو دیده‌اند آن نسخه را ترجیح می‌دهند اما به هر حال «اما» نسخه‌ی سال ۲۰۲۰ هم جزء فیلم‌های رمانتیک خوب امسال است.

مهمان مامان

شاید بهترین فیلم های مناسب شب یلدا، فیلم‌های کمدی باشند. وقتی صحبت از سینمای کمدی ایران می‌شود، یکی از بهترین گزینه‌ها فیلم سینمایی «مهمان مامان» است؛ فیلمی خانوادگی، سرزنده، خنده‌دار و گاهی هم درام. مهمان مامان داستان خانواده‌ای با وضع مالی نه چندان خوب است که به ناگهان برایشان مهمان می‌آید و باید برای شام تدارک ببیند. آن‌ها که چیز زیادی در خانه ندارند، به کمک همسایه‌ها موفق می‌شوند سفره‌ای رنگارنگ را برای مهمانان پهن کنند. این فیلم ایرانی مناسب شب یلدا را حتما تماشا کنید.

فیلم خارجی

 

سن پطرزبورگ

 بهروز افخمی را معمولاً با فیلم‌های درامش می‌شناسند اما با سن‌ پطرزبورگ نشان داد که توانایی ساخت کمدی را هم دارد. این فیلم که به نویسندگی پیمان قاسمخانی تولید شده سراغ سوژه‌ای متفاوت و جذاب با بازیگرانی توانا رفته است. فرشاد (پیمان قاسم‌خانی) و کریم (محسن تنابنده) دو زندانی و خلافکار خرده پا هستند که به برای به دست آوردن گنجی که از تزار روسیه در ایران باقی مانده دست به هر کاری می‌زنند…

 

فیلم خارجی

 

انسان‌های سرگردان

فیلم کمدی-ادونچر Hunt for the Wilderpeople یک فیلم مستقل نیوزیلندی است که در سال 2016 اکران شد. این فیلم که ابتدا در جشنواره‌ی ساندنس سال 2016 به نمایش درآمد، اثری تقریبا ناشناخته است در مورد یک خانواده‌ی عجیب که اتفاقا مجبور می‌شوند برای مدتی به جنگل پناه ببرند! داستان این فیلم در مورد «ریکی» است که مادر واقعی‌اش او را رها کرده و چندین سال در نواخانه زندگی می‌کرده است، اما حالا توسط یک خانواده متشکل از «بِلا» و شوهرش «هِک» به فرزندخواندگی قبول شده است. ریکی نوجوانی زودرنج است و برقراری ارتباط با او کار ساده‌ای نیست، اما هک خیلی زود یخ رابطه با این پسر را می‌شکند و او را به شکار علاقه‌مند می‌کند.

فیلم خارجی

بعد از این‌که بلا می‌میرد، هک به ریکی می‌گوید که احتمالا دیگر اجازه ندهند آن‌ها با هم زندگی کنند. به همین خاطر ریکی تظاهر به خودکشی می‌کند و بعد از به آتش کشیدن انباری، به جنگل می‌گریزد. هک اما او را به راحتی پیدا می‌کند ولی چون پای او در یک سقوط آسیب دیده، آن‌دو مجبور می‌شوند که مدتی را در جنگل بگذرانند. در همین حین است که ماموران برای بازگرداندن ریکی به خانه‌ای می‌روند که حالا کسی در آن‌ نیست و ضمنا با دیدن انبار سوخته احتمال می‌دهند که جان ریکی در خطر است. از طرف دیگر سه شکارچی احمق هم با تصور این‌که هک می‌خواهد به ریکی آسیب برساند به دنبال آن‌ها می‌افتند. این دو که راه پیش و پس در مقابل خود نمی‌بینند، بر آن می‌شوند که در همین جنگل بمانند و…

 
انیمیشن «درون بیرون »
یکی دیگر از انیمیشن‌های پیکسار که نظر مخاطبان، منتقدان، دوست‌داران انیمیشن و حتی کودکان را به‌خود جلب کرد و سروصدای زیادی با اکران خود ایجاد کرد، «Inside Out» بود. این انیمیشن سفری درون‌نگر از اخساسات یک دختر جوان است که در شخصیت‌های شادی،‌ غم، خشم و مواردی از این دست تجسم می‌یابد. داستان با مهاجرت به یک شهر دیگر و مشکلات درون‌خانوادگی دچار پیچش‌هایی می‌شود؛ پیچش‌هایی که شخصیت‌های احساساتیِ درون شخصیت اصلی نیز با آن گرفتار هستند.
 

فیلم خارجی

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها