{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حقایقی جالب درباره «پلنگ صورتی» / نامی برگرفته از مشهورترین الماس جهان

حقایقی جالب درباره «پلنگ صورتی» / نامی برگرفته از مشهورترین الماس جهان
کدخبر : 16525

حرکات و رفتار پلنگ صورتی عجیب و در عین حال فوق‌العاده، در هر بار تماشا، دیدنی جلوه می‌کند و اگر مخاطبش را یک سره نخنداند، بی‌شک او را به لبخند وا می‌دارد.

پلنگ صورتی یکی از معروفترین و محبوب ترین شخصیت های دنیا کارتون و انیمیشن است. شاید تنها کاراکتری باشد که با استایل و ظرافت مخصوص به خودش شناخته می شود. و از هنگام اولین حضورش بر روی پرده ی سینما در دهه ی 60 میلادی توانسته تا به امروز محبوبیت خود را در میان کودکان و بزرگسالان حفظ کند.

همه ی ما پلنگ صورتی را با تصویر یک پلنگ قد بلند، لاغر و صورتی با دم بلند و مار مانند در خاطر داریم. پلنگ ساده و خوش قلبی که گاهی هیچ پولی ندارد و برای به دست آوردن غذا هر کاری می کند یا گاهی ناخواسته تمام تلاش آدمک سفید و کوتوله را خراب می کند. ولی جالب است بدانید پلنگ صورتی در ابتدا نام یک الماس قیمتی در فیلمی سینمایی با همین اسم بود و داستان فیلم حول سرقت و یافتن آن می گذشت.

دلیل انتخاب نام «پلنگ صورتی»

این مجموعه فیلم نام خود را ازیکی از مشهورترین الماس‌های جهان گرفته است.این الماس اندازه‌ای بزرگ دارد و از ارزش مادی بالایی برخوردار است و  «پلنگ صورتی» نامیده می‌شود، زیرا گفته می‌شود که به دلیل شیار خاصی که در مرکز آن وجود دارد، وقتی از نزدیک دیده شود، شبیه یک پلنگ صورتی جهنده است.

98021f6f893ff4c069654926a16a6b6f

از تیتراژ تا سوپر استار

همان طور که اشاره کردیم اولین حضور این شخصیت در تیتراژ یک فیلم سینمایی بوده است. کاراکتر پلنگ صورتی برای اولین بار در تیتراژ ابتدایی فیلم سینمایی ” پلنگ صورتی ” (The Pink Panther) محصول 1963 به نمایش درآمد.

بلیک ادواردز (Blake Edwards) کارگردان این فیلم از دیوید دپاتی (David DePatie) درخواست کرد از شخصیت پلنگ صورتی طرحی بکشد که در عنوان‌بندی فیلم‌ از آن استفاده شود. دپاتی و دستیارانش قریب به 80 نقاشی از این شخصیت کشیدند. و عاقبت همین پلنگ لاغر اندام صورتی مورد توجه قرار گرفت. که طراح اصلی آن شخصی به نام هالی پرات (Hawley Pratt) بود.

سازندگان در تیتراژ به جای الماس یک پلنگ کارتونی را به تصویر کشیدند که در حال فرار از دست کارآگاه کلوزو است. در این فیلم نقش کاآگاه کلوزو را کمدین معروف هالیوودی پیتر سلرز (Peter Sellers) ایفا می کرد. این فیلم از سوی تماشگران مورد استقبال قرار گرفت و توانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند. اما تیتراژ ابتدایی آن حتی از خود فیلم هم محبوبیت بیشتری پیدا کرده بود. چرا که در آن سال ها استفاده از انیمیشن در تیتراژ یک فیلم سینمایی کار جدید و نوعی به حساب می‌آمد.

فیلم خارجی

به دلیل استقبال زیاد  اولین فیلم پلنگ صورتی در سال 1964 ساخته شد. در این فیلم صورتی را در حال اذیت کردن یک فرد ریش سفیدی ملقب به " مرد کوچک "  ( کاریکاتور فریز فرلنگ ) می بینیم و او دائما خانه ی آبی رنگ او را رنگ صورتی میزند. این اثر جایزه ی اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را در سال 1964 از آن  خود کرد و انیمیشن های کوتاه بعدی در این مجموعه نیز موفقیت های بسیاری در پی داشت  که در آنها  اغلب این دو شخصیت مقابل هم قرار می گرفتند.

در اولین انیمیشن های پلنگ صورتی، این شخصیت بسیاری از اوقات ساکت بود و حرفی نمی زد تنها در دو فیلم سینمایی Sink Pink  و  Pink Ice دیالوگ‌هایی را بر عهده داشت. "ریچ لیتل" گویندگی این شخصیت را در فیلم های اخیر بر عهده داشت که در واقع همان کاری را می کرد  که دیوید نیووین بنقش دزد الماس در فیلم زنده ی آن برعهده داشت. در تمامی فیلم‌های کوتاه پلنگ صورتی از موسیقی جازی استفاده شده که هنری مانچینی برای فیلم  سال  1963  ساخته بود، البته در ساخت این کارتون‌ها از موسیقی‌های ساخته ی ولتر گرین و ویلیام لاوا نیز استفاده شد.

سریال خارجی

 

زندگی به سبک صورتی 

پلنگ صورتی به عنوان یک شخصیت دارای ویژگی های منحصر به فردی است. با اینکه در داستان هایش به کار های متفاوتی دست می زند ولی با این حال برای آزادیش احترام زیادی قائل است. و در همه حال خودش است. همان سکوت، سنگینی و در اکثر مواقع آرام بودن را همراه خود دارد. او متعلق به جای خاصی نیست و در هر جایی ممکن است زندگی کند. به نظر می رسد در حال تلاش برای زندگی کردن میان انسان ها است. راه های متفاوت را امتحان می کند تا بتواند در جامعه انسان ها زندگی کند. در دنیای داستانش، او تنها حیوان متمدن است ولی با این حال انسان های اطرافش با دیدن او تعجب نمی کنند. شاید کنایه ای باشد از این که اگر دنیایی زندگی کردی که همه با تو متفاوت بودند، تو زندگی خودت را داشته باش و به سبک خودت زندگی کن. در ادامه همین تلاش هایش او کار های متفاوتی را انجام می دهد. از ملحق شدن به ارتش گرفته تا خلبانی کایت و یا کارگر ساختمانی. ولی در همه حال سبک خودش را حفظ می کند و در انجام اکثر کارهایش زیرکی خاصی دارد که باعث می شود در انجام آن موفق شود.

 

فیلم خارجی

 

 

 


 
 
 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها