{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«آواتار» بار دیگر رکود شکنی کرد!

«آواتار» بار دیگر رکود شکنی کرد!
کدخبر : 16548

فیلم «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) دیزنی و قرن بیستم دوشنبه این هفته از فروش جهانی ۹۵۵.۱ میلیون دلاری عبور کرد و در روز سه‌شنبه به ۱ میلیارد دلار رسید. «راه آب» پس از سیزده روز اکران به این دستاورد رسیده و به سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲و چهارمین فیلم پرفروش پاندمی تبدیل شده است.

 

این فیلم تا روز دوشنبه ۲۹۳.۲ میلیون دلار در بازارهای داخلی و ۶۶۱.۹ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته و دومین فیلم پرفروش سال در خارج از ایالات متحده و سومین فیلم پرفروش دوران پاندمی لقب گرفته است.

 

پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این دنباله تا روز دوشنبه چین با ۱۰۴.۵ میلیون دلار، فرانسه با ۶۰.۵ میلیون دلار، کره با ۵۵.۴ میلیون دلار، آلمان با ۴۱.۵ میلیون دلار و هند با ۳۹.۲ میلیون دلار بودند. فروش «راه آب» در چین بنابر آخرین برآوردها در کشور چین تا روز سه‌شنبه به ۱۰۸.۷ میلیون دلار رسیده است.

 

کامرون در مراسم افتتاحیه «راه آب» به «ورایتی» گفته بود که نگران شکست تجاری «آواتار ۲» نیست: «اینکه با ماتحت زمین بخورد؟ در این خصوص نگران نیستم. فکر می‌کنم در مورد هر اثری که یک فرد خلق می‌کند از نظر هنری نباید از سوی ترول‌ها و مخالفین تعین تکلیف کنند. شما به مسیری قدم می‌گذارید که فکر می‌کنید منطقی است.» او اضافه می‌کند:‌ «و به یک معنا، برای خودتان فیلم می‌سازید. اما سلیقه من به نحوی یقه آبی و عمومی است. رازآلود نیست، سلیقه شخصی‌ام را می‌گویم. اگر فیلمم را دوست داشته باشم، می‌دانم که دیگران هم دوستش خواهند داشت. در واقع نهایتاً بسیار ساده‌انگارانه است.»

 

اکران جهانی «آواتار: راه آب» از ۱۶ دسامبر آغاز شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها