{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خلاقانه‌ترین و قدرتمندترین سلاح‌های سینمایی کدامند؟

خلاقانه‌ترین و قدرتمندترین سلاح‌های سینمایی کدامند؟
کدخبر : 16518

سلحه در فیلم‌های اکشن نقش زیادی در منحصربه‌فرد و متفاوت کردن فیلم‌ها دارد. فیلمسازان می‌دانند که اهمیت انتخاب اسلحه برای شخصیت‌های آنها تا چه حد است و باید سبک دنیای اطراف آنها را منعکس کند.

انتخاب نوع سلاح در فیلم‌های هیجان‌انگیز و علمی تخیلی نشان از هوشمندی فیلمسازان دارد که بتوانند از یک ابزار رایج و تکراری، یک موقعیت خلاقانه برای بهبود کیفیت و بالا بردن فروش فیلمشان بسازند. در ادامه به معرفی چهارتا از بهترین سلاح‌های طراحی شده برای فیلم‌ها می‌پردازیم. 

 شمشیر نوری در جنگ ستارگان 

شمشیر نوری جنگ ستارگان یک از نمادین‌ترین سلاح‌های آثار علمی- تخیلی در تمام دوران است. قدمت این سلاح به سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد و برای نخستین بار در «جنگ ستارگان اپیزود چهارم: امید تاره» (Star Wars: A New Hope (Episode IV)) ظاهر شد. تیغه‌ی این شمشیر از پلاسما ساخته شده که تقریبا می‌تواند هر چیزی را برش دهد و معمولا جدای‌ها و دشمنانشان سیت‌ها از آن استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید شمشیر نوری در طول فیلم‌های جنگ ستارگان به رنگ‌های مختلفی دیده می‌شود که این رنگ‌ها متناسب با جایگاه شخصیتی که از آن استفاده می‌کند، طیف‌ها مختلفی از قرمز و سبز گرفته تا سفید را در برمی‌گیرد. در هر صورت نمی‌توان منکر کشنده بودن این سلاح شد، پلاسمای داغ می‌تواند به هر چیزی نفوذ کند و همین ویژگی هم مبارزی که از این شمشیر استفاده می‌کند را تقریبا غیرقابل توقف می‌کند.

1657699970_4699729

کریکت پرصدا در مردان سیاه پوش

فیلم Men in Black محصول ۱۹۹۷ یک دنیای بین سیاره ای واقع گرایانه خلق کرد که در کنار زندگی معمولی روزانه پنهان بود. این داستان یک افسر پلیس است که در یک آژانس دولتی مخفی که مسئول نظارت بر بازدیدکنندگان بین سیاره ای روی زمین است، استخدام می‌شود. او با هویت جدیدش به عنوان مامور J، با بازی ویل اسمیت و شریکش Agent K با بازی تامی لی جونز، مسئول حفظ زمین به عنوان منطقه بیطرف برای بیگانگان فرازمینی و اسکان آن ها در اطراف شهر نیویورک هستند. آنها همچنین حافظه کسانی را که از عملیات آن ها خبردار شوند پاک می کنند مامور کی و مأمور دی به منطقه ای نزدیک مرز مکزیک می روند تا جلوی فعالیت بیگانگان را بگیرند اما مأمور دی سرعت خود را از دست داده و برای همین تصمیم به بازنشستگی می گیرد.

سازندگان فیلم باید سلاح هایی خلق می کردند که شخصیت های داستان بتوانند با آنها بیگانگان را تحت سلطه خود درآورند. با اینکه بسیاری از سلاح ها بسیار بزرگ و ترسناک بودند، اولین سلاح مأمور J برعکس بود. این اسلحه که کریکت پر سر و صدا نامیده می شود، بسیار کوچک است و شبیه یک تفنگ آبپاش است. با این حال، در هنگام استفاده، این سلاح چنان شلیک انفجاری قدرتمندی داشت که باعث شد مامور J به عقب پرت شود. 

 

فیلم خارجی

 

دست اره برقی در شیطان مرده ۲

 Evil Dead II، دنباله فیلم شیطان مرده سال ۱۹۸۷، اش ویلیامز با بازی بروس کمپبل را نشان می‌دهد که با دوستش به یک کلبه متروک می‌روند. سفر آنها زمانی عجیب می‌شود که یک نوار صوتی پیدا می‌کنند که در آن یک نفر در حال خواندن یک کتاب شیطانی است. پس از شنیدن نوار، دوست‌ اش تسخیر می‌شود و دیگر قادر به فرار از آن کلبه وحشتناک نیست.

در حالی که فرانچایز Evil Dead خیلی جدی گرفته نشد، اما دست اره برقی در فیلم ترکیبی کاملاً جدید از سلاح‌ها بود. اش پس از قطع دست خود با یک اره برقی برای جلوگیری از تسخیر شدنش، توانست راهی برای استفاده از اره برقی به‌جای دستش برای نجات خود بیابد. اینکه او توانست بازوی خود را قطع کند، شاهکار قابل توجهی بود، اما استفاده از همان اره برقی برای جایگزینی دست قطع‌شده‌اش، بداهه‌پردازی هوشمندانه‌ای بود که تبدیل به سلاح مورد علاقه طرفداران هم شد.

 

تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

 

شمشیر تیغی در شکارچی هیولا

فیلم ۲۰۲۰ Monster Hunter تیمی از سربازان به رهبری کاپیتانشان با بازی میلا جووویچ را دنبال می‌کند که به دنیای جدیدی منتقل می‌شوند. موجودات غول‌پیکر آن جهان زندگی آنها را تهدید می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهند زنده به دنیای خود بازگردند، باید با یک شکارچی محلی همکاری کنند. تمام جزئیات فیلم به‌خوبی از مفاهیم اصلی بازی ویدیویی پیروی می‌کند، به طوری که طرفداران در واقع دنباله آن را می خواهند. شمشیر بلندی که شکارچی در طول فیلم از آن استفاده می‌کند، تفسیری واقع‌بینانه از نسخه بازی ویدیویی بود.

جزئیات نیش و استخوان در تیغه این شمشیر و همچنین نحوه نگه داشتن آن بسیار قابل توجه بود. قدرت این سلاح به دلیل اینکه از استخوان‌های هیولاهای غول‌پیکر ساخته شده بود، باورنکردنی بود. این سلاح بسیار خلاقانه و بسیار پرقدرت بود.

 

 

659547

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها