{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج تا از متفاوت‌ترین فیلم‌ها با تم «کریسمس»

پنج تا از متفاوت‌ترین فیلم‌ها با تم «کریسمس»
کدخبر : 16536

فیلم های کریسمس فیلم هایی هستند که همواره روح کریسمس را در خود داشته و همواره خوبی های زندگی را به ما یادآوری می‌کنند .

دهه‌ گذشته تقریباً پر از فیلم‌های مخصوص کریسمس بود؛ هم در سالن‌های سینما و هم در سرویس‌های پخش محتوا؛ و البته همه‌جور فیلم مخصوص تعطیلاتی هم به بازار آمد: از انیمیشن‌های کمدی خانوادگی و فیلم‌های ترسناک پر از خون و خون‌ریزی، تا مجموعه‌های درام کم‌هزینه که کریسمس را به‌عنوان پس‌زمینه‌ بیان قصه‌های انسانی خود انتخاب می‌کنند. البته بسیاری از این فیلم‌ها حوصله‌سربر، طاقت‌فرسا و قابل‌پیش‌بینی هستند، اما چندتایی هم فراتر از سطح توقع ظاهر شده‌اند و در قالب آثار کلاسیک آینده جای می‌گیرند. در اامه به پنج تا از متفاوت‌ترین فیلم‌های کریسمسی می‌پردازیم. 

 

THE POLAR EXPRESS (2004)

THE-POLAR-EXPRESS-YENGLISHTUBE

این فیلم انیمیشنی زیبا، ساخته‌ی Robert Zemeckis و بازی Tom Hanks جزو فیلم هایی است که دیدنشان در این شب‌های زمستانی واقعا لذت بخش است.

اتفاقات فیلم در سال 1958 رخ می‌دهد. داستان از جایی شروع می‌شود که پسر بچه‌ای که به وجود بابانوئل شک دارد، قبل از نیمه شب، با سر و صدایی که از بیرون میاد و لرزیدن اشیاء اتاق خوابش، از خواب می پرد. وقتی از خونه بیرون می‌رود، توی برف‌ها قطاری را می‌بیند که در حال سفر به قطب شمال است، تا بچه‌ها بتوانند کریسمس را در قطب شمال و در کنار بابانوئل سپری کنند. در ادامه‌ی فیلم، خواهیم دید که آیا این سفر هیجان انگیز، باعث می‌شود  پسر بچه داستان به وجود بابانوئل ایمان بیاورد یا نه…!

(Happiest Season (2020

  داستان خاص این فیلم هنوز هم برای بسیاری از افرادی که عاشق کریسمس هستند بسیار واقعی است، اما باید درباره یک بخش اساسی از وجود خودشان سکوت کنند برای اینکه در کنار خانواده خود باشند. هارپرهای (Harper)  و ابی‌ها (Abby) و رایلی های (Raily) زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند . Happiest Season همه قسمت‌های کلاسیک موجود در فیلم های کریسمس را دارد ، از لحظات ناراحت کننده گرفته تا شخصیت های خنده داری که دوست دارید تماشا کنید .

اما مهمتر از همه ، در حالی که داستان Happiest Season یک داستان است که در این ژانر تعریف نشده است ، اما تصاویر کلاسیک و گرم و دنجی که جان هیوز (John Hughes) در این فیلم قرار داده است آن را وارد این لیست کرده است.

happiest-season-key-art_2

 

(Elf (2003

این فیلم درباره انسانی است که در قطب شمال توسط الف باب نیوهارت (Bob Newhart) بزرگ شده و عاشق کریسمس است . این فرد پس از آن که متوجه می شود الف نیست از الف ها جدا شده و به دنبال یافتن پدر خود می رود . آنچه تعجب آور است – و هنوز هم هر ساله برای کشف مجدد آن شادی آور است – مجموعه ای از لجظات جذای و فریبنده است که در این فیلم جریان دارد .

از امی سداریس (Amy Sedaris) که فریاد می زند که قبلاً بچه گربه ها را اعلام نکرده است ، تا آن یکی از کارگران پستخانه که ادعا می کند 26 سال سن دارد تا سوال های ثابت بادی (“رنگ مورد علاقه شما چیست؟”) . این فیلم پر از شوخی های عجیب و غریب است که با هر بار دیدن فیلم قشنگ تر می شوند (که خوب است ، زیرا این باعث تازگی همیشگی فیلم می شود).

elf-2003

 

The Best Man Holiday 

تعطیلات ساقدوش (The Best Man Holiday) که ادامه‌ای بر فیلم ساقدوش (The Best Man) است، کمدی درامی مخصوص تعطیلات است که بر چیدمان بسیار خودمانی و کوچکی استوار شده: چندتا از شخصیت‌هایی را که از فیلم پیش به یاد داریم و آن‌ها را دوست داریم بردار، آن‌ها را برای دیدوبازدید در یک خانه‌ بزرگ بگذار، تا ببینیم گذشت زمان و تکامل شخصیت‌هایشان چه تاثیری بر نوع تعامل آن‌ها دارد. فیلم بر این مبنا ساخته شده، اما عمیق‌تر هم می‌شود و نتیجه‌ کار، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین فیلم های مخصوص کریسمس در دهه‌ گذشته است.
اتفاقات مختلفی در فیلم تعطیلات ساقدوش می‌افتد که می‌توانند حواستان را از مدت زمان دو ساعته‌ فیلم پرت کنند. خرده‌داستان‌های عاشقانه، کشمکش‌های کاری و خرده‌روایتی از بیماری سرطان، بازی فوتبال مهیج، دو تا دعوای شدید و کلی حادثه و قصه‌ دیگر در فیلم هست. در کنار این، فیلم اصلاً حس اضافه‌کاری و اضافه‌گویی ندارد و هیچ شخصیتی نیست که از دیگران در روند فیلم عقب بیفتد. به‌علاوه، این تنها فیلم فهرست است که بازیگرانش نسخه‌ تازه‌یرقصی از آهنگ می‌تونی تو بارون بایستی؟ از گروه New Edition را جلوی یک درخت کریسمس اجرا می‌کنند.

chr

 

سرود کریسمس ماپت‌ها (Muppets Christmas Carol)

این فیلم از جمله فیلم‌هایی است که اگر آن را نبینید نمی‌توانید کریسمس را به خوبی احساس کنید. یک فیلم موزیکال آمریکایی مربوط به دهه ۹۰ میلادی به کارگردانی برایان هنسون است و در این فیلم، شخصیت‌های ماپت روایتگر خودشان از داستان معروف سرود کریسمس نوشته چارلز دیکنز هستند

ppp

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها