{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«ترانه علیدوستی» آزاد شد

«ترانه علیدوستی» آزاد شد
کدخبر : 16576

ترانه علیدوستی بازیگر سینما، امروز به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد.وکیل مدافع ترانه علیدوستی از آزادی موکلش با تودیع وثیقه خبر داد.

 این ستاره سینمای ایران ۲۶ آذر ماه از سوی نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت شده بود.

مینویی با اشاره به روند آزادی موکلش گفت: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته ترانه علیدوستی آزاد شد.

 

فیلم خارجی

پیش از این مینویی گفته بود که برای آزادی او قرار وثیقه یک میلیارد تومانی تعیین شده است.

در طول بازداشت او نزدیک به ۵۰۰ چهره سینمای جهان خواستار آزادی فوری ترانه علیدوستی شده‌اند. 

بین این افراد، چهره‌های سینمای جهان ازجمله کیت وینسلت، هنرپیشه برنده جایزه اسکار، کن لوچ، کارگردان بریتانیایی و پدرو آلمادووار، کارگردان اسپانیایی و ماریون کوتیار، ستاره سینمای فرانسه، جرمی آیرونز، بازیگر بریتانیایی و کریستن استوارت، هنرپیشه، دیده می‌شود که خواستار آزادی او هستند.

همچنبن جشنواره فیلم کن در توییتر خود خواستار «آزادی فوری» ترانه علیدوستی بازیگر سینمای ایران شده بود و نوشت او از «برجسته‌ترین» کسانی است که در طول چند ماه اعتراض در ایران بازداشت شده‌اند.

فیلم خارجی

این جشنواره بر همبستگی کامل خود با «تلاش‌های مسالمت‌آمیز برای آزادی و حقوق زنان» در ایران تاکید کرد. در همین حال یک نماینده پارلمان اتریش هم «کفالت سیاسی» ترانه علیدوستی را به عهده گرفته بود. از سوی دیگر، شماری از سینماگران چندین روز برای پیگیری وضعیت ترانه علیدوستی در مقابل زندان اوین تجمع کردند. بهمن فرمان آرا، علی مصفا، لیلی رشیدی، پانته آ بهرام، ستاره اسکندری، بهناز جعفری، گلاره عباسی، ثمین مهاجرانی، سحر مصیبی، مستانه مهاجر، یسنا میرتهماسب و میترا حجار از جمله این سینماگران بودند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها