{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یلدا برنده جایزه بزرگ جشنواره ساندنس امریکا شد

یلدا برنده جایزه بزرگ جشنواره ساندنس امریکا شد
کدخبر : 1657

هیات داوران مسابقه سینمای جهان در مهمترین جشنواره مستقل آمریکایی ساندنس، شب‌گذشته جایزه بزرگ خود را به "یلدا" ساخته "مسعود بخشی" اهدا کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، در بیانیه داوران آمده است: "در جهانی که با قوانین نمایشی و فراواقعی انتقام و شرافت اداره می شود، این فیلم غیرمنتظره معنای واقعی بخشش را باز می گوید. این ملودرام پرشور شما را بر لبه صندلی می نشاند و در چهارچوب همان نمایش رسانه ای که به چالشش می کشد، به تصویر در می آید."

"یلدا" در حالی با استقبال گرم تماشاگران و منتقدین آمریکایی به کسب این مهمترین جایزه جشنواره نائل آمد که کارگردان خود با اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز دولت آمریکا در جشنواره غایب بود.

سه سال قبل نیز جایزه فیلمساز جهانی که هر سال از سوی موسسه ساندنس و رابرت ردفورد به استعدادهای سینمای جهان داده می شود، به کارگردان "یلدا" اهدا شده بود. 

"یلدا" به تهیه کنندگی "علی مصفا" و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه و حمایت "ایرج تقی پور" و بنیاد فارابی، بیست و سوم فوریه در نخستین نمایش اروپایی خود در هفتادمین جشنواره برلین روی پرده خواهد رفت.  

"بهناز جعفری، فرشته صدرعرفایی، بابک کریمی، صدف عسگری، فرشته حسینی" بازیگران فیلم سینمایی یلدا را تشکیل می دهند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: "مریم کمیجانی زن جوانی که به دلیل قتل شوهرش ناصر ضیا به مرگ محکوم شده است، در شب یلدا به استودیو برنامه تلویزیونی پربیننده لذت عفو آورده می‌شود تا توسط تنها فرزند مقتول (مونا ضیا) بخشیده شود..."

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها