{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهار نکته جالب درباره‌ی «وایت واکر»ها که در سریال به آن اشاره نشد!

چهار نکته جالب درباره‌ی «وایت واکر»ها که در سریال به آن اشاره نشد!
کدخبر : 16540

«و.این واکرها» از جمله شخصیت‌های مهم و جذاب در سریال «بازی تاج و تخت» بودند و با وجود آنکه نقش زیادی در داستان داشتند اما بسیاری از حقایق درباره‌ی آنان ناگفته باقی ماند.

در بحبوحه بیم و هراس در میان طرفداران سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) برای بازگشت به دنیای وستروس، سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) یک سریال بسیار موفق بود که در مقایسه با سریال اورجینال بینندگان بیشتری داشت و جایگاهی در حد و اندازه های یکی از بهترین سریال های تاریخ تلویزیونی برای این سریال جدید شبکه HBO تثبیت کرد. طرفداران دنیای وستروس، بی صبرانه انتظار فصل دوم خاندان اژدها را می کشند، به ویژه برای اینکه در مورد پیشگویی ایگان فاتح بدانند که برای اولین بار در اپیزود اول این سریال فاش شد. نه تنها این پیشگویی جذابیت و غنای داستان خاندان تارگرین و تاریخ شان در وستروس را بیشتر کرد بلکه آن ها را فی نفسه با وایت واکرهای آن سوی دیوار مرتبط ساخت.

در حالی که این پیشگویی به بازگشت آن ها آنطور که در بازی تاج و تخت دیدیم اشاره داشت، طرفداران باید منتظر دیدن وایت واکرها در دنیای خاندان اژدها، شاید در اپیزودهای پایانی آن، باشند. انتظار می رفت که تاریخچه وایت واکرها در اسپین آف Long Night (شب طولانی) با بازی نائومی واتس بیشتر مورد بررسی قرار گرفت اما این سریال کنسل شد و بدین ترتیب شاید شاهد پرداختن به این شخصیت ها در اسپین آف مورد انتظار جان اسنو باشیم. هنوز چیز زیادی در مورد وایت واکرها در دنیای سریال ها نمی دانیم اما خوانندگان کتاب ترانه ای از یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) نوشته جرج آر آر مارتین با اطلاعات بیشتری در مورد آن ها مواجه خواهند شد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چهار واقعیتی آشنا کنیم که تنها خوانندگان کتاب های مارتین در مورد وایت واکرها می دانند.

سیده‌ها

در سریال بازی تاج و تخت، وایت واکرها موجوداتی شبه جسد و بسیار ترسناک هستند. اما جرج آر آر مارتین آن ها را به شکلی متفاوت در رمان هایش توصیف می کند. اگر چه همچنان نکره، بدقیافه و قدبلند با پوستی کمرنگ و چشم های آبی ترسناکی هستند اما دیگران هنوز هم بسیار زیبا و باشکوه در شکلی متفاوت توصیف شده اند. نکته جالب اینکه، آن ها تا حدودی بر اساس شخصیت افسانه ای سلتی سیده (Sidhe) خلق شده اند که تا حدودی شبیه اِلف ها و پریان دنیای فانتزی و دیگر داستان های فولکلور هستند. سیده یا آئوس سی (Aos Sí) شبیه نیروهای طبیعت هستند که می توان با خدایان و فرشتگان مقایسه شان کرد و با بچه های اجنه در ارتباط هستند. این چیزی است که بین آن ها و دیگران مشترک است. در حالی که سیده کودکان را ربوده و کودکان خود را جایگزینشان می کنند، دیگران از کودکان انسان برای تولید تعداد بیشتری از خودشان استفاده می کنند.

 

فیلم خارجی

 

شناخته شده در خارج از وستروس

دیگران و مبارزاتشان در جریان شب طولانی با آخرین قهرمان، ظاهراً با شاهزاده موعود در ارتباط است که مهم ترین پیشگویی رمان های مارتین به شمار می آید. در حالی که دیگران صرفاً شخصیت های افسانه ای وستروسی بودند، تاثیرشان هنوز هم در سراسر دریای باریک حس می شود. در سراسر اسوس، تمدن های مختلف روایت های خاص خود را از آن دوران تاریک دارند. شخصیت ریونار (Rhoynar) که یکی از شخصیت های کلیدی در اسپین آف پیشنهاد شده ۱۰,۰۰۰ Ships دارد، می گوید که منطقه ریون به تمامی از آب تهی شده و یخ زده در تاریکی فرو رفت و این شرایط تنها زمانی پایان یافت که یک قهرمان توانست خدایان را متقاعد کند تا با هم متحد شده و ترانه ای بخوانند که روز را بازگرداند.

از همه مهم تر، آزور آهای (Azor Ahai) شخصیتی افسانه ای است که ظاهراً بشریت به را پیروزی در مقابل نیروهای شر هدایت کرده و این کار را از طریق یک شمشیر آتشی انجام می دهد که لایت برینگر (Lightbringer) نام دارد و در صورتی که دیگران بازگردند، وی بار دیگر متولد خواهد شد تا اینکار را از نو انجام دهد. دیگران ممکن است از بچه های جنگل بوده و فرستادگانی از جانب یک خداوند شیطانی تاریکی که دیگرِ بزرگ نام دارد.

 

فیلم خارجی

 

- سلاح و زره وایت واکرها

در کنار قدرت زنده کردن قربانیانشان در قالب زامبی هایی بدون عقل، دیگران قدرت فوق العاده و مهارت های مبارزه منحصربفردی دارند. سلاح هایشان از یخ خالص ساخته شده اند، اگر چه به شکل مرموزی، آنقدر محکم هستند که آهن و فولاد را خرد می کنند. نکته جالب اینکه تنها چیزی که این شمشیرها را از بین می برد، شیشه اژدها یا آبسیدین است. یک جنبه از ماهیت دیگران که در سریال بازی تاج و تخت به آن پرداخته نشد، زره شان بود. ظاهر آن ها طوری است که انگار زرهی معمولی به تن دارند اما در رمان ها، زره وایت واکرها انعکاسی و دارای قدرت استتار استو این زره ظاهراً در حال حرکت تغییر رنگ می دهد و همانند شمشیرهایشان، احتمالاً با جادویشان در ارتباط است.

 

فیلم خارجی

 

 شکست خورده به دست آخرین قهرمان

بخش زیادی از متن داستان دیگران این است که شکست آن ها نتیجه تلاش مشترک اولین مردان و کودکان جنگل بود. این اتحاد توسط یک شخصیت افسانه ای شکل گرفت که تنها با نام آخرین قهرمان از او یاد می شود. درست همانند دیگران، این شخصی نیز بسیار رازآلود و مبهم است، اگر چه انتظار می رفت که داستان وی نیز مانند دیگران در قالب اسپین آف کنسل شده شب طولانی مورد بحث قرار گیرد، از این رو مایه تاسف است که ساخت این سریال اسپین آفی، آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت. چیزی که در مورد آخرین قهرمان می دانیم این واقعیت ساده است که در دوران اوج شب طولانی،۱۲ نفر از اولین مردان همراه با یک اسب و سگ مورد اعتمادشان به جستجوی کودکان جنگل پرداختند. یک به یک، هر کدام از این نیروها در اثر حمله نیروهای سرد مهاجم کشته شدند، حتی سگ گروه، اما آن ها موفق شدند کودکان جنگل را پیدا کرده و در ادامه نگهبانی شب شکل گرفته و دیواری بلند برای جلوگیری از بازگشت دیگران در آینده ساخته شد.

 

منبع: روزیاتو 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها